Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "Ulrychová, Irina"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Dílo Josteina Gaardera amožnosti jeho využití v dramatické výchověKorbelová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-08Diplomová práce je zaměřena na tvorbu současného norského autora Josteina Gaardera a na možnosti, které může jeho dílo přinést pro interní práci v dramatické výchově. Nabízí přehled společných rysů, témat, motivů a kompozičních principů, kterými se jeho tvorba vyznačuje, a nastiňuje možná úskalí divadelní a dramatické práce s jeho knihami. Podrobně se pak věnuje knihám Haló! Je tu někdo?, Jako v zrcadle, jen v hádance a Dívka s pomeranči, u kterých předkládá možná témata použitelná pro interní lekce dramatické výchovy. Na základě nalezených témat, jsou pak přílohou práce ukázky praktických lekcí, inspirovaných konkrétní knihou, připravených pro vybranou skupinu a reflexe z jejich průběhu.
- Kooperace v dramatické výchověMoravec, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Tato diplomová práce se zabývá problémem kooperace v dramatické výchově. Teoretická část obsahuje charakteristiku kooperace, podmínky její účinnosti, principy, metody a techniky kooperativního učení, kooperativní dovednosti a řízení v kooperativním vyučování a je završena kontextem dramatické výchovy a rolové hry. Ve výzkumné části se věnuji popisu a interpretaci dramaticko-výchovného programu pro utváření kooperativního chování a jednání dětí středního školního věku. Vycházel jsem z realizace celkem dvanácti dílen a ze společné práce na divadelní inscenaci ?Kráska a Netvor?.
- Řešení agresivity žáků I. stupně ZŠ prostřednictvím pohádky a metod dramatické výchovyŠebesta, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-06Má diplomová práce se zabývá využitím pohádky a metod dramatické výchovy při zvládání agresivity dětí I. stupně ZŠ. V teoretické části se pokouším charakterizovat tyto fenomény: agrese, agresivita, pohádka, hra v roli a improvizace. V praktické části diplomové práce se zabývám uskutečněným projektem, který se opírá o metody dramatické výchovy. Jeho součástí jsou scénáře lekcí a jejich zhodnocení.
- Současná česká próza s dětským hrdinou jako předloha pro divadlo hrané dětmiŠimůnek, Antonín(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-01Práce se snaží zmapovat současnou českou produkci v oblasti prózy s dětským hrdinou s ohledem na to, co jednotlivá díla nabízejí jako předlohy pro divadlo hrané dětmi. Zaměřuje se přitom na prózy psychologického ladění, které vycházejí z aktuální reality. Za současná považuje díla, která vyšla po roce 1989. První část práce pojednává o próze s dětským hrdinou z pohledu literární teorie a mapuje vývoj žánru v posledních dvaceti letech. Druhá, nejrozsáhlejší část, rozebírá konkrétní díla s ohledem na to, jaká témata, jaké situace a jaké typy postav nabízejí. Třetí část se zabývá přenosem prózy s dětským hrdinou na jeviště. Soustředí se přitom na otázky, které souvisí s problematikou divadla hraného dětmi. Pozornost věnuje zejména způsobům ztvárnění dětského hrdiny.
- Svět Astrid Lindgrenové v kontextu dramatické výchovyVitingerová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-08Diplomová práce zkoumá tvorbu Astrid Lindgrenové z hlediska témat, která mohou nalézt uplatnění v dramatické výchově. První kapitola pojednává o inspiračních zdrojích, které Lindgrenovou nasměrovaly k volbě konkrétních témat její tvorby. Druhá, nejrozsáhlejší kapitola rozčleňuje tvorbu Lindgrenové do tematických okruhů, na jejichž základě jsou formulovány jednotlivé subkapitoly. Každá subkapitola pak předkládá tematická východiska a jejich možné rozvíjení v rámci dramatické výchovy. Třetí kapitola je věnována vztahu Astrid Lindgrenové k dětskému divadlu a jejím dramatickým textům pro děti a mládež. Cílem práce je poskytnout učitelům dramatické výchovy orientaci v díle Astrid Lindgrenové a nabídnout náhled na možnosti rozvinutí daných témat v dramatické výchově.
- Využití dramatické výchovy ve výuce občanské výchovy na 2. stupni ZŠŠkrétová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-04Práce se zabývá konkrétními možnostmi využití dramatické výchovy jako metody výuky předmětu občanská výchova na druhém stupni základní školy. Nejprve popisuje dnešní podobu tohoto vyučovacího předmětu, stručně seznamuje s metodami a technikami DV, jakož i s jinými efektivními formami vyučování využitelnými ve výuce OV a v praktické části předkládá přehled témat OV vhodných pro zpracování metodami DV a několik podrobně popsaných lekcí.