Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre
Permanent URI for this community
úvodní text komunity
News
boční rám komunity
Browse
Browsing Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre by referee "KALFUS, Pavel"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Loutka ve filmu.Czech, Karel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-19V této práci se zabývám použitím loutek ve filmu, jejich opodstatněním a vymezením v něm a částečně se dotýkám stejného tématu i v jejich použití na divadle, a to jak v historickém kontextu, tak na základě vlastních zkušeností. Na uvedených příkladech vlastní tvorby reflektuji své vlastní rozdílné přístupy k loutce, měnící se na základě nabytých zkušeností.
- Loutky v současnostiZika, Mikoláš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-15V této bakalářské práci se budu zabývat současným loutkovým fenoménem vycházejícím z historické tradice loutkového divadla a loutky jako takové. Toto téma se pokusím ilustrovat pomocí reflexe svých vlastních projektů, které vznikaly během mého studia na DAMU. Na začátku v úvodu nastíním své pohnutky a směřování k objektovému divadlu a výběru tohoto tématu. V první části se zaměřím na původ a definici loutky, na stručnou historii a vybrané umělce, kteří mě inspirovali k tvorbě loutek. V druhé části budu chronologicky prezentovat svou vlastní tvorbu na jednotlivých příkladech, od prvních zkušeností až po současné projekty a dokládat je inspiračním materiálem. Budu na nich aplikovat vlastní vývoj v přemýšlení a přístupu k loutkovému divadlu a na základě posledních spoluprací se pokusím vysvětlit své budoucí ubíraní se dál.
- Porovnání role a úlohy scénografa na jevištích ochotnických scén a nezávislých projektů v době ekonomické krizeKratochvíl, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-19Diplomová práce se zamýšlí nad současným postavením jevištního výtvarníka a jeho rolí v rámci ochotnického a profesionálního divadla. Porovnává odlišný vztah ke scénografii (potažmo divadelní činnosti) ze strany amatérů a profesionálů. Podrobněji se věnuje historii vzniku Dobřichovické divadelní společnosti. V praktické části přibližuje mé konkrétní scénografické realizace pro ochotnické inscenace a profesionální nezávislou skupinu Lachende Bestien.