Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "ŠRÁMEK, Ondřej"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Audiovizuální záznamy a přenosy divadelních inscenací
    Bouša, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-02-06
    Práce vychází z primárního výzkumu realizovaného formou osobních rozhovorů v období prosinec 2017 - květen 2018 na téma výroby, distribuce a archivace audiovizuálních záznamů a přenosů divadelních představení v České republice. Nabízí dva pohledy na výrobu záznamu - Česká televize (Ondřej Šrámek) a GoodMedia Praha (Roman Prorok). Popisuje výrobní proces, náklady na výrobu a specifika přímých přenosů. Dále se věnuje distribuci divadelních záznamů v České republice v televizi (Česká televize - Ondřej Šrámek), v kině (Aerofilms - Ivo Andrle, Přenosy do kin - Martin Cikánek), na DVD/VHS (Thespis - Jana Smetánková), na internetu (Sleduj divadlo - Martin Zavadil, Česká televize, YouTube) a v archivu (Institut umění - Divadelní ústav - Andrea Landovská). Uvádí data například o sledovanosti, počtu návštěvníků, počtu vydaných nosičů, počtu položek v archivu. Práce je doplněna o kvantitativní průzkum o vztahu 26 předních divadelních institucí z České republiky k audiovizuálním záznamům představení. Nabízí také názory výše uvedených osobností na následující témata: převod divadelního umění do audiovize, virtuální realita a záznamy z 360° kamer, rozdílnost zážitku z živého divadla vs. přímého přenosu vs. záznamu, nelegální šíření záznamů a vliv záznamů na návštěvnost divadel. V závěru práce je několik návrhů a doporučení pro další rozvoj zkoumaných výrobních a distribučních směrů. Autor práce má osobní zkušenosti s výrobou audiovizuálních divadelních záznamů a v současnosti se věnuje marketingu.
  • Jak zfilmovat divadlo
    Chalupová, Kristýna
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-06-09
    Tato práce se zabývá filmovými adaptacemi divadelních inscenací z pohledu filmového producenta. První část je expozicí do problematiky filmových adaptací v obecné rovině - z hlediska historického vývoje a odborné kritiky - a slouží autorce především k vybudování argumentu, že audiovizuální záznam, pokud nemá být pouhou archivací divadelní inscenace, musí být přenesen do podoby filmu tak, aby mohl autonomně konkurovat ve filmovém prostředí. Dále se v této části definuje tzv. divadelní film, který využívá maximálních filmových prostředků k přenosu divadelní inscenace do filmové podoby, přičemž zachovává hlavní ideu a charakteristické rysy původního díla. Druhá část se věnuje roli nezávislého filmového producenta v českém prostředí. Třetí část práce obsahuje zprávu o problematice výroby a distribuce divadelního filmu a zkoumá roli producenta od přípravných prací po prezentaci a distribuci filmu. Na základě rozborů pěti vybraných filmů a s použitím rozhovorů s jejich producenty představuje text nástrahy a výhody filmových adaptací divadelních inscenací v českých podmínkách.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy