Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "Čihák, Martin"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Děti sledující noční vlakyReich, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Vnitřní svět dospívajícího kluka, který si neví rady se svým okolím. Jeho frustrace přeroste v tragickou událost.
- Filmový jazyk a film na hranici jazykaBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-20Tato práce se zabývá problematikou filmu jako jazykového systému a to především s ohledem na střihovou skladbu. V první části vysvětluje obecné základy jazykového systému a možné aplikace lingvistické disciplíny ve filmové teorii i praxi, které dokládá na tvůrčích koncepcích autorů Griffitha a Ejzenštejna. Dále práce shrnuje poznatky filmového strukturalismu jako převládajícího pohledu na filmovou teorii a naznačuje problematiku filmové gramatiky. Druhá část práce se vymezuje vůči jazykovým teoriím filmu, spojeným výhradně s hranou, narativní kinematografií, a pokouší se odhalit prostředky specificky filmové, jež dokládá na alternativních tvůrčích přístupech k filmovému médiu.
- Komiks a film - komikso-filmový slovníkKovář, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Příbuznost komiksu a filmu se zdá být na první pohled více než zřejmá. Práce se pokouší objasnit do jaké míry je tato příbuznost reprezentována shodami či rozdíly obou zmíněných, potažmo, jak je obsaženo v názvu, na základě řeči obou médií se pokouší nalézt převodníky, po jejichž definici by se komiks ve své adaptabilitě přiblížil více povaze scénáře.
- Led vinyReich, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Ledviny jsou klíčový orgán pro lidský život
- Raný videoartBrabcová, Evženie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Práce mapuje vznik a ranou fázi videoartu jakožto období, v němž se jednak formuje vztah umělců k videotechnologii a jednak skrze tuto technologii utváří i svébytná forma uměleckého vyjádření. Na příkladech konceptuálně pojatých videí 5 autorů (Joan Jonas, Bruce Naumann, Shigeko Kubota, Steve Partridge a Charlemagne Palestine) jsou představeny jednotlivé způsoby práce s video obrazem. Důraz je kladen na vztah stylistických prostředků a technologie. Skrze motiv práce zminovaných umělců s reálným časem je demonstrováno, jak technologie určuje časoprostorovou rovinu díla. Zohledňován je také kontext uměleckých směrů 60. a 70. let a jejich vliv na výrazové prostředky videoartu.
- Úzký formát na osmProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Tematem bakalarske prace je 8mm filmovy prouzek s obrazky. David mezi Goliasi. Cilem neni rehabilitace nejmensi filmove suroviny, ani jeji obhajoba. Duvod je mnohem prostsi, az sobecky. Jsem nemocen. Vidim same pixely, megascreeny, chipy, sumy....
- Vem to za nějKlímová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Film pojednává o šikaně na pracovišti a snaží se zobrazit rozdílný přístup k řešení tohoto problému. Příběh odhaluje charaktery jednotlivých postav, kdy na jedné straně stojí jedinec s vlastním názorem a na straně druhé stádo ,,uniformovaných" úředníků.
- Vertikalita ve tvorbě Kennetha AngeraBrajnik, Črt(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21V této práci se analyzuje tvůrčí opus amerického režiséra Kennetha Angera, který pracoval od konce 40. let (jeho první film je Fireworks z roku 1947) až do dnešní doby. Existuje několik tématů, které se nabízejí peru zvídavého ducha . V podstatě se jedná