Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "GREMLICOVÁ, Dorota"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Baletní škola Divadla J. K. Tyla v PlzniHradilová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Abstrakt Tato bakalářská práce mapuje historii Baletní školy při Divadle Josefa Kajetána Tyla v Plzni. Zabývá se okolnostmi jejího vzniku a popisuje její vývoj. Současně představuje jednotlivé pedagogické osobnosti, které se vystřídaly v jejím vedení do roku 1989. První kapitoly se týkají nejstarších osudů této plzeňské taneční instituce. Střední část zmiňuje problémy, s nimiž se v době 2. světové války provoz školy potýkal. Dále zachycuje obrodnou činnost Josefa Škody a prezentuje největší rozkvět školy v době působení Jiřího Němečka. Závěr je věnován učebnímu systému Milady Papežové a její celkové reorganizaci školy. Příloha obsahuje dobové dokumenty, fotografie a vypracovanou tabulku s přehledem představení, v nichž žáci baletní školy účinkovali v letech 1947–1989.
- Choreografové současného tance 20. a 21. století v BelgiiRezová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-24Tato bakalářská práce představuje současnou belgickou taneční scénu a její nejvýraznější choreografy období druhé poloviny 20. a počátku 21. století. V krátkosti se zabývá dějinami Belgie, belgického tance a baletu. Představuje život a dílo vybraných choreografů a souborů, jmenovitě Anne Teresa de Keersmaeker, Wim Vandekeybus, Sidi Larbi Cherkaouie, Les Ballet C de la B, Les SlovaKs a snaží se zachytit jejich choreografický styl.
- Folklorní soubor NisankaŠourková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-08Práce se zabývá severočeským folklorním souborem Nisanka, jeho historií z ručně psaných kronik a hlavními osobnostmi souboru. Stručně zpracovává folklor v severních Čechách, dvě hlavní osobnosti tohoto kraje a typické tance. Dále práce představí pásma a tance, které pro Nisanku vytvořila choreografka PaedDr. Jana Hanajová a také na to, jak soubor hodlá i nadále pokračovat ve své činnosti.
- Interaktivní oblek pro tanečníka a jeho použitíKříž, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-11Bakalářská práce se zabývá interaktivním kostýmem pro tanečníka. Vypracování zahrnuje historický vývoj a první postupy pro vyuţití interaktivity mezi tanečníkem a jeho kostýmem. Součást vývoje interaktivního kostýmu je také vývoj technologie. V tomto případě to jsou první pokusy s barevným nasvícením kostýmů, vyuţití projekce ?theatergraph? inteligentní textilie a digitálních médií. Rozbor kostýmu CrossX, je také obsahem mé práce, a to z důvodu dvouletého projektu Mr.CrossX, který vznikl ve spolupráci se studenty a profesory z ČVUT. Shrnuji zde vývoj technologických principů k zhotovení obleku, který si tanečník sám rozsvěcí, čímţ vzniká interakce.
- Počátky baletu v Ostravě do roku 1934Kantorová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-05-30Tato práce pojednává o vzniku baletního souboru v Ostravě a zaměřuje se na období 1919-1934. Mapuje dění od první divadelní sezóny, která započala příchodem ředitele Václava Jiříkovského a baletního mistra a choreografa Achille Viscusiho, jehož činnost je velmi důležitá i pro ostatní baletní soubory v Čechách, na Moravě i na Slovensku. Věnuje se personálnímu složení baletního souboru a jeho repertoáru, který na závěr srovnává i s ostatními československými baletními soubory ve vybrané době. Práce je zakončena rokem 1934, kdy Ostravu opouští choreograf Saša Machov. Na základě zjištěných údajů je možné nahlédnout na dění ostravského baletu také v kontextu celého Československa a porozumět tak lépe výběru inscenací, ale také umělcům samotným.
- Taneční a choreografická dráha Františka Pokorného / Divadlo F.X.Šaldy v LiberciHanousková, Marika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-11Tato práce sleduje uměleckou dráhu Františka Pokorného. Českého tanečníka, choreografa, režiséra, libretisty a kritika, který se na našem území v druhé polovině minulého století výrazně zasloužil o rozvoj moderního tance a pantomimy. Ve své práci jsem se zaměřila na jeho uměleckou éru v divadle F. X. Šaldy v Liberci, kde byl řadu let šéfem baletního souboru. V nekonvenční choreografické tvorbě Františka Pokorného se zrcadlila charakteristika tehdejší doby a nesla v sobě nadčasové myšlenky. Význam jeho jedinečné umělecké činnosti by měl být příkladem současné i budoucí generaci choreografů.
