Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "ŠIMLOVÁ, Štěpánka"

Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
  • 1963/1966 - JFK, Zvětšenina, technický o braz, smrt, fetiš a paranoia
    Ivanov, Nikola
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-09-10
    Práce metodou kompaparativní studie analyzuje významové a estetické paralely mezi dokumentací atentátu na JFK a filmem Blowup, přičemž první polovina je zaměřena na faktickou část problematiky, druhá spíše esejistickou formou rozvíji syntézu obou témat s množstvím dalších odkazů v obecnějším kontextu médií (především fotografie a filmu) a ve vztahu ke společným premisám: záznam smrti, voyeuristické tendence diváka/tvůrce obrazů masové reprodukce, limity perceptivních schopností rozlišovat realitu a fikci apod.
  • Fotokopie ve výtvarném umění
    Dernerová, Dora
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-10-11
    Diplomová práce se zabývá tématem fotokopie a jejího použití při tvorbě uměleckých děl.
  • Kresba v prostoru komentovaný rozhovor se Stanislavem Kolíbalem
    Hejtmánek, Dominik
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-09-10
    Práce se věnuje významné osobnosti českého umění 20. století Stanislavovi Kolíbalovi. Text obsahuje autentický rozhovor s autorem z června 2014. Rozhovor je proložen komentáři a rozdělen do tematických částí: Minimalismus ,Východ a Západ, Proměny umění, Prostor, místo a přenositelnost uměleckého díla, Fotografické zobrazení výtvarného díla, Originál a kopie, Teorie umění. Práce se zabývá názory a postoji umělce nejstarší tvořící generace.
  • Pareidolia with regards to visual projections and m etaphors
    Egenes, Rune
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-10-12
    Research on the phenomena pareidolia and its relation to simulacra.
  • Photography and Poetry
    Lin, Chiawen
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-10-11
    How do photography and writing, two different medium have effects on each other? This thesis is based on this question The main idea of the thesis is to delineate the relation between poetry and photography. Several photographic works will be giving as examples and have analyses. It is divided into five chapters, first part is the introduction. Second chapter would be the background knowledge of the two mediums. Third chapter will be the case analyses of Japanese photographer-Masao Yamamoto. In the fourth chapter will be a discussion of photography examples which are influenced in a more metaphor way. Finally the fifth chapter is the conclusion of the thesis, to summarize how poetry and photography are interacted with each other in the history and creation.
  • Photography: Cost and Value
    Kholodayev, Alexey
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-09-09
    The thesis aims to explore the relation between such notions as quality and cost in photography on the art market today by means of looking into it through historical background related to the topic, analysis of the notions of cost and value, their features, market mechanisms and tendencies and via practical analysis of the works of two most prominent artists: Andreas Gursky and Cindy Sherman.
  • Recyklace fotografie
    Ketmanová, Karolina
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-09-09
    Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metody recyklace fotografie v umění. Recyklací je míněno užívání přejatých fotografií a jejich použití jako materiálu při tvorbě nového uměleckého díla. Metoda je zde rozebírána na příkladu díla umělce Christiana Boltanskiho, který ji používá soustavně od konce 60. let až do současnosti.
  • Reflexe ekonomických krizí ve fotografii
    Diringerová, Alžběta
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-10-11
    Diplomová práce se zabývá hlubším pohledem na fenomén ekonomických krizí v kontextu sociální fotografie. Jádrem práce je srovnání projektu FSA z 30. let 20.století a současných fotografických projektů zabývajících se současnou krizí. Kromě vybraných fotografů z FSA analyzuji přístup fotografické dvojice německých emigrantů Hansel Meith a Otto Hagela a německého autora Augusta Sandera k sociální problematice té doby .V druhé části se věnuji novým formám, které v dnešní době funkci sociální fotografie nahrazují. Dále popisuji tři vybrané soubory současných autorů, kteří reagují na současnou ekonomickou krizi tvaroslovím umělecké fotografie.
  • Technický obraz ve sbírkách
    Havlínková, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-10-11
    Práce "Technický obraz ve sbírkách" se zaměřuje na systém manipulace, archivace a expozice současného statického materializovaného obrazu v českých sbírkových institucích. Od teoretických pohledů na proměny a problematiku současného stavu systematických sbírek současné fotografie v tomto textu dojdeme až k základům aktuálních a používaných technologických možností tisku a adjustace. Cílem této práce je nahlížení fyzického technického obrazu vzhledem k jeho archivaci, obchodovatelnosti a exponovatelnosti, zachycení technologických a povahových změn, které tuto mediální kategorii, označovanou také jako fotografie, provází.
  • The New Jewish Identity Seen Through Photography Made In Palestine 1881 - 1948
    Grondahl, Albert Elias
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-09-09
    The thesis will examine the cultural and ideological context in which photographs were made in Israel/ Palestine at the first decades of the twentieth century, a time when people were forming an identity and an establishment of national identity. It will examine the work of Jewish photographers who worked in the first half of the twentieth century such as Ephraim Moses Lilien, Avraham Soskin and Tzdok Basan. with amphasis on the iconographk style, I will highlight the connection of these photographs to a broader historic Zionistic approach towards a creation of modern jewish identity throughout photography
  • Vidění, fotografie a nové éry technologií
    Stecker, Marcel
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-09-22
    Americký malíř Ed Ruscha pracoval od svých studií na Chouinard ART Institutu v Los Angeles i s fotografií. V roce 1963 vydává knihu Twentysix Gasoline Stations s fotografiemi benzinových pump na trase mezi Los Angeles a Oklahomou. Moje diplomová práce pojednává o době a souvislostech, v nichž Ruschova kniha vznikla. Uvádí je do kontextu studené války a její atmosféry. Na začátku seznamuji čtenáře s americkým individualismem a vývojem a strategií automobilismu v USA. Zaměřuji se na ranou tvorbu Ed Ruschy, představuji detailní pohled na období jeho studií v Los Angeles. V souvislosti s tím uvádím historický kontext cesty z Oklahomy do Kalifornie, který považuji za velmi důležitý. Zkoumám přístup Ed Ruschy k umění, jeho vymezení vůči mainstreamu, který do Kalifornie proudí z New Yorku. Kniha Twentysix Gasoline Stations vznikla tři roky po Ruschových studiích, je tedy vnímána jako rané dílo. Představuji příklady z roadside imagery 30. a 40. let a ukazuji jejich podobnosti a styčné plochy s pohledem Ed Ruschy. Teritorium studie rozšiřuji uvedením eseje Paula Virilia Estetika mizení, kde autor popisuje velmi zajímavý vztah mezi automobilismem a kinematografií. Přes jeho úvahy se dostávám zpět k Ed Ruschovi a objevuji mezi jeho fotografiemi a obrazy vztahy, o kterých píše Paul Virilio. Atmosféru doby podporuji zmínkou o roadmovies jako explicitním propojení obou významných fenoménů společnosti. V závěru shrnuji argumenty a vyzdvihuji dílo Ed Ruschy v otázce estetizovaného a neestetizovaného obrazu a prezentace umění knižní formou, která v tu dobu byla zcela nová.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy