Browsing by referee "ČERNÍČKOVÁ, Kateřina"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Bílovská, Částkovská a Staroměstská sedlcká - tance moravského Slovácka a jejich současná podoba ve folklórních souborechBulantová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-26Tato diplomová práce se zabývá porovnáním točivého tance zvaného sedlcká z obcí Bílovice, Částkova a Starého Města v souborech Dolina, Kalina a Rosénka. Komparace je provedena s tanci na VHS publikace Lidové tance z Čech, Moravy a Slezska. Zapsány jsou shody i rozdíly jednotlivých variant tanců. K tomuto záměru jsem použila metody zúčastněného a nezúčastněného pozorování a metodu rozhovoru. Diplomová práce obsahuje také pojednání o Slovácku, tanci a hudbě na jeho území a sumarizaci točivých tanců v tomto jihovýchodním regionu Moravy.
- Oblastní varianty lidových tanců Moravy a SlezskaDastychová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-06Cíl: Cílem magisterské práce je představit lidové tance na Moravě a ve Slezsku dle regionálního zařazení. Metoda: Srovnání tematické literatury, rozdělení oblastí a podoblastí Moravy a Slezska a popis vyskytujících se tanců v dané oblasti.
- Slovácké hody s právem ve SpytihněviBulantová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-04Tato bakalářská práce zprostředkovává náhled na hody s právem v obci Spytihněv, které jsou speciální slavností na Slovácku. Popisuje historii obce, význam hodů a hodových artefaktů. Práce je zaměřena na průběh hodů a na lidové tance, které jsou s touto tradicí spojeny. Je zde uvedena charakteristika tanců v podoblastech slováckého Dolňácka, ve kterém obec Spytihněv leží.
- Vojenský umělecký soubor OndrášKrejčiříková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-10Tato diplomová práce pojednává o Vojenském souboru písní a tanců Jánošík, dnes působící pod názvem Vojenský umělecký soubor Ondráš. Je zaměřena na sledování proměn taneční složky tohoto souboru v dobovém kontextu. Práce je rozdělena do pěti hlavních kapitol. První část se pozastavuje nad pojmy folklor a folklorismus, s nimiž vymezený předmět studia úzce souvisí. Další kapitola se zabývá organizační strukturou souboru v souvislosti s jeho historickým vývojem. Nedílnou součástí práce je také zachycení procesu utváření repertoárového profilu a způsobu fungování taneční složky tohoto uměleckého tělesa. Poslední část je věnována významným tvůrčím osobnostem, jejichž práce výrazně ovlivnila celkové formování souboru po umělecké stránce.