DAMU Disertační práce / Doctor theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing DAMU Disertační práce / Doctor theses by referee "Císař, Jan"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Budování divadlaHrbek, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-28V průběhu devadesátých let začal v pražských divadlech dynamický pohyb soivisející se změnou politického režimu, s nástupem nové generace divadelníků(Nastal proces výměn na postech určujících zaměření a poetiku jedotlivých scén), s koncepčními i živelnými proměnami pražské divadelní sítě a změnami ve financování kultury v Praze. Důsledkem tohoto pohybu byl vznik nových souborů a divadel (nebo jejich obnovení), ale také zánik nektrých tradičních scén.
- Hlediska herectvíKomlosi, Alexander Robert(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-03-27Práce zkoumá to, jak přispívá dialogické jednání s vnitřním partnerem, jakožto
- Od Tylových hereček ke Sklenářové-MaléMarková Chválová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2012-01-23Disertační práce podrobně popisuje vývoj ženského herectví a proměny obrazu ženství v dramatu a divadle 19. století v Čechách, od vzniku prvního českého profesionálního hereckého souboru ve 40. letech, až k největší české herečce 19. století, Otýlii Sklenářové-Malé, a klade tento vývoj do přímé souvislosti a spojení s vývojem českého dramatu od J. K. Tyla až k dramatikům Prozatímního divadla, V. Vlčkovi a E. Bozděchovi. Studie sleduje tvůrčí spolupráci výjimečných uměleckých osobností v divadle a zabývá se podobami a smyslem herecké dramaturgie jako možnosti rozvíjení osobitého talentu a bytostného tématu herce. Práce vychází především z autentických dobových svědectví a překonává některé opakované předsudky divadelní historie.
- Úvod do herectvíJanák, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-28Leningrad, listopad 1993. Kulturní dům Komsomolu na Vasilijevském ostrově. Zkoušky a cvičení divadelní probiologie, heldání a odkrývání základního článku divadla, vytyčování přesné hranice mezi živým a neživým na scéně. Z těchto pokusů vznikaly etudy a choreografie, které se na konci každého týdne představovaly pozvaným divákům. Nebyla to regulérní představení, ale demonstrace výsldků práce. Tak vznikalo první představení Vremia Durak (Čas Hlupá) Teatru Novogo Fronta
- Výskum a jeho aplikácia v praxiKršiaková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-12-13Práca prináša a systematizuje poznatky získané z výskumu brazílskych kultúrnych foriem počas expedícií medzinárodného divadelného štúdia Farma v jeskyni v Brazílii v rokoch 2008 ? 2009 a ich následné spracovanie a premenu do špecifického divadelného jazyka. V práci je sústredená pozornosť na tvorbu hereckých partitúr počas dvojročnej prípravy predstavenia Divadlo v jednotlivých etapách ich spracovania