Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "Brožková, Jana"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- F. V. Kramář a jeho koncerty F dur pro hoboj (Op. 37 a Op. 52), rozbor a interpretaceHalamová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Tato magistreská práce se zabávý životem českého skladatele F. V. Kramáře a jeho dvěma koncerty pro hoboj, které jsou zde detailně analyzovány a nastíněna je i jejich interpretace a řešení některých problémů, se kterými se může interpret v průběhu studia setkat.
- Halamová M.: Magisterský koncertHalamová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Hobo v komorní hudbě Bohuslava MartinůSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Magisterská práce o komorní tvorbě Bohuslava Martinů je zaměřena na díla s obsazením hoboje. Po uvedení životopisu skladatele se jednotlivé kapitoly věnují daným skladbám s historickými souvislostmi a kompozičními technikami. Největší část práce se věnuje Fantazii pro theremin, hoboj, smyčcový kvartet a klavír H301, uvádí historii thereminu, prvního bezdotykového elektronického hudebního nástroje, a jeho vynálezce Lva Sergejeviče Těrmena. Z důvodu podobnosti nástrojů je připojeno také srovnání v provedení skladby s Martenotovými vlnami. Důležitým faktem a motivací k zaměření diplomové práce na tuto kompozici byla osobní zkušenost s provedením tohoto díla, včetně vytvoření záznamu, a spolupráce s německou thereministkou Carolinou Eyck.
- Marie Vaňková : Magisterský koncertVaňková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2010-06-08
- Pedagogové hobojové třídy AMU Ladislav Skuhrovský, František Hanták, Jiří MihuleWichterlová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25Práce se zabývá třemi významnými pedagogy hobojové hry,představiteli tří různých generací od počátku 20.století až do současnosti.Každému přísluší jedna kapitola,která mapuje všechny důležité etapy života,umělecký vývoj a jejich přínos.V případě F.Hantáka a J.Mihule dopňuje kapitoly přehled nahrávek,na kterých se podíleli a které se mi při sbírání dokumentů podařilo dohledat.
- Sejkora J.: Magisterský koncertSejkora, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Sylvie Bodorová - hoboj v její tvorbě, tvůrčí skupina QuattroWendligová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Ve své práci stručně popisuji život a dílo čtveřice známých českých hudebních skladatelů - Sylvie Bodorové, Zdenka Lukáše, Otmara Máchy a Luboše Fišera. Zmiňuji se zde také o jejich vzájemné spolupráci, plánech a projektech, dále pak o postoji ke komponování současné hudby a o jejich přístupu k interpretům a posluchačům.
- Wendligová L.: Magisterský koncertWendligová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Wichterlová Dana : Magisterský koncertWichterlová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25
- Životní osudy Modesta Petroviče MusorgskéhoVaňková, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-08Ve své magisterské práci nazvané Životní osudy Modesta Petroviče Musorgského sleduji osobnost proslulého ruského hudebního skladatele a podrobně se zaměřuji na jeho rozporuplnou životní pouť. Stejně tak sleduji, jak Musorgského život a tvorbu ovlivnilo kulturní prostředí a významné osobnosti hudebního dění tehdejšího Petrohradu. Podrobněji se ve dvou kapitolách rovněž zaměřuji na některá stěžejní díla, jež došla plného uznání až po skladatelově smrti. Cílem mé práce bylo blíže se seznámit se životními osudy této jedinečné hudební osobnosti a zachytit formování a vývoj kompozičního stylu a osobité hudební řeči Modesta Musorgského.