- Taneční tvorba na ZábřežskuKuzník, René(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-04Bakalářská práce "Taneční tvorba na Zábřežsku" by měla čtenáři přiblížit vývoj tance v této oblasti od historie po současnost. Zároveň také přináší informace o založení zdejší Základní umělecké školy a jejím současném fungování. Mapuje také veškeré volno-časové a vzdělávací instituce, které se v Zábřehu nacházejí, a které může veřejnost navštěvovat. V neposlední řadě dává možnost nahlédnout pod pokličku jednoho z pedagogů tance na zdejší ZUŠ, představuje jeho taneční tvorbu, poznatky a zkušenosti. Práce také dává podnět k zamyšlení o podstatě a důležitosti pedagogické činnosti na ZUŠ. V prvních kapitolách se seznamujeme se vznikem ZUŠ Zábřeh, jejich prvních vyučovacích předmětech a úskalích, které tehdejší vedení školy muselo vyřešit. Týkalo se to zejména odpovídajících prostor a vhodného pedagogického obsazení. Postupně se dostáváme do dnešní doby a k tomu, jaká je škola dnes. Práce také čtenáře upoutá taneční tvorbou na ZUŠ, detailním popisem jednotlivých projektů, které se na škole podařilo zrealizovat. Celkovou představu dotváří barevné fotografie. Dále práce podává také zevrubné informace o zábřežských poměrech, možnostech a kulturních vyžitích, které toto město veřejnosti nabízí.
- Taneční vzdělávání ve ŠvédskuPetáková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-05-28Cílem této práce je shrnutí informací o současném tanečním vzdělávání ve Švédsku. Práce se zaměřuje na strukturu a historii tanečního vzdělávacího systému, aplikaci pedagogických zásad vycházejících z učení J.A. Komenského a osobní vhled do problematiky, který vychází z vlastní konfrontace s tématem. Shrnutý materiál ukazuje, kterým směrem se tanec ve Švédsku vyvíjí a kam směřuje v budoucnosti. Záměrem zkoumání této problematiky není srovnávání českého a švédského tanečního vzdělání, avšak cílem je hledání a nalézání inspiračních zdrojů pro profesi tanečního pedagoga v Evropském kontextu a jeho uplatnění v praxi.
- Tanečník na volné noze v současném tanci v PrazeRokoszová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-07Bakalářská práce se zabývá mezníky v kariéře tanečníka na volné noze v současném tanci v Praze. Hlavním záměrem této práce je poukázat na podmínky, ve kterých se v současné době tanečníci na volné noze nacházejí a jak se s nimi vypořádávají. V první části práce jsou stručně objasněna teoretická východiska, která se k dané problematice vztahují. Prostřednictvím analýzy dokumentů a hloubkových rozhovorů druhá část práce podává přehled o kariéře tanečníka na volné noze. Popisuje stěžejní témata, kterými jsou například kariéra tanečníka, legislativa a finanční oblast tanečníků na volné noze. Práce je obohacena citacemi respondentů, které prakticky potvrzují teorii na vybrané téma.
- Tvorba, vlivy a pohledy současných choreografů lidového tanceMikula, David(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-05Bakalářskou diplomovou prací „Tvorba, vlivy a pohledy současných choreografů lidového tance“ bych si rád ujasnil fakta, která souvisí s otázkami, co způsobilo, že se dostal lidový tanec z původního prostředí na jeviště, a kdo se výrazně zapsal svou osobitou tvorbou choreografie a stylem práce do povědomí choreografů lidového tance napříč generacemi až do dnešních dnů na úrovni jak profesionální, tak amatérské-volnočasové. Práce je vytvořena na základě spojení osobních zkušeností a dostupných odborných pramenů i studentských prací.
- Život a dílo Kurta JoosseČížek, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-05-28Cílem této bakalářské práce je přiblížit život a dílo tanečníka a choreografa Kurta Joosse, jehož pedagogická činnost měla významný dopad na celé další generace umělců. Podstatná část práce je věnována popisu politického a kulturního stavu tehdejší společnosti, která měla zásadní vliv na jeho život a uměleckou tvorbu. Postupným poznáváním života Kurta Joosse se tak dostáváme k ucelenému obrazu nejen o jeho pedagogickém přinosu ale i o působení na další stěžejní osobnost historie tanečního divadla, Pinu Bauschovou.