Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "Machková, Eva"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- České divadlo pro děti v první polovině 19. stoletíŘezníčková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-01-11Tato diplomová práce se zabývá českým divadlem pro děti v první polovině devatenáctého století. První kapitola se věnuje úvodu do kontextu doby, připomíná historické souvislosti, vývoj školství a literatury pro děti v té době. Další kapitola shromažďuje zprávy o realizovaných dětských představeních, stejně jako rozebírá teoretická pojednání, která se věnují způsobu hraní divadla v té době. Nejobsáhlejší kapitola pojednává o textech divadelních her pro děti, přeložených do češtiny, zejména o hrách Christiana Felixe Weisseho. Poslední dvě kapitoly se věnují původním českým textům, jednak regulérním činohrám, jednak kratším textům uveřejněných v časopise Přítel mládeže.
- Metody dramatické výchovy jako cesta k rozvoji dětského čtenářstvíNečasová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-01Tato diplomová práce se zabývá vztahy mezi čtenářstvím a dramatickou výchovou.V úvodních kapitolách se dotkne některých aspektů problematiky čtenářství se zřetelem na čtenářství dětské. Následující část je věnována analýze způsobů, kterými může dramatická výchova rozvíjet čtenářství u dětí. Další kapitoly popisují a hodnotí projekt pro děti ze čtvrtého ročníku základní školy, který usiloval o podporu dětského čtenářství metodami dramatické výchovy. Na základě studia teorie čtenářství i na základě praktické zkušenosti s projektem autorka vyvozuje, že dramatická výchova je vhodným nástrojem, který může u dětí posílit čtenářskou kompetenci i motivaci ke čtení.
- Participační divadloDočkal, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2008-01-08Diplomová práce se soustřeďuje na fenomén participačního divadla, divadla ve výchově. Hledá spojitost mezi světovým vývojem tohoto typu divadla a jeho promítáním do oblasti výchovy. Pojmenovává jednotlivé druhy divadla ve výchově.Důkladněji se věnuje vybraným předatavením divadla tohoto typu - Agentura Bořivoj, Divadlo Medvěd, Divadelní Sdružení Spolupospolu..Závěrečná část je pak věnována otázkám zaměřeným na současný stav tohoto typu divadla u nás. Součástí této práce jsou i 4 rozhovory - Jnana Pilátová, Hana Kasíová, Mirka Vydrová a Iveta Dřízhalová.