Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Řezníček, Martin"

Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
  • Archivace rodinného filmu
    Janečková, Veronika
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-16
  • Bakalářský film: Rula, Ticho, Čumba Ladislav a další hrdinové našich demonstrací v roce 2007
    Všetečková, Helena
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-17
    Přes naše demonstranty se dostáváme k těm, kteří zrovna v ten čas nedemonstrují. (Jde o rámec pro/proti radarových demonstrací v roce 2007). Ukazuje rovněž jiné priority- filmové, přes Vladimíra Rulu, amatérského insitního filmaře. Z úst doc. Karla Flosse je vysvětleno Heidegerovo pojetí Události s velkým U, jako čehosi velikého, co vychází z ničeho a dochází k pojmenování francouzské revoluce a roku 1989 jako Událostí.
  • České politické dokumentární filmy současnosti
    Jablonská, Linda
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-10-09
    Diplomová práce s názvem "České politické dokumentární filmy současnosti" mapuje dokumentární filmy, které se zabývají politikou a s ní souvisejícími tématy. Podává několik možných interpretací pojmu "politický dokument" S ohledem na mezinárodní kontext sleduje metodiku práce, otázku dokumentární subjektivity i účinek na diváka. Na základě konkrétních případů nastiňuje současné tendence českého politického dokumentu, představuje režisérské přístupy a zkoumá jejich odezvu u veřejnosti. Zabývá se historickým, politologickým a uměleckým přesahem zmíněných dokumentů a jejich aktuálností s odstupem času. Zmiňuje i podmínky vzniku politických dokumentů, se speciálním důrazem na situaci takových filmů v České televizi. Na konkrétních příkladech připomíná jednu z hlavních funkcí politického dokumentu - službu veřejnosti.
  • Elegie Sokurov
    Weinreb, Tomáš
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-15
    Mým záměrem je věnovat bakalářskou teoretickou práci Elegiím A. Sokurova. AS ve svých Elegiích, spojuje intimní osud hlavních postav s osudem země, se stavem věci. Elegie AS jsou často konejšivé, zádumčivé, tiché meditace nad ztrátou, ale i tvrdohlavé hledání nového, nejasného, ale i plné kritiky současnosti. Sovětská éra, rozpad sovětského svazu: hlavní postavu můžeme zatím najít, postupně, tak jak vzniká Nové Rusko se osud jedince rozplývá. Elegie jsou postupně více abstraktní. Ojedinělá elegie je Orientální. (Můj pohled středoevropana. Jak říkají Rusové, Vy nám stejně nerozumíte, ač si myslíte, že rozumíte. Je dosti pravděpodobné, že AS filmy nechápu, přesto můj pohled by mohl být snahou o osobní přiblížení k Rusku, potažmo Sovětskému svazu, v dobách kdy situace se opět vyostřuje.)
  • Fiktivní dokumentární film
    Oraský, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-09-20
    Má bakalářská práce na téma Fiktivní dokumentární film se zabývá především mystifikací ve všech oblastech umění. Pokouším se zamyslet nad tím, co znamená slovo pravda a realita, jaká je míra uvěřitelnosti a jakou úlohu hraje nadsázka a ironie při tvorbě uměleckého díla. K analýze jsem si vybral dva filmy z této oblasti, Mňága, Happyend a This is Spinal Tap. Nedílnou součástí práce je i rozhovor s tvůrcem prvního zmíněného filmu Petrem Zelenkou.
  • Kamera v českém dokumentárním filmu
    Kadeřábek, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-10-06
    Tato práce si všímá některých základních faktorů důležitých v osobnostním a řemeslném zvládnutí profese dokumentárního kameramana a snaží se i zmapovat významné tvůrce českého dokumentu a jejich tvůrčí kolegy - kameramany od zrodu kinematografie v Čechách
  • Marcel Lozinski
    Řezníčková, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-17
    Cílem této práce je představit polského dokumentaristu Marcela Lozinskiego, a to formou a obsahem jeho filmů vzniklých v rozmezí 70. - 90.let dvacátého století.
  • OCP PRAHA 2007
    Bagdasarova, Jaroslava
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-17
    Námětem filmu jsou zkušenosti cizince z úřadem cizinecké policie. V obrazové a zvukové koláži film dokumentuje mechanismus úřednického rozhodování o cizích osudech.
  • Poslední přednáška Egona Bondyho
    Foukal, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-10-06
    Poslední natočený materiál myslitele a básníka Egona Bondyho. Nula a jedna jako digitální jing a jang, proměna paradigmatu v kulisách Národního divadla. Osud nedokouřené cigarety jako vstup do 13 komnaty. Plastic people za hřbitovní zdí?
  • Rodinný film ako autonómna oblasť dokumentárneho filmu
    Oľha, Adam
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-10-10
    Vo svojej diplomovej práci by som sa rád zameral na skúmanie rodinných filmov v ich najpôvodnejšej podobe a surovom stave, tak ako ju rodinní filmári zanechali na kotúčoch, kazetách, či pamäťových kartách rodinných filmových kroník. Dôležitým aspektom neporušených záznamov je ich potencionalita, ktorá pramení z nepremyslenej štruktúry, nejasných skladobných princípov, vysokej miery náhodilosti filmovaných scén a celkovej snahy natočiť momenty z rodinného života so všetkými ?chybami?, ktorým sa autor rodinných snímkov mnohokrát nevyhol. Takto surový záznam s jeho nedostatkami vnímam ako vhodnú štúdiu jeho základných východísk a možných interpretácíi - v jeho odlišnosti od akejkoľvek inej filmovej disciplíny ? a možnému priblíženiu k tomu, čo nazývame Autorský film.
  • Úvod do koordinát paměti
    Arsenjuk, Urban
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-16
    Filmová báseň Oda agrární politice EU je mile přiblblý lyricky potůček nestydlivých pohledu, prázdných úsměvu, dokonce je tam i špetka Černého kontinentu a vítr ve kterém se skrývá mléčná dojnost, prý velkých konceptu. Evropo, ty vole!
  • všechno je sračka
    Weinreb, Tomáš
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-15
    Miroslav David žil s Olgou Hepnarovou půl roku před jejím (zlo)činem. Olga Hepnarová byla drobná mladá dívka, která v roce 1973 úmyslně najela nákladním vozem do davu lidí. Osm z nich zabila. Čin vysvětlila jako akt pomsty za celoživotní příkoří, které byla nucena od společnosti nelidsky snášet. Ve své obhajobě uvedla, že chtěla upozornit na ty, kteří trpí jako ona. Chtěla, aby se situace zlepšila. Popravena byla v roce 1975 oběšením. Film ukazuje člověka neustále nespokojeného, nadávajícího, ale i přemýšlejícího nekropábitele? Protagonista jako osamělý schizoidní protějšek Hepnarové, který neztratil přes všechno utrpení humor. Film je ale především portrétem Davida samotného.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy