HAMU Disertační práce / Doctor theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing HAMU Disertační práce / Doctor theses by referee "BARTOŇ, Hanuš"
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
- Mikrointervalika a její uchopení v rámci kompozičního myšleníChudovský, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-19Tato disertační práce pojednává o autorských přístupech skladatelů 20. a 21. století, kteří se rozhodli svoje myšlení upřímit na organizaci tónového materiálu prostřednictvím užití mikrointervalů jakožto funkčního tónového materiálu. Mým záměrem bylo pohlížet na tuto tematiku z hlediska skladatelského, nikoliv z hlediska pouze vědeckého. Toto nahlížení jsem hodnotil jakožto vytváření velmi důležité dimenze pro určitý druh komponování, která pro tvůrce umožňuje používat dané prvky ve smyslu strukturální jednotky. Následně se tedy kompoziční proces stává velmi živou jednotkou, kterou skladatel uchopuje. V mé disertační práci velmi figuruje explikace vlastního nahlížení na dané skutečnoti v souvztažnosti s historickým kontextem.
- Nikolai Kapustin a jeho klavírní díloUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce se věnuje klavírnímu dílu Nikolaje Kapustina. Obsahuje též jeho detailní životopis. Smyslem této práce je sumarizovat všechny základní informace dostupné o tomto autorovi a dát jim pevný rámec. Zároveň je její součástí i návod a postřehy ke správné interpretaci. Podstatou bádání v této práci je pochopení jedinečnosti spojení jazzu a klasické hudby v díle Nikolaje Kapustina. A dalším cílem je také popsat klavírní dílo od opusu 26 do opusu 161. Výsledky této práce umožňují čtenáři rychlou orientaci v rozsáhlém díle popisovaného autora. Zároveň se práce i okrajově dotýká historie jazzu v SSSR
- Nikolai Kapustin a jeho klavírní díloUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce se věnuje klavírnímu dílu Nikolaje Kapustina. Obsahuje též jeho detailní životopis. Smyslem této práce je sumarizovat všechny základní informace dostupné o tomto autorovi a dát jim pevný rámec. Zároveň je její součástí i návod a postřehy ke správné interpretaci. Podstatou bádání v této práci je pochopení jedinečnosti spojení jazzu a klasické hudby v díle Nikolaje Kapustina. A dalším cílem je také popsat klavírní dílo od opusu 26 do opusu 161. Výsledky této práce umožňují čtenáři rychlou orientaci v rozsáhlém díle popisovaného autora. Zároveň se práce i okrajově dotýká historie jazzu v SSSR
- Nikolai Kapustin a jeho klavírní díloUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce se věnuje klavírnímu dílu Nikolaje Kapustina. Obsahuje též jeho detailní životopis. Smyslem této práce je sumarizovat všechny základní informace dostupné o tomto autorovi a dát jim pevný rámec. Zároveň je její součástí i návod a postřehy ke správné interpretaci. Podstatou bádání v této práci je pochopení jedinečnosti spojení jazzu a klasické hudby v díle Nikolaje Kapustina. A dalším cílem je také popsat klavírní dílo od opusu 26 do opusu 161. Výsledky této práce umožňují čtenáři rychlou orientaci v rozsáhlém díle popisovaného autora. Zároveň se práce i okrajově dotýká historie jazzu v SSSR
- Nikolai Kapustin a jeho klavírní díloUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce se věnuje klavírnímu dílu Nikolaje Kapustina. Obsahuje též jeho detailní životopis. Smyslem této práce je sumarizovat všechny základní informace dostupné o tomto autorovi a dát jim pevný rámec. Zároveň je její součástí i návod a postřehy ke správné interpretaci. Podstatou bádání v této práci je pochopení jedinečnosti spojení jazzu a klasické hudby v díle Nikolaje Kapustina. A dalším cílem je také popsat klavírní dílo od opusu 26 do opusu 161. Výsledky této práce umožňují čtenáři rychlou orientaci v rozsáhlém díle popisovaného autora. Zároveň se práce i okrajově dotýká historie jazzu v SSSR
- Nikolai Kapustin a jeho klavírní díloUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce se věnuje klavírnímu dílu Nikolaje Kapustina. Obsahuje též jeho detailní životopis. Smyslem této práce je sumarizovat všechny základní informace dostupné o tomto autorovi a dát jim pevný rámec. Zároveň je její součástí i návod a postřehy ke správné interpretaci. Podstatou bádání v této práci je pochopení jedinečnosti spojení jazzu a klasické hudby v díle Nikolaje Kapustina. A dalším cílem je také popsat klavírní dílo od opusu 26 do opusu 161. Výsledky této práce umožňují čtenáři rychlou orientaci v rozsáhlém díle popisovaného autora. Zároveň se práce i okrajově dotýká historie jazzu v SSSR
