Browsing by referee "ŠUSTER, Jan"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Alternativní obsah v českých kinech od roku 2007 do roku 2012Dohnalová, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-11Bakalářská práce "Alternativní obsah v českých kinech od roku 2007 do roku 2012" pojednává o novém segmentu filmového trhu, který označujeme termínem alternativní obsah či event cinema. Uvádění těchto audiovizuálních programů odlišných od celovečerních filmů zažívá v posledních letech v digitálních kinech velmi dynamický rozvoj. Pro celistvé porozumění problematice práce seznamuje s charakteristikami současného celosvětového trhu a uvádí retrospektivní přehled typů alternativního obsahu. Dále je popsána situace event cinema na českém trhu, jemuž v letech 2007?2012 dominovala distribuční společnost Aerofilms, která v současné době spolu s diverzifikací a růstem trhu přichází o svoje výlučné postavení. Práce shrnuje současný stav a technologii satelitní kino distribuce, která je budoucností doručování všech audiovizuálních obsahů. Metodami zpracování tématu jsou studium zahraniční a české literatury, deskripce programu a dramaturgie jednotlivých participujících subjektů, obsahová analýza dokumentů a zúčastněné pozorování.
- Dokumentární dílo a jeho život mimo sály kin a TV obrazovkyŠafer, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-11V bakalářské práci s názvem Dokumentární dílo a jeho život mimo plátna kin a tv obrazovky nastiňuji možnosti, které nová média a technologie přinesly do tvorby dokumentaristů. Ukazují se zde nové způsoby tvorby dokumentů za pomocí digitálních technologií, které pracují i s metadaty. Rozšířená metadata, která v sobě obsahují informace o natočeném materiálu, v sobě nesou důležité informace o filmu pro budoucí distribuci a další práci s dílem, především možnosti vyhledávání na internetu. Na příkladech se ukazují nové možnosti šíření dokumentárních filmů díky nově vznikajícím platformám. Jednou z opomíjených oblastí je také možnost uplatnění hrubého materiálu v oblasti vzdělávání. Digitální technologie přinesly také nové výzvy pro filmové archivnictví.
- Filmové pobídky v ČR význam filmových pobídek pro Českou republiku v lokálním a mezinárodním měřítkuMoravčíková, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-11Práce se věnuje problematice filmových pobídek v České republice, jakožto podpory státu produkcím, které se u nás rozhodnou natáčet. Soustředí se v rámci pobídek na výrobu zahraničních zakázek. Rozebírá původ Programu podpory filmového průmyslu, jeho legislativní ukotvení a představuje několik příkladů filmových pobídek v praxi spolu s konkrétními číselnými údaji. V závěru práce bilancuje přínosy a limity aplikace filmových pobídek v praxi.
- Producentská dramaturgie postavení producenta v českém filmovém p růmyslu a jeho vliv na projektyStránská, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-12S "producentskou dramaturgií" jsem se poprvé setkala během workshopu MidPoint, který se věnuje aktivnímu vzdělávání mladých režisérů, scénáristů a producentů. Takovému vzdělávání se věnují i další evropské workshopy (ACE, EAVE) určené pro mladé producenty. Producent zde není brán pouze jako investor, administrativní složka audiovizuálního díla, ale jako jeden ze stěžejních tvůrčích hybatelů projektu. zajímalo mě tedy, co se přesně termín ?producentská dramaturgie? míní, co všechno obsahuje a hlavně, jak se s ním zachází v producentské praxi. Práce vznikla z osobního zájmu o téma a osobní potřeby pojmenovat práci producenta.
- Produkční servisy pro zahraničního klienta v oblasti reklamyHavelka, Oldřich(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-11Text bakalářské práce se věnuje odvětví servisních produkčních společností v ČR a jejich spolupráci se zahraničními subjekty na výrobě hraného reklamního spotu. Rozebírá základní struktury komunikace, výroby a hierarchie mezi servisní produkcí a zahraničními partnery. Postupně rozkrývá chronologii výroby reklamy od zadání zakázky až po její uzavření. Popisuje aktuální situaci na českém trhu a mechanismy převzaté z filmové výroby ? aplikované do servisního prostředí výroby reklamy. Na základě kombinace používaných produkčních postupů a dokumentů dává přehled o postavení výroby servisních reklamních zakázek na českém audiovizuálním trhu.
- Program podpory filmového průmyslu jeho vývoj a analýza v kontextu historic kých i současných forem státní podpory české kinematografieMichálek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-12Bakalářská práce se bude věnovat postavení státních podpor, především českých filmových pobídek, vůči domácí kinematografii a českému filmovému průmyslu. Výběru totoho tématu předcházelo zavedení filmových pobídek v České republice. Cílem práce bude hledání společných bodů a aspektů Programu podpory filmového průmyslu (filmových pobídek) s již zavedenými státními podporami. Prozkoumání smyslu Programu pro domácí kinematografii a nalezení hodnotících rámců, které podporu Programu určují, lze považovat za důležité. Aby bylo možné obsáhnout tuto problematiku, je třeba ji zasadit do vývojových souvislostí za předpokladu, že není možné zabývat se podstatou filmových pobídek v ČR bez spojitostí s někdejšími příklady dotací a pobídek na českém (československém) území, stějně jako nelze opomenout evropské rámce, které jednotlivé podpory definují.
- Stížnost vůči kolektivnímu správci z pohledu dabingového herceNovotná, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-14Problematika výkonu kolektivní správy představuje v současné době jedno z nejdiskutovanějších témat v prostředí českého dabingu. V této oblasti působí několik profesí, přičemž nejčastěji je toto téma podrobováno kritické diskuzi ve vztahu k dabingovým hercům, a to zejména s ohledem na jejich možnosti obrany vůči činnosti a postupům kolektivního správce. Přestože se jedná o důležité a aktuální téma, není mu v odborné literatuře věnována přílišná pozornost. Tato bakalářská práce si proto klade za cíl věnovat se institutu stížnosti dle § 101g autorského zákona, který představuje de facto jediný právní prostředek, kterým dabingový herec disponuje vůči kolektivnímu správci. Je proto žádoucí podrobit tuto oblast a zejména její právní úpravu kritické analýze. Hlavním přínosem této práce by proto mělo být nejen přispění do odborné diskuze, ale i formulace úvah de lege ferenda.