Browsing by referee "ŽIŽKA, Tomáš"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- I lidé se mohou použítKamanová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-01-29V první části diplomové práce popisuji průběh scénografické realizace několika divadelních inscenací, ze kterých chci vycházet v rámci třetí části tohoto textu. Na základě subjektivních kritérií se pokouším pojmenovat prvky a momenty, které by mohly být důležité a jejichž vzájemné srovnání by mi mohlo poskytnout relevantní informace o společných jmenovatelích mé tvorby. Ve druhé části se snažím najít souvislosti v širším kontextu a věnuji se historii a myšlenkám hnutí DADA. Ve třetí, závěrečné části práce, hledám průsečíky mezi jednotlivými inscenacemi, uvažuji o možném vlivu dadaismu na moji práci a pokouším se v tom všem nalézt vlastní identitu.
- Kytice - světelná instalaceVítek, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-15Práce se zabývá reflexí světelné instalace Kytice inspirované básnickou sbírkou Karla Jaromíra Erbena. Blíže vysvětluji vybrané prvky z Kytice, které určily směr mého uvažování. Cílem je nalézt základní inspirační zdroje, které mě v tvorbě ovlivnily, vysvětlit dramaturgický koncept instalace jako celku a jednotlivě analyzovat každou baladu ztvárněnou v instalaci.
- Práce v tvůrčím týmu versus práce s reži séry solitéryVenclová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-14V této diplomové práci se budu zabývat svou rolí scénografky v konkrétním tvůrčím týmu, jehož členy jsou: Jakub Vašíček ? režisér a autor, Tomáš Jarkovský ? dramaturg a autor, Tereza Venclová ? scénografka, Kamil Bělohlávek ? scénograf, Ondřej Müller ? hudební skladatel. Na jednotlivých příkladech realizací inscenací budu porovnávat způsob práce v týmu se spoluprací s režiséry, které v této práci nazývám ?solitéry?, jsou jimi: Dodo Gombár, Jiří Jelínek, Janek Jirků, Ondřej Pavelka, Ivan Rajmont, Martin Tichý. Z vlastní zkušenosti budu zkoumat aspekty určující kvalitu spolupráce se solitéry a týmem, dále výhody a nevýhody práce v kolektivu. Nejsem teoretička, za těžiště své práce považuji tvorbu. Mým cílem proto není vypracovat vyčerpávající studii zabývající se obecnými zákonitostmi, nýbrž podat zprávu o tom, kterak se mé uvažování o vlastní tvorbě vyvíjelo během studia a kam jsem v tomto vývoji dospěla. Věřím, že právě takovou reflexi mohu při své další tvorbě zúročit nejlépe.
- Přes hranici / Przez granicęHornáčková, Heidi(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-15Text se zabývá počátky dlouhodobého projektu realizovaného v oblasti Kladského pomezí. Sleduje vývoj různých možností divadelní práce a jejich vliv na regionální kulturu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První se pokouší stručně popsat přirozené podmínky zkoumané oblasti a vysvětlit pojem hranice v lokálním kontextu. Druhá se soustředí na praktickou realizaci počátečních uměleckých aktivit v oblasti. Na konkrétních příkladech různorodých projektů mapuje ty vlivy, které se odrazily na formování hledaného tvaru divadelní práce. Ve třetí kapitole je podrobně popsán rezidenční pobyt skupiny umělců, metodika jejich zkoušení a různé metafory přechodu přes hranici. Čtvrtá kapitola se pokouší detailně dokumentovat přípravy a průběh Symposia, setkání nad tématem krajiny, které bylo závěrečnou událostí v prvním roce činnosti na Kladském pomezí. V závěru se autorka snaží shrnout své náhledy na realizované projekty, posoudit jejich význam pro plánované pokračování a nastínit zamýšlený směr prohlubování pohraničních aktivit.
- Recyklace a autenticita materiálu v diva dleRáčková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-11V této práci se zabývám fenoménem recyklace a autenticity. Na počátku pokouším se vymezit dle svého pojetí stěžejní pojmy a zamýšlím se nad nimi na poli obecném, uměleckém a divadelním. Následuje obsáhlejší praktická část. V ní zmiňuji se nejdříve o svých dřívějších pracech, jež souvisí s daným tématem, a demonstruji na nich svůj dlouhodobý zájem. Poté věnuji již zbytek textu své závěrečné práci na rodinné téma, jež se podobala archeologii a jíž byl nakonec přisouzen název V domě straší duch. Podrobný popis celého procesu tvorby sahá od výběru tématu, přes shromažďování fyzického i nefyzického materiálu, určení formy, zpracování zvukové složky až po závěrečnou instalaci a její podobu. To vše opět se zaměřením na projevy a využití jevů recyklace a autenticity. Textovou část uzavírám fotografickou dokumentací výsledného tvaru v příloze.
- Scénografie jako organizace prostoruPospíšilová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-16Bakalářská práce se zabývá problematikou organizace prostoru a jejím využitím pro scénografii v divadelní praxi. Teoretická část krátce shrnuje historii vývoje netradičního pojetí scénického prostoru v průběhu 20. století. V praktické části práce jsou prezentovány zkušenosti s organizací prostoru, práce se světlem, zvukem a kostýmy při realizaci studentských inscenací Endgame a Sarajevo, včetně aspektu práce s herci ve variabilním prostoru (fáze zkoušení, vlastní inscenace). Jsou diskutovány možnosti jak znedivadelnit prostor a inscenaci co nejvíce přiblížit k divákovi. Součástí práce je obrazová dokumentace zahrnující základní scénické návrhy a fotografie z obou inscenací.
- Teorie avantgardy jako základ divadelní praxeRyabets, Olga(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-27Abstrakt práce vymezuje některé klíčové aspekty divadelní avantgardy - sice práce Richarda Foremana, Marie Overlie a Stanisława Ignacy Witkiewicze - ve vztahu k uměleckému vývoji autora během posledních dvou let s podrobnými příklady praktické činnosti (Vodní Slípka, The Foreman Notebooks Workshop a Zkažené dítě Dong prodává svou matku).
- Vizuální a loutkové divadlo pro specifickou skupinu diváků - seniorůStará, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-19Tématem této magisterské práce je senior jako divák a klade si otázku jak pracovat se seniorským divákem. V teoretické části seznamuje s tématikou stáří. Pojem stáří vymezuje z pohledu psychologie. S tématem stáří nastiňuje také pojmy jako je komunikace a paměť. Seznamuje také s divadelními výtvarně konceptuálními projekty, které se stářím zabývaly a organizacemi, které se ve své tvorbě plně věnuji sociálnímu prostředí. Teoretická část se také zabývá divadelní terminologií a zdroji, které vedly ke zvolenému výtvarnému a koncepčnímu řešení. Praktická část obsahuje popis procesu vzniku představení a jeho scénograficko dramaturgickou koncepci. Též hledá řešení do budoucna, jak se zvolenou skupinou pracovat.