Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre
Permanent URI for this community
úvodní text komunity
News
boční rám komunity
Browse
Browsing Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre by referee "Klíma, Miloslav"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Hudba jako sluha, partner i pán bábkového divadlaRačková, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-29Práca je stručným zhrnutím všeobecných poznatkov o problematike scénickej hudby v divadle a následným subjektívnym pohľadom na danú problematiku s akcentom na bábkové divadlo. Autorka sa, či už ako režisér alebo ako divák, snaží na základe nadobudnutých teoretických informácií utriediť svoje osobné skúsenosti s použitím scénickej hudby ako súčasti zvukovej zložky bábkového divadla. Súčasťou práce je rozbor niekoľkých hudobne zaujímavých momentov z autorkinej doterajšej tvorby, ktorá sa týka najmä bábkového divadla a čiastočne rozhlasu. Na základe týchto vybraných príkladov sa snaží vyvodiť pravidlá, ktoré by mohla považovať pre svoju tvorbu za obecné. Predmetom práce nie je zvuková zložka ako celok ale scénická hudba ako jej súčasť. Skúma jej funkcie a role počas tvorivého procesu i výsledku jednotlivej inscenácie. Zamýšľa sa nad konkrétnymi prípadmi, kedy je scénická hudba (a teda i celá zvuková zložka) nadradená, podradená či rovnocenná tým ostatným (vizuálnej, hereckej...).
- Identita a postavaVimmrová, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-13Autorka se ve své bakalářské práci zabývá dynamickým prostorem mezi hereckou postavou a osobní identitou herce. Toto téma vztahuje i k širšímu sociálnímu kontextu s akcentem na společenskou teatralitu a porovnává koncepty osobní identity v západním a východním kulturním okruhu. Při tom vychází mimo jiné ze zkušenosti ze svého půlročního pobytu na Central Academy of Drama v Pekingu. Práce je rozčleněna na dvě hlavní části. První část se zaměřuje na teoretické aspekty otázky identity a formuluje problémy, k nimž se autorka ve druhé části vyjadřuje skrze reflexi procesu tvorby bakalářského představení Jak je důležité míti / The Importance of Being.
- Možnosti, Arnošt Goldflam (autor, režisér, herec)Schmidtmajerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-17ABSTRAKT Tato práce zkoumá a popisuje tvorbu Arnošta Goldflama, a to v osmdesátých letech a jednu porevoluční inscenaci v Hadivadle. Na počátku je uvedena Goldflamova stručná biografie a tvorba Hadivadla. Následuje rozbor čtyř nejvýznamnějších inscenací (Útržky z nedokončeného románu 1985, Dcery národa 1987, Písek (Tak dávno ...)1988, Lidská tragikomedie 1991), jejich analýza a popis. V těchto rozborech se mimo jiné zabývám hereckými výkony a režijním vedením herce. V přílohách přikládám výpovědi A. Goldflama, H. Müllerové, J. Sedala, D. Cajthamla a L. Schmidtmajera. Dále pak program Junior klubu, kde Hadivadlo hojně vystupovalo. Klíčová slova: Arnošt Goldflam, Hadivadlo, Útržky z nedokončeného románu, Dcery národa, Písek (Tak dávno?), Lidská tragikomedie, D. Cajthaml, H. Müllerová, J. Sedal, L. Schmidtmajer, monodrama