Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Šimlová, Štěpánka"

Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
  • Digitalization
    Abram, Uroš
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-21
    Digitalization has touched every single thing in our environment. We have to think very hard to find something which is not connected to digital technology. Digital photography has been changing photo processes, products, the photo industry and social-connection skills. The development of this sort of photography has had strong effects on other technologies. In its new forms it has been saving lives and causing violence. For some people the fight between film, analogue photography and digital technologies is still very much alive. In digitally manipulated images it is hard to find traces of the original photographs. People are getting a voice. The Internet is supposed to be the most democratic medium. A new form of art is rising.
  • Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?
    Stecker, David
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-05
    Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.
  • Fotografie jako záznam klamu
    Krejčí, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-05
    Tato práce poskytuje přehled výtvarné tvorby, kde se uplatňuje klam. Výraz klam v této práci představuje širokou škálu iluzivních konstrukcí bez ohledu na použité médium s výjimkou digitální manipulace. Hlavní pozornost je směřována na projevy, jejichž výsledným médiem je fotografie. Práce nabízí analytický pohled na současnou fotografickou tvorbu, kterou dělí do kategorií podle povahy uplatněného klamu. Vybraná díla pracují za pomoci nejrůznějších prostředků s manipulovatelností našeho vnímání. Díky jejich systematizaci se daří formulovat, co je pro který přístup příznačné a na jakém principu je jeho účinnost založena. Práce čtenáři nabízí vysvětlení toho, co klamy jsou, jak vznikají, co je umožňuje člověku prožít a jaké mohou zastupovat role, pokud jsou uplatněny v rámci uměleckého díla.
  • Internetové fotogalerie
    Macháček, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-21
    13 českých internetových komunitních fotogalerií, ve kterých si uživatelé navzájem hodnotí své fotografie formou komentářů a bodování, jsou zkoumány a porovnávány zejména z hlediska jejich provozovatelů, funkcí a systému komentářů a bodování. Jsou hledány společné rysy fotografií, které jsou v těchto galeriích považovány za úspěšné. Ve výzkumu mezi uživateli galerií byly zjištěny např. názory uživatelů na kvalitu galerií a jejich věkové rozvrstvení. Jakou zpětnou vazbu lze získat a jak je pro fotografy přínosná bylo zjištěno experimentem, kdy byly vloženy stejné fotografie do všech galerií. Největším přínosem této práce je shromáždění velkého množství autentických názorů amatérských fotografů.
  • Kouzlo fotografie tkví v syntetizaci tvořivého aspektu světla a destruktivní roviny času. Nebo naopak...? (Výstavní soubor)
    Stecker, David
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-05
    Zkusil jsem Richterovy šedé obrazy znovu vytvořit, re-produkovat a prodchnout je tím, co v nich vidím a tím, co bych v nich rád viděl. Ale jsem si vědom toho, že je reprodukuji v jiné době a nesou si tedy sami o sobě jiné poselství doby. Ale i tato dobová konfrontace otevírá zajímavé otázky. Není to jen vytváření nového kontextu modernistickým fotografiím, kterým dnes již přestáváme rozumět, jejich sdělení začíná vyprchávat, stává se pro nás běžným a je třeba trochu jim pomoci, aby se mohli zapojit do tvůrčího dialogu dnešku. Richterovy obrazy jsou vlastně jakýmsi násobením modernismu a suprematismu, jehož výsledkem jsou díla, která tato období překračují. A toto postmoderní dílo, které pomáhá uchovat suprematistické ideje, se snažím reprodukovat prostřednictvím modernistických fotografií. Co z toho vzniká? Nechám na každém z vás.
  • Kůň a výtvarné umění
    Veselá, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-05
    Práce se zabývá především vztahem mezi koněm a současným výtvarným uměním. Důraz je kladem na symbolické významy, které se v kultuře utvářely v průběhu dějin. Proto je na úvod zařazena kapitola, která stručně mapuje vývoj této tématiky v dějinách. Hlavní část práce pojednává o konkrétních dílech dvaceti současných umělců, kde jsou díla interpretována a porovnávána.
  • Light Into The Flesh / Flesh Into The Light
    Babuščák, Ladislav
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-10-04
    LIGHT INTO THE FLESH / FLESH INTO THE LIGHT skúma symboly zla, hriechu a vykúpenia vo filme a televíznom seriáli Twin Peaks. Nejedná sa však o kritické zhodnotenie diela Davida Lyncha. Charakter postáv a deje sú používané ako symboly, ktoré sú následne vysvetlené na základe knihy Genezis, ktorá je prvou knihou Starého Zákona. K osvetleniu problematiky je použitý aj filozofický pohľad Martina Bubera. Analýza nemá za cieľ predstaviť dielo Davida Lyncha z hľadiska filmovej teórie, alebo kritiky. Cieľom tohto textu, je predstaviť režisérovu kľúčovú tému a tou je boj človeka o svoju dušu (podstatu), pričom ho na tejto ceste sprevádzajú ťažko uchopiteľné aspekty ako napr. strach, váhanie, zlyhanie, ale aj láska, viera a nádej.
  • Maminka
    Zahradníčková, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-20
    Soubor portrétů, který vznikl v průběhu tohoto roku, zachycuje mladou ženu, která po dvou potratech utrpěla vážné psychické trauma. Od té doby na břiše nosí nafukovací polštář, aby si co nejvíce přiblížila pocit těhotenství. Pomocí tohoto polštáře sama sebe přesvědčuje, že je opravdu těhotná.
  • Postele
    Šnajberková, Jaroslava
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-05
    Chaos a zmatenost současnosti je někdy těžké pochopit, avšak můžeme zde občas zahlédnout zvláštní záblesky, momenty naplněné posvátností a magií, momenty intimity. Snaha zastavit čas a najít intimní momenty v nepřetržitém a divokém proudu života. Intimitu míst, událostí, zvířat či lidí.
  • Záznamy (výstavní soubor)
    Šigut, Vladimír
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-10-04
    Ve svém závěrečném magisterském výstavním souboru zaznamenávám dlouhodobé stopy člověka, které po sobě zanechal odsouzený na zdech v prostorách vězeňských cel formou rytých vzkazů a nápisů.
  • Země Lidí
    Stecker, Marcel
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-20
    Svět vnímám jako složitou nejednoznačnou strukturu informací, vjemů, situací, kterou pravděpodobně nemůžeme pochopit a analyzovat, ale která v sobě skrývá ontologický princip. Soubor fotografií Země lidí vytváří vizuální esej s několika souběžnými rovinami. Nejedná se o narativní sekvenci, ale o samostatné snímky, které se vzájemně podporují vizuálně i významově doplňují. Důležitým aspektem této práce je, že fotografie vznikají v momentě prozření z pragmatického způsobu vidění světa. A to je moment, který nacházím buď v každodennosti a obyčejných známých místech, nebo naopak v situaci, kdy se konfrontuji se zcela neznámým prostředím, kdy na delší dobu opustím zaběhnuté koleje vnímání dne a dlouhodobě se s tím musím vyrovnávat. To však přináší i velké úskalí, protože je nezbytné ubránit se případné atraktivnosti a poutavosti těchto míst a tyto tendence filtrovat od toho, co v sobě skrývá skutečnou esenci. Jsou to situace, kdy člověk pozná sám sebe, jsou to situace, kdy se odkrývají hodnoty člověka i okolního světa.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy