Browsing by referee "ŠRÁMEK, Ondřej"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Audiovizuální záznamy a přenosy divadelních inscenacíBouša, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-02-06Práce vychází z primárního výzkumu realizovaného formou osobních rozhovorů v období prosinec 2017 - květen 2018 na téma výroby, distribuce a archivace audiovizuálních záznamů a přenosů divadelních představení v České republice. Nabízí dva pohledy na výrobu záznamu - Česká televize (Ondřej Šrámek) a GoodMedia Praha (Roman Prorok). Popisuje výrobní proces, náklady na výrobu a specifika přímých přenosů. Dále se věnuje distribuci divadelních záznamů v České republice v televizi (Česká televize - Ondřej Šrámek), v kině (Aerofilms - Ivo Andrle, Přenosy do kin - Martin Cikánek), na DVD/VHS (Thespis - Jana Smetánková), na internetu (Sleduj divadlo - Martin Zavadil, Česká televize, YouTube) a v archivu (Institut umění - Divadelní ústav - Andrea Landovská). Uvádí data například o sledovanosti, počtu návštěvníků, počtu vydaných nosičů, počtu položek v archivu. Práce je doplněna o kvantitativní průzkum o vztahu 26 předních divadelních institucí z České republiky k audiovizuálním záznamům představení. Nabízí také názory výše uvedených osobností na následující témata: převod divadelního umění do audiovize, virtuální realita a záznamy z 360° kamer, rozdílnost zážitku z živého divadla vs. přímého přenosu vs. záznamu, nelegální šíření záznamů a vliv záznamů na návštěvnost divadel. V závěru práce je několik návrhů a doporučení pro další rozvoj zkoumaných výrobních a distribučních směrů. Autor práce má osobní zkušenosti s výrobou audiovizuálních divadelních záznamů a v současnosti se věnuje marketingu.
- Jak zfilmovat divadloChalupová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-09Tato práce se zabývá filmovými adaptacemi divadelních inscenací z pohledu filmového producenta. První část je expozicí do problematiky filmových adaptací v obecné rovině - z hlediska historického vývoje a odborné kritiky - a slouží autorce především k vybudování argumentu, že audiovizuální záznam, pokud nemá být pouhou archivací divadelní inscenace, musí být přenesen do podoby filmu tak, aby mohl autonomně konkurovat ve filmovém prostředí. Dále se v této části definuje tzv. divadelní film, který využívá maximálních filmových prostředků k přenosu divadelní inscenace do filmové podoby, přičemž zachovává hlavní ideu a charakteristické rysy původního díla. Druhá část se věnuje roli nezávislého filmového producenta v českém prostředí. Třetí část práce obsahuje zprávu o problematice výroby a distribuce divadelního filmu a zkoumá roli producenta od přípravných prací po prezentaci a distribuci filmu. Na základě rozborů pěti vybraných filmů a s použitím rozhovorů s jejich producenty představuje text nástrahy a výhody filmových adaptací divadelních inscenací v českých podmínkách.