Browsing by referee "Šuster, Jan"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Art kina, filmové kluby a problematika jednosálových kinŽůrek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Cílem mé práce je popsat současný stav artových kin a filmových klubů v České republice. Tradice těchto institucí trvá na našem území od konce padesátých let. V dnešní době v této oblasti probíhá řada změn, které se snažím analyzovat. V první části vymezuji pojmy, které jsou pro práci stěžejní. Dále si všímám aktivit klubů a art kin do roku 1993, kdy vznikla Asociace českých filmových klubů. O její činnosti, stavu art kin a klubů píšu v kapitolách 4 a 5. Dále se zabývám fungováním jednosálových kin po dramaturgické i finanční stránce. Na závěr se zamýšlím nad budoucností těchto institucí v České republice, používám k tomu i srovnání s vývojem v zahraničí.
- Autorské právo ve filmuChudomelová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-10Hlavním obsahem této diplomové práce je čtenáři základně definovat pojmy autorského práva, které se vztahují k audiovizuálním dílům a zvukově obrazovým záznamům a posléze na základě výkladu směrnic Evropských společenství objasnit závislost vnitrostátní právní úpravy České republiky jako členského státu na právu Evropských společenství. K tomuto cíli by měl vést i výklad některých rozhodnutí Soudního dvora ES, která se vztahují k hlavnímu tématu této práce, tedy nakládání s audiovizuálními díly a obrazově zvukovými záznamy.
- Český lev- filmové výroční cenyBorovička, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-17Diplomová práce se podrobněji zabývá českými výročními filmovými cenami Český lev ? Česká filmová a televizní akademie, systém hlasování, kategorie cen, slavnostní večery, přímé televizní přenosy a další. V práci se snažím vysvětlit, že Český lev není jen každoroční vyhlášení a předání cen. Je to především celoroční práce, která se týká fungování České filmové a televizní akademie, finančního a organizačního zajištění jednotlivých ročníků, příprav podkladů pro jednotlivá hlasování? Podstatná část je věnována proměnám či změnám jednotlivých kategorií Českého lva od roku 1994 do roku 2007. A co bylo důvodem těchto změn. V závěru práce je krátká zmínka o připravovaných novinkách českých filmových výročních cen.
- Dance for camera z pohledu producentaPárová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Práce se snaží postihnout fenomén mezioborového žánru ?dance for camera?, a to především z hlediska produkčního a distribučního. Dance for camera je zde vnímán jako žánr, kdy je tanec inscenován přímo pro kameru. Letmé představení historie dance for camera slouží jako prolog k praktickému uvažování o tanečních filmech z pohledu výrobních specifik a distribučního potenciálu. Přestože v zahraničí se žánr dynamicky rozvíjí už více než 20 let, u nás se - až na výjimky v 90. letech - jedná o obor málo vyhledávaný (ze strany choreografů), téměř neznámý (pro filmaře) a takřka s nulovou šancí k získání státní podpory. Cílem práce je hledat důvody této absurdní neexistence žánru u nás.
- Festivaly a filmové přehlídkyČintalanová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-10DP popisuje současnou festivalovou scénu v ČR. Představuje největší a nejdůležitější filmové festivaly a přehlídky konané každoročně na území naší republiky. Popisuje jejich stručnou historii s důrazem na proměny a vývoj mezi jednotlivými ročníky. Dále se věnuje jejich programovému schématu a doprovodnému programu. U vybraných festivalů detailněji popisuje statistické údaje z ročníků konaných v letech 2004, 2005 a 2006. Další část popisuje formy společnosti organizujících filmové festivaly a přehlídky. Následuje kapitola popisující základní možnosti financování festivalů, především možnosti získání státních dotací a grantů a také využití mezinárodních podpůrných programů a fondů. Práce se ve své poslední části věnuje pohledu producenta na smysl existence filmových festivalů, výběru festivalové strategie a popisu cesty po festivalech několika konkrétních českých filmů různých žánrů. V závěru práce je zhodnocení současné festivalové situace a zhodnocení, jak producenti českých filmů využívají možností nabízených filmovými festivaly v České republice.
