Browsing by referee "ŠRÁMEK, Vratislav"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Herec jako tvůrce zvukové složky v autorském projektuKolman, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-18Bakalářská práce obsahuje stručný náhled do teorie hudby a zvuku na jevišti. Popisuje rozdíly používání zvuku mezi specifickými druhy divadla. Dále pokračuje osobní reflexí autora práce a popisuje jeho nejzásadnější momenty během studia, kdy se jako herec setkal s hudbou na jevišti, jak s ní pracoval a jak z ní těžil.
- Motivicko-rytmické řešení muzikálu West Side StoryJankulárová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-20Tato práce se v první části snaží o vysvětlení pojmu "muzikál" a shrnutí stručné historie amerického muzikálu s akcentací některých důležitých a přelomových muzikálových produkcí. Dále se práce v první části snaží nastínit divadelní, hudebně-divadelní i čistě hudební formy, ze kterých muzikál, jak ho dnes známe, čerpá. Ve druhé části následuje pokus o uchopení motivů a temporytmu muzikálu West Side Story postavený na rozboru písní v něm použitých. Zvláštní pozornost je zejména věnována písním "America" a "Cool". Písně zkoumá chronologicky, bez touhy členit je podle témat a snaží se postihnout vždy zásadní prvky, které jsou pro píseň charakteristické nebo jsou jinak důležité pro rozvoj muzikálu jako celku.
- Rytmus a humorJeřábek, Eliáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-18V této bakalářské práci jsem se pokusil nastolit základní vztah mezi rytmem a humorem a zkoumat jejich propojenost v různých divadelních i nedivadelních žánrech. V první části jsem se zaměřil na teoretickou podstatu obou pojmů zvlášť, poté na jejich syntézu a následnou aplikaci v konkrétních autorských dílech.
- Stav prouděníBouzková, Dora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-11-13Disertační práce Stav proudění, s podtitulem Práce s tímto specifickým psychickým stavem během divadelního tvůrčího procesu a při kreativních dílnách s dětskými a dospělými účastníky, reflektuje s přihlédnutím na ústřední téma divadelní aktivity realizované v rámci projektů spolku Loutky bez hranic a během mé umělecké či pedagogické praxe i při spolupráci s jinými subjekty. Popisuji zde na konkrétních příkladech bezprostřední zkušenost se stavem proudění. Tento považuji za důležitou součást tvůrčího procesu, zvláště pro jeho vliv na propojení emoční inteligence s konkrétní tvůrčí činností, čehož je výsledkem ryzí radost z činnosti samotné. S důrazem na fakt, že tvořivost je jedním z důležitých osobitých projevů člověka a tvůrčím prostředkem k ověřování a prohlubování jeho životního smyslu.
- Vliv studia na můj herecký a osobní růstKosková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-29V magisterské práci jsem se snažila zrekapitulovat studium na Katedře alternativního a loutkového divadla a to především z mého pohledu. Popsat výuku na této škole a objasnit problémy, se kterými jsem se jako studentka a herečka během studia potýkala. Jaký měla výuka vliv na můj herecký i osobní růst a moje výhrady k ní. Magisterskou prací jsem se pokusila přiblížit autorskou tvorbu, která na DAMU během čtyřletého studia vznikla.