Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "SOUKUP, Luboš"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Dechová a nátisková cvičení pro saxofonRajnošek, Bharata(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-02Práce Dechová a nátisková cvičení na saxofon se zabývá metodikou výuky techniky na saxofon v širším pojetí všech vlivů na tvorbu tónu. Začíná fyzickým postojem, pokračuje základními technikami dechu a teprve po jejich očekávaném zvládnutí se zabývá technikami speciálními, které umožňují osvojení nátiskových technik a správných návyků. Práce doplňuje a navazuje na existující publikaci Davida Liebmana: Technika hry na saxofon. Tam kde je Liebman příliš stručný, tam jde autor více do hloubky. Nevystačí si jen s výčtem technik, snaží se také o pohled z druhé strany - od kvalitativně - estetických požadavků k jednotlivým cvičením. Těžiště práce spočívá ve vypracování komplexního systému praktických cvičení, která dovedou zájemce jednotlivými na sebe navazujícími kroky k ideálnímu ovládnutí celé technologie vznikání tónu. Cílem práce je poskytnout hledajícím útěchu na jejich cestě. Autor zde jako pedagog dává k dispozici svůj vyzkoušený systém pro další studenty.
- Jazzová kvarteta bez harmonického nástrojeKalfus, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-02Cílem této magisterské práce je popsat a zmapovat vývoj fenoménu jazzového kvartetu bez harmonického nástroje ve složení dva dechové nástroje, kontrabas a bicí od jejího vzniku (druhá polovina 20. století) až do současné podoby. Dalším cílem je poukázat na historické proměny stylistiky hry a také na změny rolí jednotlivých nástrojů jak z hlediska kompozičního, tak z hlediska improvizace a interakce v kapele. V praktické části této práce budou tyto proměny demonstrovány na konkrétních příkladech transkripcí. V neposlední řadě je mým cílem popsat, jak se tento formát odráží v mém vlastním aktivním působení na jazzové scéně, a to ve vlastních technikách kompozice a interpretace.
- Kvarteta bez harmonického nástroje v současném jazzuKyncl, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04Cílem této práce je popsat historii a význam jednoho ze vzácnějších obsazení, která se v jazzové hudbě vyskytují, tedy kvarteta ve složení dva dechové nástroje, kontrabas a bicí. Bude v ní proveden stručný výklad vývoje zkoumaného formátu, jakož i vyjmenování jeho nejvýznamnějších zástupců spolu s popisem jejich tvorby a definicí jejich hlavního přínosu k rozvoji tohoto formátu. Jak už vyplývá z názvu této práce, jádrem jejího zkoumání je současná jazzová scéna, a to jak evropská, tak zámořská. V praktické části práce budou uvedeny transkripce vybraných děl se stručným komentářem.