Browsing by referee "ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Autentičnost a pravdivost hereckého projevuPokorný, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-12Diplomová práce se zabývá problematikou autentičnosti a pravdivosti hereckého projevu při tvorbě postav v různých žánrech. Autor se v první části opírá o vybranou, odbornou literaturu, jejíž prostřednictvím nás seznamuje s tím, jak je teoreticky možné autentičnosti a pravdivosti hereckého projevu dosáhnout podle různých, všeobecně uznávaných postupů při práci na tvorbě postavy. V druhé části staví tyto teoretické poznatky do konfrontace se svojí vlastní zkušeností začínajícího herce a na absolventských inscenacích se nám snaží přiblížit, jak v různých inscenacích a různých žánrech hledá autentičnost a pravdivost při práci na svých postavách, které ztvárnil v posledním roce studia v divadle Disk.
- Divadlo a fachidiocie?Rut, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-27Magisterská práce Divadlo a fachidiocie se věnuje problematice oborové zaslepenosti v souvislosti s divadlem. Zabývá se vkusem, citem a řemeslností. Obsahuje také reflexe zkoušení několika inscenací a jednoho angažmá. Práce se také zabývá otázkou, za jakých podmínek má smysl dělat divadlo. Autor vychází z teze, že právě pátrání po smyslu je tou nejlepší obranou proti zaslepenosti diskursem svého oboru. Snaží se kriticky nahlédnout svoje dosavadní režijní působení i podmínky a prostředí, ve kterých tvořil. Je si vědom toho, že nám na jedné straně hrozí ustrnutí v čistě řemeslném a dávno odlidštěném přístupu k divadlu, na straně druhé pak chaos a snaha vymezit se za každou cenu.
- Herecká práce v modelových podmínkách školy a v profesionálním divadleBarešová, Denisa(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-01-10Ve své diplomové práci se zpočátku věnuji důvodům, proč jsem se hereckou cestou vydala. Poté se vyjadřuji k disciplinovanosti a morálce při práci a popisuji své pocity na konkrétních příkladech. V dalších částech vykresluji zkoušení, způsob práce a její reflexi ve školním divadle DISK a ve Švandově divadle. V poslední části se pak vzhledem k popsaným zkušenostem snažím zaujmout postoj, zorientovat v situaci, ve které se ocitám a najít smysluplné východisko.
- Herecká práce v projektovém divadle a v divadle s pravidelným provozemLurie, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-12Jako téma své magisterské práce jsem vybral komparaci herecké práce v projektovém divadle a v divadle běžného provozu. V jednotlivých kapitolách popisuji průběh zkoušení inscenací v těchto odlišných prostředích. Popisuji rozdíly v chodu obou subjektů a jejich vliv na hereckou práci. Ve své práci se opírám zejména o své zkušenosti nabrané během působení v projektech a inscenacích v souboru Tygr v tísni a zkušenosti z první sezóny v angažmá v libereckém Divadle F. X. Šaldy.
- Herecká sebereflexe při studiu a v praxiDancingerová, Marta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-20Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe na kterých jsem pracovala.
- Herectví v životě a život v herectvíMüller, Richard(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-01-12Tato diplomová práce obecně pojednává o hereckých zkušenostech mladého člověka a zkoumá vlivy každodenního života na jeho život v umění, na rozvoj umění v něm. Klade otázky a na některé hledá odpovědi za pomoci odborné literatury nebo dedukce z vlastních zkušeností.
- Psychosomatika a herecká tvorbaLapková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-19V první části této diplomové práce se zabývám psychosomatickou problematikou při herecké tvorbě, dále emocemi, jakožto specifickým fenoménem v herectví a tím, jak mohou negativní emoce ovlivnit tvůrčí proces. Věnuji se také empatii a jejím významu v herectví. Ve druhé části se zaměřuji na své osobní zkušenosti a poznatky nasbírané během studia na DAMU a nejvíce během tvůrčího procesu při zkoušení absolventského představení Racek do divadla DISK.
- Současná inscenační praxe vybraných her Tennessee WilliamseSvozil, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-16Tato práce na základě rozboru a komparace dvou soudobých inscenací her Tennessee Williamse popisuje podoby současné interpretace dramatických textů. Vybranými inscenacemi jsou Tramvaj do stanice Touha v pražském Činoherním klubu a Vieux Carré newyorkské skupiny Wooster Group. Ve své druhé části je práce věnována reflexi praktické tvorby bakalářské inscenace Tennessee Blues - přípravě textu, scénografickému řešení a zvoleným stylům herectví.
- Tvorba a sebedůvěraPoulová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-01-14Tématem diplomové práce Herecká tvorba a důvěra je především hledání tvůrčí svobody. Pokusím se, aby slovo důvěra bylo klíčovým pojmem nikoli jen vágním výrazem a moji práci spíše tematicky rámcovalo, než že bych se v každé kapitole snažila o konkrétní usouvztažnění. Cílem není dojít k obecně platným tvrzením, to ani nelze vzhledem k subjektivitě tématu. Pokusím se sama pro sebe formulovat, do jaké míry herec je, nebo má vůbec možnost být v rámci inscenace řízené režijní osobností svobodným tvůrcem a nakolik je dále závislost na druhých a jejich rozhodnutích vlastně frustrující. Ráda bych svou diplomovou práci pojala jako úvahu o suverenitě herecké tvorby jako umělecké disciplíny.
- Tvorba herecké postavy (práce v DISKu a profesionálním divadle)Anděl, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-23Tato diplomová práce pojednává o problematice tvorby herecké postavy. Protože každý herec vnímá proces tvorby jinak a na roli pracuje specifickým způsobem, zaměřuji se na mnou zvolenou cestu. Jaké herecké techniky používám, s čím jsem měl problémy a jak jsem řešil jednotlivé situace. V této práci se také snažím poodhalit některá pozitiva a úskalí herecké profese, především pak ta, se kterými se může začínající herec setkat při přechodu ze studentského do profesionálního divadla. Rozdíly v práci v těchto dvou prostředích jsou totiž znatelné a nesou s sebou mnohá úskalí. Jedná se zároveň o zlomový moment v životě herce. V diplomové práci jsem vycházel především z vlastních zkušeností, zápisků z hodin a deníku, který jsem si po dobu studia vedl. Studii opírám především o svou absolventskou roli v divadle Disk v inscenaci Punkrock. Dále se zabývám svými prvními většími profesionálními zkušenostmi se souborem Masopust o.p.s., kde jsem nastudoval dvě inscenace, a to Vytrvalý princ a Čupakabra. Následně přecházím ke Klicperovu divadlu, ve kterém jsem působil rok jako host a následně nastoupil do angažmá. Z této zkušenosti jsem vybral dvě nejdůležitější inscenace Richard III. a Romeo a Julie. Tato práce je určena především studentům herectví či čerstvým absolventům, kteří by si, jak doufám, mohli z mých dosavadních zkušeností vzít některé praktické postřehy, které by jim tak mohly pomoci na jejich vlastní herecké cestě.