Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing by referee "Bagdasarov, Georgy"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- CebronKlímová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Film v duchu cinema pur zaznamenává proměnu Botiče v závislosti na čase a na lidském fakoru. Film pracuje vizuálně v rovině abstrakce. Čistá vizuální forma ve spojení s elementárními zvuky, jeho rytmy a melodiemi je nejen cestou Botiče, ale je současně zobrazením vztahu člověka a přírody, řádu a chaosu a neustálé proměny. Proměna, která končí vždy smrtí jedné formy a zrodem formy nové.
- Optofonetické harmonieKlímová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Základními východisky pro mou práci jsou statě českých teoretiků 30. let od básníků, vědců, filmových kritiků až po avantgardní filmové tvůrce. Práce vychází zpriority asynchronnosti, která je základním výrazovým prostředkem. Sleduje počátky práce se zvukem a jeho začlenění mezi významotvorné prvky filmového sdělení. Zaobírám se pokusy o vizualizaci zvuku založené na hledání analogie obrazové a zvukové složky. Východisky mi jsoufilmy O. Fischingra, bratrů Whitneyových, L. Lye, H. Hirshe, F. a S. Themersonových i J. Lehovce. K analýze vztahů geometrických a informelních struktur vzávislosti na prostoru a čase mi posloužily filmy M. Duchampa, F. Legéra, G. Dulacové, H. Chometta, R. Steinera, H. Richtera, V. Eggelinga a W. Ruttmanna. Nedílnou součástí této práce je skladebná analýza filmu Alexandra Hackenschmieda Na Pražském hradě. To vše za účelem nalézt optofonetické harmonie založené na vibracích zvukových a obrazových vln a jejich synchronních či asynchronních variací.
- Pojem "organický" vo filmovej terminológii u Ejzenštejna a TarkovskéhoVlčková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-13Práca sa v prvej časti zaoberá dôkladnejším vysvetlením pojmov ako sú analógové prostredie, digitalizácia alebo analógový a digitálny kód v kultúrnom kontexte. Ukazuje napríklad rozdiel medzi analógovou a digitálnou abstrakciou. Tiež poukazuje na možnosť čisto analógového prenosu, ako protipólu deliacej a hodnotiacej digitalizácie. Prostredníctvom týchto kategórií je potom interpretovaný film: Ejzenštejnov a Tarkovského prístup ako dve protichodné filozofie prístupu k ?prirodzenému?, k ?organickému? vo filmovej teórii. Ejzenštejn ako reprezentant digitalizácie a Tarkovský ako zastánca analógového prístupu. Text v závere vyúsťuje do trochu utopického mikromanifestu organického filmu.
- Swimming poolPatyk, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Animovaný film o absurdním setkání dvou lidí v bazénu, které má nečekané rozuzlení.
- Vetřelci a volavkyPatyk, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Dokumentární film o sochách ve veřejném prostoru. Zabývá se uměleckými díly vytvořenými v období 6o.tých až devadesátých let dvacátého století. Soustředí se na jejich současnou roli v městském prostředí a jejich smysl v tržně orientované společnosti. Obsahuje výpovědi tvůrců soch, významných současných umělců a také obyčejných lidí.
- Y/IProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Muj bc film je na pomezi dokumentu a filmove basne. Je to film o vztahu dvou lidi. Stoji a pada na mem vnitrnim pohledu. Ja se ve filmu ocitam v roli pocitovaneho kameramana, nejsem v obraze. Objevuji se pouze ve zvuku. Je to velmi osobni film. Uz proto je zvolen formát 8mm.
- Život přede mnouProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Autor pracuje s procesem vzpominani, s pameti a vztahem ke sve vlastni minulosti. Snazi se vizualizovat vzpominky, v divakovi evokovat jeho vlastni, pricemz pribeh filmu vypraveny ve velkych elipsach je az na tretim miste. Nejvetsi problem s timto filmem mam coby spoluautor, ze konecny vysledek visi na zvukarove ozvuceni deje. Na vysleden dramaturgii obrazu, flashbacku a dialogu mam podil velmi maly.