- Filmový debutDvořáková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-05Abstrakt DlDiplomová práce oppisuje vývoj celovečerního hraného debutu po roce 1990 v Čechách především z pohledu producenta, ale i z pohledu režiséra. Práce je rozdělena do několika kapitol. První kapitola se věnuje historii filmového celovečerního debutu v Čechách od roku 1990 do roku 2006. Druhá kapitola se týká absolventů FAMU a spolupráce více debutantů na jednom projektu. Dále se zabývá možnostmi financování, které organizace podporují vznik debutu a postojem České televize. Vytvořila jsem dotazník, který jsem poslala nejdůležitějším českým filmovým producentům dnešní doby a z mého hlediska jejich odpovědi mohou být další generaci producentů ponaučením. Dále se práce zaobírá PR a distribucí, jejich specifiky ve spojení s debutem a filmovými festivaly a cenami zaměřenými na celovečerní hraný debut. V závěru práce hodnotím rizika a výhody producenta, který se rozhodne natočit debut.
- Financování televizního vysílání se zaměřením na soukromé staniceKozánek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-15Práce zachycuje přechod od veřejnoprávního k soukromému televiznímu vysílání a možné způsoby jeho financování.
- Možnosti spolupráce producent - dramaturg po roce 89Dufková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-17Všichni se shodnou, že české kinematografii velmi chybí dramaturgové, ovšem už méně se mluví o tom, čím je tento stav způsoben. Pokus o zmapování současné situace a různých způsobů spolupráce z pohledu producenta, se zaměřením na tzv. producentskou dramaturgii.
- Problematika pirátství v oblasti filmového průmysluSlavíček, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2009-09-14Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu filmového pirátství, které je zvláště v poslední době stále více aktuálním problémem pro veškerou oblast kinematografického průmyslu. Jsou zde popsány a vysvětleny základní typy filmového pirátství s ohledem na dnešní technologický rozvoj a celá problematika je zasazena do právně legislativního rámce. Úvodem bylo zapotřebí pojednat o základech autorského práva a přiblížit pojem duševního vlastnictví, kterých se uvedené téma týká. V díle je také pojednáno o zásadních organizacích, jež působí v oblasti autorskoprávních vztahů, jsou zmíněny i některé známé kauzy z poslední doby. Výchozím bodem pro práci byl osobní kontakt se zástupcem České protipirátské unie. Tato setkání byla největším zdrojem informací.
- Systém podpory české kinematografieStibralová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-14Ve své bakalářské práci mapuji systém a vývoj podpory české kinematografie. Konkrétně se zaměřuji na problematiku filmové legislativy po roce 1989. Zákony, které definují pojmy a mechanismy podpory v oblasti českého filmu jsou v současné době nedostačující. Platí zde zákony ze začátku devadesátých let. Tyto zákony nereflektují technologický a celkový vývoj v kinematografii. Taktéž s koncem platnosti tzv. diginovely (zákon č. 304/2007 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s dokončením přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní vysílání) se vynořuje otázka jak financovat český Fond kinematografie. Pro srovnání uvádím, jaký je charakter státní podpory filmu v různých zemích Evropské unie. Ministerstvo kultury České republiky nyní dodělává návrh zákona o audiovizuálních dílech, podpoře kinematografie a o změně některých zákonů (ve své práci tento návrh zákona nazývám zkráceně návrhem zákona o kinematografii). Jeho přijetím by došlo k novelizaci zákonů č. 273/1993 Sb. a č. 249/2006 Sb. (o některých podmínkách výroby, šíření a uchovávání audiovizuálních děl - zákon o audiovizi) a zákon č. 241/1992 (o Státním fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie). Snažím se o zasazení tohoto návrhu do historického i tematického kontextu. Připravovaný zákon analyzuji a hodnotím z různých hledisek. V závěru práce se zamýšlím nad otázkou, jakou naději má zákon na přijetí. Celkově hodnotím návrh nového zákona kladně a uzavírám práci konstatováním, že byť je určitým kompromisem, odpovídá potřebám doby.
- Video na českém internetuHorák, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16Bakalářská práce ?Video na českém internetu? rozebírá možnosti a současný stav distribuce videí na českém internetu. Popisuje a vysvětluje základní technologie, jejichž prostřednictvím se video k divákům šíří. Zabývá se zpřístupněním videa na internetu z pohledu českého práva. Představuje české internetové projekty působící ve sféře internetového videa. Podrobněji rozebírá součastné i zaniklé online půjčovny filmů (StarZone, Kinománia, TopFun, Videopůjčovna ČT a Doc Air), videoportály nabízející divákům zábavný i zpravodajský obsah (Stream, N-JOY, Boom TV, atd.) a projekty stávajících ale i nově vznikajících digitálních televizních stanic zaměřené na online video: zpravodajské tn.cz televize Nova, internetové vysílání České televize, videoportál ukazse.tv digitální Barrandov TV a další.