Browsing by referee "Čeněk, David"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Paris, je t´aimeJindřichová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15JINDŘICHOVÁ, M.: Paris, je t'aime. Tématická analýza. Bakalářská práce. Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta. Audiovizuální studia. Vedoucí práce Mgr. Helena Bendová. Klíčová slova: Paris, je t'aime, povídkové filmy, zobrazování města ve filmu, autorský styl, francouzská kinematografie, tématická analýza Ve své bakalářské práci se věnuji tématické analýze povídkového filmu Paris, je t'aime. Tento snímek vznikl na základě konceptu, podle kterého se mělo v každé povídce objevit téma (jakékoli podoby) lásky. Text zahrnuje interpretaci dílčích fragmentů (z obsahové i formální stránky) a filmu jako celku. Srovnávám způsob, jakým se ke stejnému tématu staví různí režiséři a jak jsou řešeny přechody mezi jednotlivými povídkami. Každý příběh se odehrává v jednom z pařížských okresků, tzv. arrondissements a ? s ohledem na zastřešující koncept ? řeší téma lásky po svém. Každý tvůrce se vyrovnal s krátkou metráží šesti minut jinak. Některé příběhy jsou velmi zdařilé, jiné propadají a ve výsledku působí celek jako nesourodý soubor spolu nesouvisejících příběhů. Chybí zde zastřešující autorský nadhled, který by fragmenty smysluplně propojil a vytvořil z nich celistvý útvar.
- Práca s (ne)hercom a vyjadrovacie prostriedky Carlosa ReygadasaHalamová, Terézia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-23Cieľom práce je podrobnejšia analýza jednotlivých celovečerných filmov Carlosa Reygadasa s konkrétnym zameraním sa na jeho špecifické využitie neprofesionálnych hercov, pôsobenie ich samotnej fyziológie na plátne a režisérske vedenie. Jeho tvorbu postavím do kontextu voči histórii práce s (ne)hercom a taktiež ju budem porovnávať s inými súčasnými umeleckými filmami z prúdov slow cinema, či extrémnej kinematografie, pre ich paralely a odlišnosti vo využívaní (ne)hercov. Výsledkom práce bude text zaoberajúci sa režisérskymi prostriedkami a vedením (ne)herca Carlosa Reygadasa, ktoré robia jeho filmy tak inovatívnymi.