Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Bárta, Jaroslav"

Now showing 1 - 19 of 19
Results Per Page
Sort Options
  • Běhy
    Bouška, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-05
    Kniha obsahuje devět fotografií, kde na každé z nich je zachycen jeden z autorových pokusů běhu stejným směrem.
  • Book/Box
    Krejčí, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-05
    Je knihou, objektem přibližujícím experiment jehož hlavní přísadou byla absence světla.
  • Bulvární fotografie
    Kolářová, Dana
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-10-07
    Motivem této práce bylo zejména přiblížit zákulisí vývoje jednotlivých fází událostí vykresleného na titulních stranách bulvárního tisku od jeho zrodu, přes jednotlivá úskalí až k jeho finální prezentaci jednotlivými deníky bulvárního žánru.
  • Čím dál - tím blíž
    Vopátková, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-16
    Počátkem tohoto souboru bylo nalezení skříňky s rodinnými negativy a jejich následné objevování. Některé snad nikdy nevyvolané fotografie dnes již ani příbuzným nic neříkají. Osoby a prožitky se tak z osobních a konkrétních stávají zapomenutými a neznámými. Výběr z nalezeného materiálu mě motivuje k aktuální vizuální a významové parafrázi. Dvojice staré a nové fotografie využívá schopnosti fotografie časového řezu. Podle míry ne/známosti staré fotografie navazuje nová fotografie tématicky přesněji nebo více volně. V případě méně známé předlohy význam vytváří samotné spojení dvou vizuálně souvisejících obrazů. V případě bližšího rozpoznání děje doplňuje vizuální souvislost i souvislost dějová ? vedle sebe jsou kladeny dvě podobné události, minulá a současná, které se stále opakují, i když v jiném čase. Paměť je něco jako prostor. (Aristoteles) Čím dál - tím blíž.
  • Enduring Freedom
    Vosáhlo, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-21
    Soubor Enduring Freedom zachycuje válečné simulace napodobující válku v Afghánistánu na území České republiky. Jedná se o fiktivní válečnou reportáž z bojiště střední Asie, respektive ze soukromých airsoftových her, které tento konflikt přehrávají a interpretují. Selekcí a specifickým snímáním jsou tyto hry zobrazovány jako skutečné válečné události. Forma a jazyk válečné fotografie se důsledně uplatňuje na poměrně výstřední víkendovou zábavu. Fikce a realita se zde protínají.
  • Grafika a fotografie v Čechách
    Friedlaender, Dan
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-15
    Práce se zabývá vzájemným ovlivňováním a používáním grafiky ve vztahu k fotografii, nebo naopak používáním fotografie ve vztahu ke grafice na českém území. Na to se snaží pohlížet jednak z historického hlediska zkoumáním tehdejších dobových tendencí a vývoje grafických a reprodukčních technik s důrazem na úlohu českých vynálezců. V druhé řadě potom pracuje s rozborem práce významných českých autorů, grafiků pracujících s fotografií, nebo rozborem jednotlivých děl, ve kterých se konfrontace grafiky a fotografie přímo nabízí. Na těch potom demonstruje buďto společné, nebo naopak individuální tendence objevující se v jednotlivých dílech a zkoumá význam vzájemných přesahů vznikajících kombinováním těchto dvou oborů.
  • Izrael
    Kumermann, David
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-10-06
    Dokumentární fotografie z Izraele. Výběr deseti fotografií se soustředí na jeruzalémskou ortodoxní komunitu v kontextu města.
  • Konec. Začátek.
    Adamovský, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-20
    Přemýšlím proč mě zajímají v tvorbě určitá témata. Můj otec pracuje jako fotograf - soudní znalec u kriminální policie, matka jako porodní asistentka. Patologie a porodnice, dvě tolik odlišná a v něčem tolik podobná místa.
  • Naše cesty
    Kolářová, Dana
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-10-07
  • ONA ON
    Mlynarič, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-10-06
    Magisterský výstavný súbor ONA ON je koncipovaný v dvoch momentoch. V prvom, horizontálnom, je ťažisko v mužskom a ženskom princípe. Tieto princípy sú vo vzájomnom strete, protiklade, ktorý súvisí z rozdielnymi psychickými a spoločenskými danosťami. Táto bipolarita mužského a ženského sa však zároveň podmieňuje a k ľudskej integrite patrí vzájomné dopĺňanie sa o protikladný (ženský alebo mužský) element. Druhý vertikálny moment predstavuje rozkročenie medzi ?dvoma svetmi?. Je to svet v ktorom človek prežíva skúsenosť každodennosti, profánnosti, a svet, ktorý túto každodennosť presahuje, je spirituálnym rozmerom v človeku.
  • Pavel Hokynek - monografická studie
    Kazdová, Zuzana
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-08-18
    monografická studie se zabývá téměř neznámým fotografem, který tvoří s přestávkami čtyřicet let a přesto jeho tvorba není příliš známá, ale je přinejmenším zajímavá.
