Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Adler, Rudolf"

Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
  • Leaving Istanbul
    Hátle, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )
  • Lise Forell - sem fronteiras
    Culková, Andrea
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-05-31
    Film jako ohledávání hranic krajiny života ženy, kterou rok 1939 vytrhl z rodinné předurčenosti a vyzval k celoživotnímu vymezování vlastního svobodného území, kde limity určuje jen ona sama - brazilská malířka česko-německého původu Lise Forell. Lise Forell žije svůj sladký život plný překážek a neustálých výzev. Je však nadána silou překonávat: krize, společenské normy, hranice obecně. Na svůj pozoruhodný životní příběh je schopna ve svých 85 letech nahlížet bez sentimentu, s patřičným nadhledem a tvůrčí aktivitou. Jak se pozná špatně žitý život a bídně namalovaný obraz? Lize pro film přehrává a spolurežíruje důležité obrazy z vlastního života (emigrace, lásky, rozvody, uloupené dítě, dalších 6 dětí, osamostatnění, obrazy, lásky, politika), do kterých jako herci vstupují početní rodinní příslušníci, zástup bývalých milenců, čeští komunističtí pohlaváři (např. Miloš Jakeš) a divoká brazilská flóra. Přes osobní rovinu a s pochopitelným odstupem (daný geografickou vzdáleností) nahlíží i na klíčové okamžiky české historie (holokaust, totalitní režim v ČR, změny pro roce 1989). V Čechách se obvykle žilo s problémy - co bylo, co bude, jak to dopadne. Brazilci naplno prožívají přítomnost. Žádné vzdychání po minulosti! Jsou v životě šťastni. Vydělávají, aby žili, ne jako v Čechách, kde lidé často žijí jen proto, aby vydělávali??
  • Starý ještěr
    Řezníčková, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-10-10
    Tento film je komorním příběhem staré ženy Zdenky Tomáškové, bývalé sekretářky Petra Bezruče. V jakési básnické mozaice nám o něm vypráví a vzpomíná. Bezruč sám jakoby v paní Tomáškové stále přežíval a oba společně tak byli silně vrostlí do beskydské krajiny a její specifické atmosféry, která byla básníkovi častou inspirací.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy