Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "Daňhel, Jan"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- AlenaGojdičová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Portrét surrealistickej maliarky a kurátorky českého art brut Aleny Nádvorníkovej
- Der TraumHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Kameramanské cvičení, jehož účelem je kombinace reálné a snové atmosféry? Zběsilý úprk vojáka pronásledovaného nepřátelskými Němci. Běží za vidinou svobody znázorněnou jeho vzpomínkami na dětskou hru, která tvoří nápaditou paralelní linii k současnosti a získává tím děsivý podtext.
- Duch úlu - mezi historií, filmem a snemToupalová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Práce se zabývá filmem Duch úlu (El espíritu de la colmena, Victor Erice, 1973), který je považován za jeden z nejlepších španělských filmů, ale v České republice není příliš známý, ani zde o něm neexistuje literatura. Práce obsahuje překlady některých zajímavých textů o Duchovi úlu napsaných ve Španělsku. Skládá se ze tří částí. První se podrobně věnuje úvodním titulkům filmu, popisuje jejích důležitost pro celé filmové vyprávění. Ve druhé části jsou zmiňovány velké změny v literárním scénáři, ke kterým došlo ještě před natáčením, a jejich vliv na výslednou podobu filmu. Třetí část, nejobsáhlejší, je formální a obsahovou analýzou filmu. Popisuje způsob zacházení s postavami, ze kterého vyplývá zacházení s časoprostorem, způsob zobrazení poválečné atmosféry ? jak je možné vyprávět historické události, které vnímá dítě, bez toho, aniž by byly ukázány, a v závěru jsou rozebírány metafory použité ve filmu. Jedním z cílů je prozkoumat, jak je vytvářen svět malé holčičky a jak je možné, že je pro diváka tak věrohodný.
- Fotocitlivá vrstva a její domácí připravaKrajbich, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Práce se zabývá domácí výrobou fotocitlivé vrstvy z běžně dostupných chemikálií. Je to alternativní kuchařka pro ty, kteří nechtějí být závislí na výrobě fotomateriálu komerčními firmami.
- Jan HusKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Dalo by se říci, že film je ,,tzv. pomníčkem?. Dal by se nazvat i filmem politickým, jelikož se zabývá lidmi, kterým běh věcí veřejných nebyl lhostejný.Ve filmu nejde o žádnou biografii. Jan Hus chce být prezentován spíše jako bolestivá otázka, která prostupuje ze středověku do naší současnosti.
- Jan Hus - mše za tři mrtvé mužeKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Dalo by se říci, že film je ,,tzv. pomníčkem?. Dal by se nazvat i filmem politickým, jelikož se zabývá lidmi, kterým běh věcí veřejných nebyl lhostejný.Ve filmu nejde o žádnou biografii. Jan Hus chce být prezentován spíše jako bolestivá otázka, která prostupuje ze středověku do naší současnosti.Druhá linie filmu spočívá v tom, že za zmíněnými třemi muži, respektive za jejich památkou, přicházejí tři lidé, každý ze svých vlastních pohnutek. Za Oskarem Bruzewitzem přichází západoněmecký novinář Jonathan, za Grahamem Bamfordem přichází bezdomovec Joe, za Richardem Siwietzem přichází historik Maciej. Příběhy mrtvých osob se kříží s příběhy živých jednotlivců, jakoby našich zástupců.V této rovině vystupuje Jan Hus jako průvodce živých a utěšitel mrtvých. Film má aktualizovat radostné poselství osobní obětavosti a důslednosti , které nám po Janu Husovi zbylo, poselství nezabalené žádnou konfesí ani ideologií. Středověká pochodeň Jana Husa. Důvod proč film vznikl: ,,Žijeme v prostředí, které si bolestivé otázky snaží raději nepokládat, je to pohodlnější za posledních šedesát let jsme si na to v našem prostředí příliš navykli.? /citace režiséra filmu/
- Klidná ránaHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Mimořádné cvičení je režijním debutem scenáristy Tomáše Holečka? Vesnickou horskou samotu v roce 1946 obývá manželský pár a ještě jeden muž, jehož vztah k dvojici je nejasný. A protože trojúhelník nikdy nedělá dobrotu, rozehraje se v chalupě drama antických rozměrů.
- Mrtvý čas filmuVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Studie se tématicky zaměřuje na principy narace. Na možnosti filmového vyprávění je v ní nahlíženo především protřednictvím strukturalistických literárně-vědných teorií.
- Nadzvíře z cyklu International NeographicHokr, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Autorský film je pokusem o bizarní žánrový hybrid mezi pseudodokumentem a pseudodramatem. Má napodobit (a do jisté míry zparodovat) styl přírodovědných pořadů z produkce stanic National Geographic nebo BBC, které jsou většinou založeny na tom, že komentář zdánlivě zachycuje autentické dění na plátně, ve skutečnosti však bývá materiál šikovně a manipulativně sestříhán na míru textu. Komentář se snaží o falešné zdání odbornosti a senzačnosti. Objev století, který ?dokumentární? část přináší, je ve skutečnosti naprosto banální. Se stejnou nadsázkou je pojata ilustrační, náladu dodávající hudba, jistá křečovitost i patřičný patos, podobným dokumentům vlastní.
- PůlnocGojdičová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Dokumentárna esej o energii, svetle a tme, videní a slepote.
- Souboj s mozkemKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Souboj s mozkem je film o lidech a hranicích "normality".Záměrem práce ve střižně, byla snaha co nejvěrněji portrétovat tři hrdiny, kamarády autora dokumentu. Dojít stavu, kdy po shlédnutí filmu režisér uvidí všechny tři protagonisty tak jak je zná. Film nechce říkat nic o světě ani o společnosti, film by neměl zobecňovat, spíš se vciťovat.