Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "ELIÁŠOVÁ, Bohumíra"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Další vzdělávání pedagogů TO ZUŠSikorová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-07Cílem diplomové práce je zmapování zájmu tanečních pedagogů o další vzdělávání formou dotazníkového průzkumu. Konkrétně se jedná o pedagogy tanečních oborů základních uměleckých škol (TO ZUŠ) působících ve Středočeském kraji a v Praze v letech 2014 - 2017. Odpovědi respondentů jsou shrnuty do dvou tematických okruhů, jeden představuje profil pedagoga, druhý pak zájem o další vzdělávání včetně informovanosti. Pro představu možností dalšího vzdělávání v letech 2014 - 2017 slouží souhrn seminářů a tanečních workshopů těchto vybraných pražských institucí - NIDV, NIPOS-ARTAMA, SE.S.TA a HAMU. Jasnější představu pak přináší popis a průběh dvou konkrétních vzdělávacích seminářů. Dále práce vymezuje požadavky na pedagoga TO ZUŠ a přestavuje Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV).
- Nahota v současném tanciMinárová, Alica(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-05V bakalářské práci s názvem „Nahota v současném tanci“ jsem se zaobírala znakovostí nahoty v tanečním umění v posledních letech. Nejdřív jsem definovala sémiotické pojmy a kategorie použití nahoty na jevišti. Dále jsem taneční analýze podrobila inscenace dvou významných choreografek a dvě svoje díla. Na základě analýzy jsem se snažila každou choreografii zařadit do jedné z vymezených kategorií a postihnout její znakovost. Zaobírala jsem se nahotou na jevišti nejen z významového hlediska, ale i z hlediska kontextu, ve kterém vzniká.
- Otvírání studánek (Bohuslav Martinů)Charouzová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-05-29Cílem bakalářské práce je seznámení se s vlastním rituálem Otvírání studánek a vytvořit si představu o jeho podobách v proměnách času. V práci budou představeni tvůrci kantáty Otvírání studánek Miloslav Bureš a Bohuslav Martinů a ujasněn zdroj jejich inspirace k dílu. Dalším cílem bylo vytvořit vlastní choreografii na tuto kantátu v Základních uměleckých školách ve dvou různých formách. Nejprve vytvořit choreografii pouze se skupinou dívek v plenéru na reprodukovanou hudbu a následně se skupinou tvořenou profesionálními i dětskými interprety v prostorách kostela za doprovodu sboru. Tuto choreografickou práci jsem se pokusila zaznamenat pomocí videa, fotografií i písemnou formou. Závěrem jsme zhodnotila pozitivní a negativní stránky celého tvůrčího procesu.
- Současná taneční scéna ve Velké BritániiLaifrová, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-05Bakalářská práce se zabývá zmapováním aktuálního stavu současného tance na území Velké Británie a jeho historickému vývoji, zejména s přihlédnutím k dobové politicko-ekonomické situaci. Britská taneční platforma je přiblížena pomocí konkrétních příkladu, mezi něž patří taneční školství, nejvýznamnější festivaly, divadla, organizace podporující současný tanec, způsoby financování tance či analyzování vládních dokumentů. Pozornost je zaměřena samozřejmě také na nejvýznamnější interprety britského současného tance, a to především na život a dílo tanečníka a choreografa Akrama Khana.
- Tanec a módaOrszulik, Eduard Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04V mé bakalářské práci se zabývám vývojem tance od doby dvorských baletů v období vlády Ludvíka XIV. a módy od vzniku módního průmyslu až po současnost. Snažil jsem se nalézt společnou linii mezi tancem a módou a dopátrat se toho, z jak velké části se tyto dva rozdílné obory navzájem ovlivňují. V práci čerpám především z odborné literatury, módních médií, ale také z rozhovorů, které jsem vedl s předními tanečními tvůrci. Během výzkumu jsem dospěl k závěru, že ačkoliv jsou tyto dva obory zcela nezávislé, je mezi nimi propojení, které pozměnilo vývoj každého z nich.
- Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy základních škol po čtyřletém působeníPlachá, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-03Bakalářská práce na téma "Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy prvního stupně základních škol po čtyřletém působení" se zabývá mapováním situace na základních školách, kde má taneční pohybová výchova krátkou tradici a popisuje její vliv a dopad na žáky a pedagogy základních škol. Dalším tématem je objasňování otázek, týkajících se zavádění taneční pohybové výchovy do rámcově vzdělávacího programu. V práci je popsáno, v jakých momentech se původní vize taneční pohybové výchovy odchýlila od současné situace a jak se aktuálně daří taneční pohybové výchově na poli základního vzdělávání. Veškeré poznatky byly snímány ze třech úhlů pohledu: žáci a pedagogové základních škol a odborní taneční pedagogové. Forma zpracování bylo sociometrického šetření.
- Umělecko - vzdělávací projekt DialogyBlau, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-12Cílem této bakalářské práce je seznámení se s podstatou umělecko - vzdělávacího projektu Dialogy, který se týká spolupráce mezi žáky, věnující se taneční výchově v rámci základního uměleckého vzdělávání, a jejich pedagogy a profesionálními tanečníky naší současné taneční scény. Ve stručné charakteristice jsou zde představeni jednotliví aktéři projektu - Velký soubor ZŠ a ZUŠ Karlovy Vary, taneční skupina NoTa Plzeň a pražský taneční soubor NANOHACH. V jednotlivých kapitolách je zachyceno přesné časové schéma příprav, detailní popis tvorby choreografie - Okamžik proměn- i závěrečná prezentace celého projektu. Tento odborný text rovněž obsahuje zamýšlení se nad smyslem a významem vzájemného ovlivňování amatérského a profesionálního tanečního světa v širším společensko – uměleckém kontextu.