Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "Bárta, Jaroslav"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Čím dál - tím blížVopátková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16Počátkem tohoto souboru bylo nalezení skříňky s rodinnými negativy a jejich následné objevování. Některé snad nikdy nevyvolané fotografie dnes již ani příbuzným nic neříkají. Osoby a prožitky se tak z osobních a konkrétních stávají zapomenutými a neznámými. Výběr z nalezeného materiálu mě motivuje k aktuální vizuální a významové parafrázi. Dvojice staré a nové fotografie využívá schopnosti fotografie časového řezu. Podle míry ne/známosti staré fotografie navazuje nová fotografie tématicky přesněji nebo více volně. V případě méně známé předlohy význam vytváří samotné spojení dvou vizuálně souvisejících obrazů. V případě bližšího rozpoznání děje doplňuje vizuální souvislost i souvislost dějová ? vedle sebe jsou kladeny dvě podobné události, minulá a současná, které se stále opakují, i když v jiném čase. Paměť je něco jako prostor. (Aristoteles) Čím dál - tím blíž.
- Enduring FreedomVosáhlo, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-21Soubor Enduring Freedom zachycuje válečné simulace napodobující válku v Afghánistánu na území České republiky. Jedná se o fiktivní válečnou reportáž z bojiště střední Asie, respektive ze soukromých airsoftových her, které tento konflikt přehrávají a interpretují. Selekcí a specifickým snímáním jsou tyto hry zobrazovány jako skutečné válečné události. Forma a jazyk válečné fotografie se důsledně uplatňuje na poměrně výstřední víkendovou zábavu. Fikce a realita se zde protínají.
- Grafika a fotografie v ČecháchFriedlaender, Dan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Práce se zabývá vzájemným ovlivňováním a používáním grafiky ve vztahu k fotografii, nebo naopak používáním fotografie ve vztahu ke grafice na českém území. Na to se snaží pohlížet jednak z historického hlediska zkoumáním tehdejších dobových tendencí a vývoje grafických a reprodukčních technik s důrazem na úlohu českých vynálezců. V druhé řadě potom pracuje s rozborem práce významných českých autorů, grafiků pracujících s fotografií, nebo rozborem jednotlivých děl, ve kterých se konfrontace grafiky a fotografie přímo nabízí. Na těch potom demonstruje buďto společné, nebo naopak individuální tendence objevující se v jednotlivých dílech a zkoumá význam vzájemných přesahů vznikajících kombinováním těchto dvou oborů.
- Konec. Začátek.Adamovský, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Přemýšlím proč mě zajímají v tvorbě určitá témata. Můj otec pracuje jako fotograf - soudní znalec u kriminální policie, matka jako porodní asistentka. Patologie a porodnice, dvě tolik odlišná a v něčem tolik podobná místa.
- Pavel Hokynek - monografická studieKazdová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-08-18monografická studie se zabývá téměř neznámým fotografem, který tvoří s přestávkami čtyřicet let a přesto jeho tvorba není příliš známá, ale je přinejmenším zajímavá.
- Sokol ve fotografii 1918-1948Vosáhlo, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-21Sokolská organizace se v letech 1918-1938 ocitla na vrcholu svého vývoje. Všesokolské slety se staly široce reflektovanými mediálními událostmi tehdejší doby s velkým politickým podtextem, fotografie je jejich nezbytným souputníkem. Sokol fotografie hojně užívá nejen jako záznamu své činnosti, ale i pro svou rozsáhlou propagaci. Vytváří především široce pojaté obrazové kompilace v podobě sletových památníků, které ze zpětného pohledu reflektují jeho vnitřní vývoj. Klíčové je i pozadí vzniku tohoto fotografického záznamu, jeho vývoj, autorská i estetická různorodost. Z druhé strany je to pak obrazové svědectví tehdejšího fotožurnalismu. Ve dvacátých letech stoupá úloha fotografie ve sdělovacích prostředcích, objevují se obrazové časopisy, v českém kontextu je to především časopis Pestrý týden, který Sokolu věnuje značnou pozornost. Vytváří se tak protiváha vůči fotografické sebeprezentaci ze strany Sokola, vzniká možnost komparace a vzájemného ovlivňování.
- Způsob zobrazování krajiny jako prostředek k vyjádření názoruDiringerová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16V práci se zamýšlím především nad tvorbou autorské dvojice Jasanský-Polák, kterou stavím do kontrastu k vidění světa Jana Reicha, dále se zamýšlím nad dopadem tzv. normalizace do současnosti. V této souvislosti se dostávám k tvorbě Ivana Lutterera. Dále přirozeně směřuji do estetických kategorií a kladu si otázky typu Co je to krása? Abych následně zjistila, že odpověď budu hledat celý život.