Browsing by referee "Čihák, Martin"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Děti sledující noční vlakyReich, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Vnitřní svět dospívajícího kluka, který si neví rady se svým okolím. Jeho frustrace přeroste v tragickou událost.
- Filmový jazyk a film na hranici jazykaBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-20Tato práce se zabývá problematikou filmu jako jazykového systému a to především s ohledem na střihovou skladbu. V první části vysvětluje obecné základy jazykového systému a možné aplikace lingvistické disciplíny ve filmové teorii i praxi, které dokládá na tvůrčích koncepcích autorů Griffitha a Ejzenštejna. Dále práce shrnuje poznatky filmového strukturalismu jako převládajícího pohledu na filmovou teorii a naznačuje problematiku filmové gramatiky. Druhá část práce se vymezuje vůči jazykovým teoriím filmu, spojeným výhradně s hranou, narativní kinematografií, a pokouší se odhalit prostředky specificky filmové, jež dokládá na alternativních tvůrčích přístupech k filmovému médiu.
- Komiks a film - komikso-filmový slovníkKovář, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Příbuznost komiksu a filmu se zdá být na první pohled více než zřejmá. Práce se pokouší objasnit do jaké míry je tato příbuznost reprezentována shodami či rozdíly obou zmíněných, potažmo, jak je obsaženo v názvu, na základě řeči obou médií se pokouší nalézt převodníky, po jejichž definici by se komiks ve své adaptabilitě přiblížil více povaze scénáře.
- Křivka v n-té dimenziOraský, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-08Pro mou práci mi byl inspirací text, který se věnuje úloze křivolaké čáry jako estetické jednotce. K přesnějšímu pochopení mého záměru jsem si zvolil teoretickou studii profesora Josefa Valušiaka. Jeho text je mi inspirací pro rozvoj vlastních úvah, které vychází ze zamyšlení se nad uměleckou hodnotou tvarů, křivek a jejich průběhu. Ony pomyslné křivolaké čáry či křivky naplňují naše okolí a výrazně ovlivňují naše vnímání světa. Tato jejich vlastnost se samozřejmě promítá i do umělecké tvorby filmového díla a také do jeho vnímání ze strany diváka. Práce využívá teoretickou úvahu zkušeného filmového umělce jako podklad pro nástavbu o teorii křivolakých čar.
- Led vinyReich, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Ledviny jsou klíčový orgán pro lidský život
- Raný videoartBrabcová, Evženie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Práce mapuje vznik a ranou fázi videoartu jakožto období, v němž se jednak formuje vztah umělců k videotechnologii a jednak skrze tuto technologii utváří i svébytná forma uměleckého vyjádření. Na příkladech konceptuálně pojatých videí 5 autorů (Joan Jonas, Bruce Naumann, Shigeko Kubota, Steve Partridge a Charlemagne Palestine) jsou představeny jednotlivé způsoby práce s video obrazem. Důraz je kladen na vztah stylistických prostředků a technologie. Skrze motiv práce zminovaných umělců s reálným časem je demonstrováno, jak technologie určuje časoprostorovou rovinu díla. Zohledňován je také kontext uměleckých směrů 60. a 70. let a jejich vliv na výrazové prostředky videoartu.
- Úzký formát na osmProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Tematem bakalarske prace je 8mm filmovy prouzek s obrazky. David mezi Goliasi. Cilem neni rehabilitace nejmensi filmove suroviny, ani jeji obhajoba. Duvod je mnohem prostsi, az sobecky. Jsem nemocen. Vidim same pixely, megascreeny, chipy, sumy....
- Vem to za nějKlímová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Film pojednává o šikaně na pracovišti a snaží se zobrazit rozdílný přístup k řešení tohoto problému. Příběh odhaluje charaktery jednotlivých postav, kdy na jedné straně stojí jedinec s vlastním názorem a na straně druhé stádo ,,uniformovaných" úředníků.
- Vertikalita ve tvorbě Kennetha AngeraBrajnik, Črt(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21V této práci se analyzuje tvůrčí opus amerického režiséra Kennetha Angera, který pracoval od konce 40. let (jeho první film je Fireworks z roku 1947) až do dnešní doby. Existuje několik tématů, které se nabízejí peru zvídavého ducha . V podstatě se jedná