Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "DANIELIS, Aleš"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Aktuální technologické trendy v kinodistribuci a jejich vývojSmrček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-09Diplomová práce nazvaná Aktuální technologické trendy v kinodistribuci a jejich vývoj má za cíl podat komplexní přehled o v současnosti využívaných obrazových, zvukových a dalších technologiích v rámci kinodistribuce. V úvodní kapitole autor sumarizuje historii digitalizace a její vliv na probírané technologie. Ty pak rozebírá z různých hledisek: vysvětluje jejich technické principy, popisuje jejich vývoj, soustředí se na jejich využití z pohledu tvůrců, producentů, distributorů a provozovatelů kin, probírá jejich finanční aspekty a v poslední řadě se věnuje významu technologií v rámci domácího kina. V jedné kapitole analyzuje využití probíraných technologií v rámci českého filmového průmyslu. Závěrem se zamýšlí nad budoucností technologií v kinematografii a zároveň stanovuje směry, kterými se, dle jeho názoru, bude z technologického hlediska kinematografie ubírat.
- Analýza marketingových nástrojů nejnavštěvovanějších českých filmů roku 2019Fránková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-22Teoretická část diplomové práce pojednává o problematice filmového marketingu, shrnuje současný stav a hlavní charakteristiky trhu, popisuje tradiční marketingové nástroje v jednotlivých fázích vývoje a výroby filmu a zkoumá ty nejefektivnější. S marketingovými nástroji se zde pracuje jako se skupinou faktorů ovlivňující návštěvnost případně úspěšnost filmu. Druhá, praktická část práce se v návaznosti pak věnuje analýze těchto nástrojů a to u nejnavštěvovanějších českých filmů roku 2019 (dle statistiky UFD). Hloubková analýza marketingových nástrojů je prováděna u tří vybraných případů, kterými jsou Ženy v běhu, Vlastníci a Nabarvené ptáče. Další část praktické práce se věnuje analýze roku 2019 v českých kinech, která je doplněná o výzkum diváckých preferencí s názvem Češi v kinech 2019.
- Audiovizuální distribuce v digitální doběPinkava, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-10-07Srovnávat dva na první pohled naprosto odlišné způsoby vyprávění příběhu a přenášení diváka do atmosféry za plátnem může být velice zrádné. Nicméně každý, kdo viděl filmovou adaptaci knihy, či naopak, nemá problém hledat výhody a nevýhody jednotlivých zpracování. V této práci se zaměřuji na srovnání distribučních a zároveň vývojových možností a jejich dopadů na oba průmysly, tedy filmový a videoherní. I když se filmoví profesionálové snaží být inovativní, herní studia jsou na poli digitální distribuce o krok napřed. A to zejména srovnáme-li nezávislé firmy a hry. Stejně tak se lze poučit z crowdfundingových kampaní, které do velké míry mohou být počátkem distribuce. Konec konců, měl by to být producent, kdo rozhoduje a přemýšlí o typu zafinancování a distribuce svého filmu a potažmo dokáže vyvinout nový systém přímé distribuce, který jeho audiovizuální odvětví posune dále.
- Distribuce českých celovečerních dokumentárních filmů v kinechKubečková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-10-08Tato práce se snaží popsat současné možnosti distribuce českých dokumentárních filmů v kinech. Východiskem je popis modelu, jak kinodistribuce probíhá a shromážděná fakta a statistiky o návštěvnosti dokumentů v kinech v období let 2000-2013. Ty slouží k následné úvaze o potenciálu dokumentárních filmů v kinech, o možném přínosu filmových festivalů na cestě filmu k divákům a o tom, jaké dokumenty má vůbec smysl v kinech uvádět. Součástí práce je i případová studie a srovnání distribuce dvou dokumentárních filmů, které byly v českých kinech uvedeny v roce 2013 - filmů Show! a Šmejdi. Cílem je zamyšlení nad současným stavem a hledání možnosti, jak pozici dokumentárního filmu v rámci kinodistribuce zlepšit a také výhled do budoucna.
- Francouzské filmy a jejich distribuce v České republiceTabery, Alice(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-04Tato práce se zabývá francouzskými filmy a jejich distribucí v českých kinech, na DVD nebo v televizním vysílání v období posledních deseti let. Popisuje jejich vznik a propagaci, systém podpor ze strany francouzského Národního filmového centra (CNC) a organizace Unifrance Films. Dále mapuje situaci na českém filmovém trhu a pozici francouzské kinematografie u nás od devadesátých let do současnosti, kterou doplňuje seznam všech uvedených francouzských filmů v letech 2002 až 2011. Zvláštní pozornost je věnována českým distributorům, kteří se zabývají uváděním francouzských filmů a jako příklad práce jednoho z nich jsou uvedeny okolnosti distribuce snímku Na mamuta!. Práce analyzuje podmínky, které určují pozici francouzských filmů v ostatní konkurenci a sleduje jejich ohlas a úspěch v České republice.