  • Portréty přátel (Publikace)
    Golob, Rok
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-03
    Portréty přátel je série malých černobílých fotografií středního formátu 6x7, kterou jsem začal fotografovat po roce 2004. Fotografoval jsem přátele, které jsem poznal během studia v Praze a dlouholeté přátele ze Slovinska. Kdo jsou to přátelé a jaký je význam přátelství? Někteří lidé mají v životě jenom několik přátel. Někteří ani to ne. S nikým nemohou počítat ve špatných a dobrých časech, nikoho nemají, komu by svěřili své problémy nebo dobré nápady. Nemají nikoho, komu by zavolali v nouzi. Jednoduše žijí a jsou sami. Na druhé straně jsou lidé, kteří mají hodně přátel. Kamkoliv jdou, lidé je znají a jsou s nimi rádi, i když potřebují pomoc. Vždycky vědí, s kým hovořit o různých tématech a těžkostech. Jejich život je plný zábavy a dobrých vztahů. To jsou dva extrémy - život je ale někde mezi nimi. Židé říkají - kdo má hodně přátel, spěje přímo v propast. Přátelství nejsou v životě častá a přátelé se někdy mění ze špatných na horší. Mnohem důležitější je, že jsme schopni nabídnout přátelství, než abychom ho očekávali. Ne vždy je s přáteli zábava, neboť jde o skutečné lidi. Když přespříliš od nich očekáváme, končí to většinou zklamáním. Přátelé jsou jenom obyčejní lidé se špatnými a dobrými vlastnostmi, my je máme pouze radši než jiné lidi.
  • Příběhy na těle
    Kovačevič, Danica
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-10-06
    Danica Kovačević se ve své diplomové fotografické publikaci zabývá portréty potetovaných lidi. Jak poznamenal Edmond Locard: ?Umělečtí kritici a dějepisci systematicky opomíjejí jeden z nejzajímavějších aspektu svých disciplín: tetování. Je to totiž jediná forma umění která jako materiálu využívá živé tkáně, a proto se jedná o nejušlechtilejší umění ze všech.? Tato pradávná úprava těla, jejímž prvním přímým dokladem je alpská mumie Otzi stará 5300 let, má v sobě cosi tajuplného. Něco, co stojí proti onomu běžnému stavu a přírodnímu výtvoru, jakým člověk je. Tetování hovoří. Má účel komunikační, vyjadřuje status, příslušnost ke skupině i osobitost. Cílem předkládané práce je zkoumat, jaké příběhy se skrývají za obrazy na těle. Kultura versus příroda? Formát barevné publikace je A4. Autorka snímala ženské i mužské modely v ateliéru proti tmavému pozadí.
  • Sokol ve fotografii 1918-1948
    Vosáhlo, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-21
    Sokolská organizace se v letech 1918-1938 ocitla na vrcholu svého vývoje. Všesokolské slety se staly široce reflektovanými mediálními událostmi tehdejší doby s velkým politickým podtextem, fotografie je jejich nezbytným souputníkem. Sokol fotografie hojně užívá nejen jako záznamu své činnosti, ale i pro svou rozsáhlou propagaci. Vytváří především široce pojaté obrazové kompilace v podobě sletových památníků, které ze zpětného pohledu reflektují jeho vnitřní vývoj. Klíčové je i pozadí vzniku tohoto fotografického záznamu, jeho vývoj, autorská i estetická různorodost. Z druhé strany je to pak obrazové svědectví tehdejšího fotožurnalismu. Ve dvacátých letech stoupá úloha fotografie ve sdělovacích prostředcích, objevují se obrazové časopisy, v českém kontextu je to především časopis Pestrý týden, který Sokolu věnuje značnou pozornost. Vytváří se tak protiváha vůči fotografické sebeprezentaci ze strany Sokola, vzniká možnost komparace a vzájemného ovlivňování.
  • Špina a dedo
    Uhlíková, Jarmila
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-14
    Dom starého človeka je plný nazbieraných, chaoticky usporiadaných vecí. V knihe nasledujú fotografie z tohto prostredia, stranu za stranou sa opäť kumulujú.
  • tvor/tvar
    Kleinhamplová, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-10-07
  • Určeni k likvidaci
    Kontra, Gabriela
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-10-07
  • Určeni k likvidaci
    Kubíčková, Dora
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-10-07
  • Způsob zobrazování krajiny jako prostředek k vyjádření názoru
    Diringerová, Alžběta
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-16
    V práci se zamýšlím především nad tvorbou autorské dvojice Jasanský-Polák, kterou stavím do kontrastu k vidění světa Jana Reicha, dále se zamýšlím nad dopadem tzv. normalizace do současnosti. V této souvislosti se dostávám k tvorbě Ivana Lutterera. Dále přirozeně směřuji do estetických kategorií a kladu si otázky typu Co je to krása? Abych následně zjistila, že odpověď budu hledat celý život.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy