Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera by referee "Kaupová, Helena"
Now showing 1 - 16 of 16
Results Per Page
Sort Options
- Adéla Velová - bakalářský koncertVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Antonín Dvořák - RusalkaŽárová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Diplomová práce popisuje život významného českého skladatele 19. století Antonína Dvořáka. Přibližuje a popisuje tento hudební odkaz, zaměřuje se zejména na operní tvorbu. Stručně též přibližuje život a dílo básníka a libretisty Jaroslava Kvapila a jeho pozdější spolupráci se skladatelem Antonínem Dvořákem na společné opeře " Rusalka". Poslední část práce popisuje okolnosti prvního uvedení opery ! Rusalka" v Národním divadle a proměny jejího zpracování v 21.století.
- Benefiční koncerty GrabštejnVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Toto téma jsem si vybrala proto, že jsem byla u toho, když Benefiční koncerty začaly vznikat a pomalu se rozrůstat. Mohu nahlížet pod pokličku a sledovat organizační oříšky i úspěch a ohlas lidí , kteří koncerty chodí navštěvovat. V naší rodině koncerty doopravdy žijeme a jsme moc hrdá na to, že i já mohu být alepoň malou částí této skvělé akce.
- Diagnostika hlasuHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Moje bakalářská práce se zabývá problematikou diagnostiky lidského hlasu. Zaměřila jsem se především na jednotlivé metody vyšetření lidského hlasu, se kterými se může setkat každý z nás, a to bez ohledu na to, zda je nebo není hlasový profesionál. Nedílnou součástí práce je rovněž i popis jednotlivých poruch hlasu a jejich diagnostických znaků.
- Hana Žárová - magisterský koncertŽárová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Juraj Nociar: Magisterský koncertNociar, Juraj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24
- Kouzelná flétna , W.A.MozartŠvingr, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Tato bakalářská práce je zaměřena na Kouzelnou flétnu W. A.Mozarta a Emanuela Schikanedra jako umělecky svébytné dílo, vycházející z žánru německé lidové zpěvohry konce 18.století. Příběh Kouzelné flétny, k jejímuž premiérovému uvedení došlo ve Vídni dne 30.září 1791, je zde představen z hlediska obsahového a dramaticko-symbolického.
- Kux Martin : Bakalářský koncertKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Livia Obručník-Vénosová: Bakalářský koncertObručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06
- Pavla Hamerníková - bakalářský koncertHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Pietro Mascagni, Sedlák Kavalír - interpretace SantuzzyObručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Práce se zabývá životem a prací Pietra Mascagniho a především interpretací hlavní hrdinky (Santuzza) jeho nejslavnější opery Sedlák kavalír. Interpretace Santuzzy vychází jednak z osobních zkušeností autorky práce a dále se zaměřuje na vybrané české a slovenské zpěvačky, které autorka práce měla možnost zhlédnout na video záznamech českých divadel a Slovenského národního divadla.
- Písňová tvorba Roberta Schumanna se zaměřením na cyklus Láska básníkovaKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Ve své práci rozebírám cyklus Roberta Schumanna Láska básníkova. Studie se zabývá cyklem z hudebního , textového i srovnávacího interpretačního hlediska. Práce se dotýká života i díla skladatele. Těžiště Schumannovy tvorby osobně spatřuji především v tvorbě klavírní, kterou zde připomínám a pochopitelně v tvorbě písňové, jejíž neúrodnější období nastalo v roce 1840. Práce rovněž zahrnuje pojednání o básníku Heinrichu Heinem, na jehož texty byl cyklus zkomponován. Také okrajově zmiňuji další uměleckou spolupráci obou tvůrců. Věčnou inspirací byla pro Roberta Schumanna jeho manželka Clara Schumannová. Mimo jiné i díky vřelé lásce, kterou Robert Schumann ke Claře choval, zrcadlí se v jeho hudebním odkazu průzračně čistý výraz a ona související nadčasovost, kterou máme možnost neustále objevovat. U textu jednotlivých písní vždy uvádím názvy v německém originále, dále potom české překlady, které vycházejí od různých českých autorů. V interpretačním srovnání na základě poslechu nahrávek spatřuji přínos především z hlediska různých pojetí a výrazového uchopení cyklu, což je pro zpěváky dle mého názoru velmi důležité.
- Problematika interpretácie piesňovej tvorby Mikuláša Schneidera - TrnavskéhoNociar, Juraj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24Táto diplomová práca se zaoberá problematikou interpretácie piesňovej tvorby slovenského hudobného skladatel´a Mikuláša Schneidera- Trnavského. Sumarizuje dôležité poznatky, analýza a sématické výklady, na základe ktorých može čitatel´preniknut´k podstatě piesní, pričom ciel´om je poukázat´na aspekty,ktoré vedú k ich správnému interpretačnému ponímaniu. Metológia výskumu je tu založená z jednej časti na zhromažd´ovaní technických poznatkov o skladatel´skej osobnosti dotyčného autora, jeho zaradení do generačného kontextu, stýlovej charakteristiky jeho vokálnych diel. No jadrom práce je hudobná, sématická a interpretačná analýza jednotlivých piesní z cyklu Slzy a úsmevy. Na základě týchto rozborov napokon poukazuje na špecifické interpretační nuansy Trnavského "umelých " piesní, s ktorými sa musí, pri zachovaní štýlovej čistoty, interpret vysporiadať.
- Stres jako limitující faktor v kariéře sólového zpěvákaZajíčková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Ve své práci jsem se zaměřila na zmapování situací, které operní zpěváci při přípravě na pěveckou kariéru i při vlastním uměleckém výkonu na jevišti či koncertním pódiu zažívají. Pochopení a především zvládání stresu je pro úspěšnou pěveckou kariéru zcela prvořadé. Stres není stav vlastní každé situaci, ale je reakcí na určité, pro nás důležité a rozhodující momenty související s uměleckým výkonem. Jsou to především negativní emoční stavy, nezvládnutá frustrace, pocity nejistoty, zvýšená tréma a úzkostné stavy, které významně ovlivňují kvalitu pěveckého výkonu. Zvládnutí stresových situací vyžaduje jistou orientaci v psychologické problematice, praktickou zkušenost s výcvikem v dovednostech a orientaci v relaxačních metodách. Moji snahou je upozornit na vhodnost rozšíření stávajících učebních osnov o metody psychohygieny a relaxace, které by znamenaly významnou pomoc operním zpěvákům při pozitivním ovlivnění psychických stavů uměleckého výkonu.
- Švingr Pavel : Bakalářský koncertŠvingr, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Zajíčková Barbora : Magisterský koncertZajíčková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06