- Internetové pirátství v kontextu českého filmového průmyslu a návrh osvětové kampaněKlimešová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-21Diplomová práce s názvem Internetové pirátství v rámci českého filmového průmyslu a návrh osvětové kampaně v první části pojednává o současném stavu tohoto fenoménu; zasazuje ho do právního řádu České republiky; definuje jeho základní projevy; popisuje, jaké instituce se zabývají jeho řešením; jaké jsou pravidla v rámci ochrany dat v postprodukčních domech a zmiňuje nejznámější kauzy spojené s internetovým pirátství, které se staly za poslední dvě dekády. V další části představuje dotazník, který pro potřeby této práce vznikl a vyplnilo ho 827 respondentů. Zároveň analyzuje výsledky šetření a nastiňuje, co z nich vyplývá. Poslední část se věnuje osvětovým kampaním; obecným pravidlům, které platí při jejich realizaci a poté navrhuje kampaň, která by mohla internetové pirátství v České republice redukovat.
- Práce sales agentů dokumentárních filmů a jaký vliv na ni má pandemie koronaviruHomolová, Anika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-20V této práci se zabývám oborem filmových sales agentů (respektive mezinárodních distributorů). Zajímá mě, co je náplní jejich práce, a jakým způsobem probíhá jejich spolupráce s producenty a distributory. Zároveň v práci zkoumám, jakým způsobem tento obor ovlivnila pandemie koronaviru, a zda budou mít tyto změny následky i do budoucna. V práci vycházím z literárních pramenů, přednášek a veřejných diskusí, ale také z osobních rozhovorů se sales agenty. Část informací čerpám z vlastní zkušenosti, praktické stáže v mezinárodní sales společnosti Taskovski Films.
- Role filmové a mediální výchovy na středních školáchSyruček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-16Mediální gramotnost se stala nezbytnou součástí života 21. století. Jak na technologicko-informační proměny společnosti reaguje český vzdělávací systém? V diplomové práci se zabývám působením vládních, státních a nevládních institucí na poli strategických dokumentů aktivit mediální a filmové výchovy, jejich financování, koordinaci až po nabídku seminářů pro pedagogy a samotné studenty včetně vzdělávacích materiálů.
- Rozvoj publika a práce s ním z pohledu kinaře a distributoraLísalová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-10-06Cílem této diplomové práce je popsat, jak kina a filmoví distributoři pracují se svým publikem, jaké aktivity pro něj vytvářejí, jakým způsobem se ho snaží rozvíjet a kreativně k němu přistupovat. V první části této práce definuji pojem rozvoj publika, který je v současné době stěžejním a hodně diskutovaným pojmem z hlediska kulturních institucí. Další části této práce se pak konkrétně zaměřují na jednotlivé koncepce rozvoje publika – převážně na aktivity pro existující a potenciální publikum, na aktivity pro specifické divácké skupiny a na aktivity pořádané na netradičních místech a mimo tradiční organizace. V závěru se práce dotýká vyhlídek do budoucnosti pro tento obor.
- Současná situace v oblasti VOD služeb a jejich vliv na audiovizuální průmyslKnoblochová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-10Diplomová práce mapuje fenomén audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (dále VOD), které v dnešní době představují často diskutované téma, jež hýbe světem audiovizuálního průmyslu a mění tradiční distribuční modely. Práce sleduje současnou situaci a výhledy do budoucna na tomto poli a snaží se analyzovat dopad VOD služeb na tradiční audiovizuální průmysl. První část uvádí do kontextu problematiky VOD služeb a dále se text postupně věnuje poskytovatelům VOD služeb, dopadům VOD služeb na audiovizuální "ekosystém", novým distribučním strategiím, změnám uživatelských návyků, vlivu VOD na klasická kina a v neposlední řadě dnešní roli diváka a nově vzniklým úskalím i příležitostem. Práce se soustředí především na český trh, který je však potřeba vnímat v kontextu celé Evropské unie, a zároveň nemůže opomíjet ani nejsilnější VOD hráče, kteří mají své původní domovy ve Spojených státech amerických. Vedle dostupných pramenů jsou významným zdrojem informací osobní rozhovory s profesionály, převážně z oblasti filmové distribuce.
- Vliv digitalizace na současnou filmovou tvorbuVach, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-10-10Diplomová práce "Vliv digitalizace na současnou filmovou tvorbu" popisuje a hodnotí proměny filmové a televizní výroby způsobené implikací digitálních technologií. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány následujícím tématům: technické srovnání digitálních kamer první a druhé generace, fenomén 3D, proměny distribuce a digitalizace archivace. Podstatou práce je představení uceleného pohledu na aktuální stav vlivu digitalizace na vyjmenované oblasti a také zhodnocení dopadu na tyto oblasti z distribučního, producentského i uživatelského hlediska.