Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra klávesových nástrojů / Department of Keyboard Instruments by referee "KLÁNSKÝ, Lukáš"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Čeští účastníci Chopinovy soutěže ve Varšavě od jejího založeníŠumníková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-07Ve své práci se zaměřuji na jednotlivé ročníky Mezinárodní soutěže Fryderyka Chopina ve Varšavě. V každé kapitole se čtenář dozví o průběhu jednotlivých ročníků - zmiňuji tedy jména vítězů, a jména českých soutěžících a porotců. Účelem je tedy poukázat na významné osobnosti figurující v soutěži a především pak na českou stopu. Čtenář tak dostane přehled o vývoji české reprezentace v průběhu let a o tom, jaké slavné jméno z historie tohoto klavírního klání se objevuje i v současné době na světových pódiích. Jeden ze zkoumaných prvků je i otázka, zda soutěže mají smysl a co člověku přinesou jak v profesním, tak osobním životě. Informace jsem čerpala z knih a internetových stránek s tématem této soutěže a rozhovorů s nejúspěšnějšími českými reprezentanty.
- Prokofjev a filmJaníková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-08Tématem této bakalářské práce je tvorba Sergeje Prokofjeva pro filmové plátno z doby 30. a 40. let 20. století. Primárně se zabývá analýzou snímku Alexander Něvský, na kterém jsou demonstrovány charakteristické rysy jeho filmových doprovodů a stylu tvorby vůbec. Zároveň je jeho dílo zasazeno do kontextu dějin Sovětského svazu za vlády totalitního vůdce Josifa Vissarionoviče Stalina. Práce je snahou podat ucelený přehled snímků, na kterých se Prokofjev podílel, a okolností, které jeho práci ovlivňovaly.
- Transkripce závažných varhanních skladeb J.S. Bacha pro klavírPernetová, Tatiana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-15Tato práce se všestranně věnuje problematice klavírních transkripcí závažných varhanních skladeb J. S. Bacha. Za závažná se počítají především velká díla, jejichž okruh je přesně ohraničen v úvodu této práce a převážně složen z velkých preludií a fug. Na zmíněný druh transkripcí se pohlíží z historického, metodického, interpretačního a muzikologického úhlu pohledu. Zde čtenář najde nejen podrobný rozbor tvorby tří významných skladatelů v této oblasti (F. Liszt, F. Busoni, M. Reger) s jejich charakteristickými rysy, historickým kontextem a příklady, ale také i obecný přehled hudebního dědictví a veškerou důležitou informaci pro získání širokého přehledu v této zvláštní oblasti klavírní literatury. Nechybí zde ani podrobný rozbor metodiky přepisu varhanních děl na klavír, který také prozradí důležité složky stylové interpretace varhanních transkripcí a může posloužit jako inspirace a návod pro sestavení vlastních transkripcí. Uvádí se také základní rozdíly mezi dvěma nástroji pro lepší pochopení jejich přirozených vlastností (především tedy varhan) a tudíž věrohodnější interpretaci. Nechť je tato práce inspirací, informačním zdrojem a zajímavým náhledem do této oblasti klavírní literatury pro všechny, jež to vyhledávají.