Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera by referee "Bárta, Martin"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Barytonové role v Mozartových operách.Svoboda, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09Tato diplomová práce je zaměřena na čtyři Mozartovy opery, ve kterých detailněji rozebírám nejen hlavní postavy, ale také původ vzniku opery a libreta společně s libretistou.Jedná se o Figarovu svadbu, Dona Giovanniho, Kouzelnou flétnu a La clemenza di Tito. Dále je zde stručný skladatelův životopis a nástin doby, ve které Mozart žil . Práce ještě obsahuje kapitolu o skladatelově půspbení v Čechách.
- Giocchino Rossini: Lazebník sevilský- role hraběte AlmavivyBrindzák, Jozef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09Práce je koncipována jako metodický text pro interpreta role hraběte Almavivy. Hlavním tématem práce je rozbor opery, rozbor role a její árií, životopis, tvorba skladatele, historie opery.
- Hudební dění v ghettu Terezín, rozbor Čtyř písníŠkarka, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24Diplomová práce s názvem Pavel Haas - Hudební dění v ghettu Terzín a rozbor Čtyř písní je rozdělena na dva základní oddíly. V prvním , pod názvemHudební dění v ghettu Terezín , je zachycen v několika kapitolách chod a denní provoz ghetta a v posledních dvou je věnována zvláštní pozornost nezvyklému hudeebnímu dění v Terezíně, které jsou doplněny o stručný soupis válečných osudů nejvýraznějších vezněných českých židovských hudebníků ( Gideon Klein, Karel Berman, Hans Krása, KArel Ančerl, Viktor Ullman).Druhý oddíl se věnuje životu a dílu Pavla Haase. Autor věnuje pozornost v samostatné kapitole například Haasovu setkání s Leošem janáčkem. Následují kapitoly, které ve sledu zachycují zralé tvůrčí období, i čas těsně před Haasovou deportací do Terezína a následného odsunu do ghetta. Poslední kapitola je věnována rozboru Hassova terezínského díla Čtyřem písním na slova čínské poesie, které tam Pavel Haas zkomponoval a které v ghettu zazněly poprvé.
- Josef Škarka: Magisterský koncertŠkarka, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24
- Josef Zedník: Bakalářský koncertZedník, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06
- Jozef Brindzák : magisterský koncertBrindzák, Jozef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- Martin Vodrážka - magisterský koncertVodrážka, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Petr Svoboda : interpretační výkonSvoboda, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- Philip Glass - minimalismus v operní tvorběHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Tato bakalářská práce se v úvodu zabývá vývojem minimalistické hudby. Dále se věnuje dílu Philip Glasse, jeho kompozičnímu růstu a nakonec popisuje i cestu Philipa Glasse k divadlu. Poslední část je věnovaná první Glassově opeře Einstein on the Beach. Nachází se zde souhrn užitých hudebních prostředků, celé libreto, český překlad, popis jednotlivých scén a nakonec i harmonický a formální plán celého díla.
- Technické a interpretační přístupy k oratorní, písňové a operní tvorběVodrážka, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Práce se na konkrétních případech zabývá procesy studia oratorní, kantátové, písňové a operní literatury. Vytyčuje pozitiva i problematičnost jednotlivých postupů ve snaze uspořádání interpretační zkušenosti pro další rozvoj.