Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "Márová, Libuše"
Now showing 1 - 13 of 13
Results Per Page
Sort Options
- Alena Hellerová - magisterský koncertHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14
- B. Martinů: "Ariadna"Houkalová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Tato práce se věnuje rozboru operního díla Bohuslava Martinů, zejména opery Ariadny. Polovinu práce tvoří životopis autora, zpracovaný ve formě událostí v datech, přehled jeho koncertní vokální tvorby s krátkými rozbory vybranných děl a rozbor operní tvorby skladatele. Druhá polovina práce je věnována výhradně opeře Ariadna, jejímu hudebnímu rozboru, vykreslení děje, souvislostí, za jakých byla autorem složena, charakteristika a psychologický rozbor postav opery, rozbor hlavní postavy z pohledu interpreta, možnosti inscenace opery a vlastní osobní zkušenosti autorky práce s touto operou. Závěr je věnování reflexi tvorby Bohuslava Martinů s přínos studia a interpretace díla pro autorku práce.
- Charakteristika ženských postáv z opery Figarova svadba a Idomeneo od W. A. MozartaDutková, Lubomíra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28V mé diplomové práci se hlavně zaměřuji na charakteristiku ženských postav v opeře Figarova svadba a Idomeneo od W.A.Mozarta . V úvodu mé práce je krátký Mozartův životopis, který obsahuje téma a také příběh obou oper.
- Kateřina Kněžíková: Magisterský koncertKněžíková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06
- Khidirova Arina : Magisterský koncertKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Krejčiřík Stanislav : Magisterský koncertKrejčiřík, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Ladislava Šindelková: Magisterský koncertŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24
- Lamento v hudbě na přelomu 16. a 17. stoletíHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Tato diplomová práce pojednává o vývoji lamenta a také monodických představeních na přelomu 16. a 17. století, které jsou založeny na mytologickcýc textech, které mají původ ve starověkém Řecku. Konkrétněji se zabývám operou Claudia Monteverdiho "Arianna" a zpracováním stejného textu různými autory. Dále pojednávám o zhudebnění lamenta Dido a o významu lamenta při různých dvorských slavnostech. Nakonec zařazuji příspěvek k interpretaci ozdob.
- Lubomíra Dutková - sólový recitálDutková, Lubomíra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28
- Pařížská šestkaKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Moje práce pojednává o velikém francouzském seskupení, o tzv. Pařížské šestce, jež se řadila do hudby moderní a stala se mojí oblíbenou. Zabývám se zde především kompletní biografií všech členů, snažím se prozkoumat, čím byli všichni tito autoři ve své době ovlivněni, dále uvádím přehled děl každého z nich. Uvažuji a vytvářím si svoje názory o skladatelových přínosech do dějin hudby, abych co nejlépe mohla pochopit jejich originalitu, nesmírné novátorství a veškeré podněty, jež dokázaly ovlivnit jejich hudební směr, který je nyní tolik obdivován. Moje práce se snaží otevřít čtenáři veškerou podstatu tohoto hudebního slohu. Dalo by se říci, že je to jakési shrnutí, pro mne nesmírně cenné a zajímavé. Tento spis byl pro mne samozřejmým krokem, jelikož jsem se této práci již chtěla věnovat dříve. Na Hudební akademii múzických umění jsem byla přijata díky mé úspěšné zvládnuté ústní zkoušce z Dějin Hudby, která se týkala " Pařížské šestky". Je to jakési moje velké osobní poděkování.
- Petr Iljič Čajkovskij: Evžen OněginŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24Tato diplomová práce má čtenářům přiblížit vývoj, průběh, obsah a hudební složení opery Evžen Oněgin ruského skladatele Petra Iljiče Čajkovského. Dále se zabývá jeho životem a dílem, s ohledem na důvody a okolnosti vzniku opery Evžen Oněgin. Obsahuje též životopis Alexandra Sergejeviče Puškina a zabývá se vznikem veršovaného románu Evžen Oněgin, jež se stal námětem pro tuto operu. Práce také sleduje poslední provedení opery Evžen Oněgin v Národním divadle a dokládá je recenzemi.
- "Verismus"Nováková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-05Tato práce je zaměřena na umělecký směr italské operní tvorby z konce 19. a začátku 20. století - verismus. Jeho začátky, vrchol a konec. Zároveň jsou zde uvedeny životopisy nejvýraznějších veristických skladatelů ( ponchielli , Boito, Mascagni, Leoncavallo, Giordano, Puccini) a jejich díla.
- W. A. Mozart Le Nozze di Figaro a cosi fan tutte se zřetelem na interpretační pojetí role Susanny a DespinyKněžíková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06V své diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit na dvě nejznámější opery buffa Wolfganga Amadea Mozarta. Nejdříve to bude opera Le nozze di Figaro (Figarova svatba) a poté opera Cosí fan tutte (Takové jsou všechny). V práci se budu zejména soustředit na interpretační pojetí titulních postav Susanny a Despiny v porovnání třech významných operních pěvkyň s přihlédnutím k mé osobní zkušenosti s těmito rolemi. Pro úplné dokreslení Mozartova profilu jako operního mága se v první kapitole práce zmiňuji o jeho kompletní operní tvorbě. Ke konkrétnější analýze jsem vybrala svou nejoblíbenější scénu Susanny ze 4. jednání Giunse al fin momento (Nastala konečně ta chvíle) a Deh, vieni, non tartar, o gioia bella (Ah, pojď, nemeškej, ó radosti krásná). V případě Despiny jsem zvolila árii ze začátku 2. jednání Una donna a quindici anni (Žena v patnácti letech). Práci jsem rozdělila do pěti kapitol. První kapitolu jsem nazvala Operní tvorba Wolfganga Amadea Mozarta, druhá kapitola má název Le nozze di Figaro, třetí Susanna, čtvrtá je pod názvem Cosí fan tutte a pátá Despina.