Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "ČUŘÍKOVÁ, Tamara"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Dopady ekonomické krize na divadlo v ČRChrdle, Milan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-12Magisterská práci popisuje, jaký je reálný dopad ekonomické krize na divadlo. A to jak na divadlo jako obor, tak na jednotlivé divadelní soubory. V úvodní části práce objasňuje globální příčiny vzniku ekonomické krize. Dále popisuje, jaký měla tato situace dopad na ekonomiku ČR a s tím spojené příjmy státního rozpočtu. Následně na příkladu pražských a vybraných oblastních divadel ukazuje dopady ekonomické recese a způsoby, jakými se divadla snaží v nepříznivé situaci obstát. Součástí magisterské práce je také dotazníkové šetření mezi zástupci divadelních subjektů i mezi samotnými diváky. Práce se záměrně se vyhýbá srovnání s dopady krize na divadla v jiných zemích, neboť podmínky jejich existence jsou diametrálně odlišné bez ohledu na ekonomickou krizi.
- Interní komunikace v kulturní sféřeKravcová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-12Interní komunikace bývá často velmi opomíjenou a zanedbávanou součástí vztahů s veřejností, a to jak v komerční, tak i neziskové sféře. Přitom právě interní komunikace může výrazně ovlivňovat nejen fungování, ale i prosperitu a rozvoj organizace. Nedostatek potřebných informací a špatně nastavená komunikace častokrát vede k demotivaci, pasivitě, frustraci a zhoršeným pracovním výkonům zaměstnanců. Interní komunikace totiž neznamená pouhé předávaní informací od nadřízených k podřízeným, ale jedná se o proces utváření a vyjasňování postojů a chování pracovníků, zvyšování pocitu sounáležitosti a identifikace s organizací a její organizační kulturou. Předkládaná práce přináší výsledky praktického výzkumu v kulturních organizacích - konkrétně v Městských divadlech pražských, Národním divadle a Divadelní fakultě AMU - a odhaluje, jakými způsoby interní komunikace v těchto organizacích probíhá. Zaměřuje se na analýzu dostupných nástrojů a efektivní strategie řízení interní komunikace s ohledem na specifické podmínky uvnitř organizací působících v kulturní sféře.
- Kolektivní smlouvy v divadelní praxiBúrik, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-02-12Tato diplomová práce je zaměřena na oblasti sociálního dialogu, pracovního práva a především kolektivních smluv a jejich specifik v kontextu divadelního prostředí. Práce si dává za cíl strukturovaně popsat smysl sociálního dialogu a jeho úlohu při vyjednávání především na podnikové úrovni zaměstnanec – zaměstnavatel a nabízí možnou podobu jednoho z hlavních výstupů tohoto dialogu – kolektivní smlouvy. Výstupem práce jsou odpovědi na otázky: Jak vzniká sociální dialog a jaké jsou jeho možné výstupy? V čem spočívají výhody kolektivních smluv oproti jiným výstupům sociálního dialogu? Jaká práva a požadavky se mohou uplatňovat v kolektivních smlouvách? A jaká jsou specifika, výhody a nevýhody kolektivních smluv ve v netypickém pracovním provozu – divadle? Práce je členěna do čtyř částí a snaží se problematiku popsat od pojmu sociální dialog přes legislativu spjatou s kolektivními smlouvami a strany, které kolektivní smlouvy projednávají a uzavírají až po konkrétní obsah těchto smluv a jeho možnou podobu. Závěr práce nabízí shrnutí výzkumných poznatků a krátký komentář současného stavu legislativy spjaté se zkoumanou problematikou.
- Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohleduVelichová, Irena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-02-04Diplomová práce s názvem "Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohledu" vznikla primárně jako dílo mapující proces začlenění Státní opery do svazku s Národním divadlem s důrazem na marketingový potenciál tohoto procesu. Vývoj koexistence Národního divadla a Státní opery uvádí téma transformace do historických souvislostí a nabízí pohled na různé provozní modely a spolupráci obou institucí. Těžiště práce spočívá v reflexi současného stavu marketingu Národního divadla a vysvětlení smyslu a potřeb marketingu v umění s důležitým akcentem na potenciál brand marketingu. V praktické části představuji vlastní ideovou brand kampaň pro soubor Opery Národního divadla a Státní opery. Věřím, že práce "Transformace Národního divadla a Státní opery z marketingového pohledu" bude přínosná všem budoucím čtenářům, kteří by díky ní měli pochopit celou transformaci nejen jako organizačně a historicky komplikovaný proces, ale předně jako příležitost a šanci pro Národní divadlo, jak redefinovat poslání a cíle své marketingové strategie.