- Nikolai Kapustin a jeho klavírní díloUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce se věnuje klavírnímu dílu Nikolaje Kapustina. Obsahuje též jeho detailní životopis. Smyslem této práce je sumarizovat všechny základní informace dostupné o tomto autorovi a dát jim pevný rámec. Zároveň je její součástí i návod a postřehy ke správné interpretaci. Podstatou bádání v této práci je pochopení jedinečnosti spojení jazzu a klasické hudby v díle Nikolaje Kapustina. A dalším cílem je také popsat klavírní dílo od opusu 26 do opusu 161. Výsledky této práce umožňují čtenáři rychlou orientaci v rozsáhlém díle popisovaného autora. Zároveň se práce i okrajově dotýká historie jazzu v SSSR
- Nikolai Kapustin a jeho klavírní díloUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce se věnuje klavírnímu dílu Nikolaje Kapustina. Obsahuje též jeho detailní životopis. Smyslem této práce je sumarizovat všechny základní informace dostupné o tomto autorovi a dát jim pevný rámec. Zároveň je její součástí i návod a postřehy ke správné interpretaci. Podstatou bádání v této práci je pochopení jedinečnosti spojení jazzu a klasické hudby v díle Nikolaje Kapustina. A dalším cílem je také popsat klavírní dílo od opusu 26 do opusu 161. Výsledky této práce umožňují čtenáři rychlou orientaci v rozsáhlém díle popisovaného autora. Zároveň se práce i okrajově dotýká historie jazzu v SSSR
- Nikolai Kapustin a jeho klavírní díloUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce se věnuje klavírnímu dílu Nikolaje Kapustina. Obsahuje též jeho detailní životopis. Smyslem této práce je sumarizovat všechny základní informace dostupné o tomto autorovi a dát jim pevný rámec. Zároveň je její součástí i návod a postřehy ke správné interpretaci. Podstatou bádání v této práci je pochopení jedinečnosti spojení jazzu a klasické hudby v díle Nikolaje Kapustina. A dalším cílem je také popsat klavírní dílo od opusu 26 do opusu 161. Výsledky této práce umožňují čtenáři rychlou orientaci v rozsáhlém díle popisovaného autora. Zároveň se práce i okrajově dotýká historie jazzu v SSSR
- Nikolai Kapustin a jeho klavírní díloUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce se věnuje klavírnímu dílu Nikolaje Kapustina. Obsahuje též jeho detailní životopis. Smyslem této práce je sumarizovat všechny základní informace dostupné o tomto autorovi a dát jim pevný rámec. Zároveň je její součástí i návod a postřehy ke správné interpretaci. Podstatou bádání v této práci je pochopení jedinečnosti spojení jazzu a klasické hudby v díle Nikolaje Kapustina. A dalším cílem je také popsat klavírní dílo od opusu 26 do opusu 161. Výsledky této práce umožňují čtenáři rychlou orientaci v rozsáhlém díle popisovaného autora. Zároveň se práce i okrajově dotýká historie jazzu v SSSR
- Nikolai Kapustin a jeho klavírní díloUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-23Tato práce se věnuje klavírnímu dílu Nikolaje Kapustina. Obsahuje též jeho detailní životopis. Smyslem této práce je sumarizovat všechny základní informace dostupné o tomto autorovi a dát jim pevný rámec. Zároveň je její součástí i návod a postřehy ke správné interpretaci. Podstatou bádání v této práci je pochopení jedinečnosti spojení jazzu a klasické hudby v díle Nikolaje Kapustina. A dalším cílem je také popsat klavírní dílo od opusu 26 do opusu 161. Výsledky této práce umožňují čtenáři rychlou orientaci v rozsáhlém díle popisovaného autora. Zároveň se práce i okrajově dotýká historie jazzu v SSSR
- Řád a jeho význam; Deterministické techniky v díle vybraných autorů 20. a 21. stoletíDobiáš, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-14Práce „Řád a jeho význam: deterministické kompoziční techniky v díle vybraných autorů 20. a 21. století“ se zabývá skladbami s jasně definovanou kompoziční strukturou. Třebaže analýzy vybraných skladeb představují podstatnou část studie, jejich imanentní struktura sama o sobě není jediným předmětem zájmu. Je zkoumána rovněž z hlediska tvůrčího procesu, a to s důrazem na napětí mezi jednotlivými složkami deterministické kompoziční struktury, z hlediska vzájemné provázanosti hudebních parametrů, jejich hierarchizace a jejich vzájemných omezení. Na analytickou část volně navazuje část další, která popsané kompoziční postupy staví do světla hudební sémiologie a zkoumá asociativní možnosti hudebního díla, a to se zvláštním zřetelem k jejich omezením. Myšlenkovým rámcem analytické roviny práce je rozdělení hudební analýzy do tří úrovní: poietická, neutrální a estesická. Sémiologická rovina práce operuje s peirceovským dělením znaku na tři typy: ikon, index a symbol.