Browsing by referee "BĚLOR, Roman"
Now showing 1 - 20 of 63
Results Per Page
Sort Options
- Business plán: hudebně-taneční klubSluková, Karla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-13Tato bakalářská práce s názvem Business plán: Hudebně-taneční klub se zabývá vytvořením podnikatelského plánu klubu, ve kterém se bude propojovat živá hudba a tanec. Klub by se měl specializovat na taneční styly salsa, swing, argentinské tango a latinskoamerické tance. Cílem práce je zhodnocení reálnosti tohoto podnikatelského záměru. V první části práce teoreticky popisuji a rozebírám, co je to podnikatelský plán a jaké jsou jeho náležitosti, v druhé části specifikuji můj podnikatelský záměr a zkoumám historii a potenciál jednotlivých stylů. Ve třetí praktické části zpracovávám samotný business plán, včetně finanční analýzy. Na jeho základě v závěru práce vyhodnotím životaschopnost a rentabilitu zamýšleného hudebně-tanečního klubu.
- Crowdfunding: Metody, možnosti a využití v českém hudebním průmysluProšková, Radka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Diplomová práce se věnuje problematice crowdfundingu, jeho metodám a možnostem, s ohledem na využití v oblasti českého hudebního průmyslu. První část práce objasňuje základní pojmy z oblasti fundraisingu a snaží se tak definovat crowdfunding a zasadit jeho mechanismy jak do historického kontextu, tak do kontextu alternativního financování kultury v současnosti. Formou eseje jsou zde nastíněny proměny hudebního průmyslu na světovém i domácím trhu od druhé poloviny dvacátého století po současnost, v nichž je možné spatřovat prvotní impulzy k vyhledávání alternativních zdrojů financování kultury, zejména hudby. Teoretická část dále vysvětluje, jak probíhají nebo by měly probíhat crowdfundingové kampaně a jaká jsou jejich specifika. Práce mapuje vznik a fungování crowfundingu v zahraničí a v českém prostředí, zaměřuje se na provozovatele poskytující platformu k realizaci crowdfundingových kampaní a provádí jejich analýzu a porovnání. Výzkumná část práce pak popisuje mechanismy crowdfundingových kampaní, zaměřených na hudbu v českém prostředí, v praxi. Prostřednictvím dvou případových studií přináší kvalitativní analýzu úspěšných hudebních projektů, které využily v letech 2012 a 2014 možnosti crowdfundingu v českém hudebním průmyslu. Součástí obou studií jsou nestrukturované rozhovory se zadavateli a tvůrci kampaní, z nichž plynou specifika, výhody i nedostatky využití crowdfundingu v hudbě.
- Fundraising, sponzorství a donátorství v britských kulturních institucích (srovnání s ČR)Nguyenová, Duyen Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13Tato bakalářská práce se zabývá fundraisingem a jeho srovnáním ve vybraných britských a českých kulturních institucích. První část práce se věnuje východiskům jako je vymezení pojmu fundraising, jeho zásadám a segmentaci. Dále popisuje dárcovství a jeho daňovou úpravu v České republice a Spojeném království. V souvislosti se státním financováním je zde rozebrána problematika daňových asignací v kultuře. V druhé části je popsáno a srovnáváno financování a přístupy k dárcovství ve vybraných institucích (Royal Opera House, London Symphony Orchestra, Národní divadlo v Praze a Česká filharmonie).
- Fungování hudebních interpretačních kurzů se zaměřením na Mezinárodní letní klarinetové kurzy Domažlice a Mezinárodní interpretační kurzy Ostrava.Čermáková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-08Bakalářská práce Fungování hudebních interpretačních kurzů se zaměřením na Mezinárodní letní klarinetové kurzy Domažlice a Mezinárodní interpretační kurzy Ostrava se zaměřuje především na pořadatelskou stránku konkrétních příkladů interpretačních a mistrovských kurzů. Od doby, kdy princip mistrovských kurzů začal praktikovat maďarský virtuos Franz Liszt se z kurzů stala důležitá součást vývoje každého mladého hudebního interpreta. Tato práce se na konkrétních příkladech snaží ukázat jak mohou interpretační kurzy vzniknout a co vše je nutné zařídit pro jejich plynulý průběh. Oba konkrétní případy mají svou specifickou náplň a cíl. Pořadatelsky snazší cestu zvolila v případě kurzů v Domažlicích Ludmila Peterková. Zve si ze zahraničí jen jednoho lektora a specializuje se na mladší účastníky kurzů. Naproti tomu Igor Františák, hlavní organizátor kurzů v Ostravě, má před sebou každý rok těžký úkol ve vyrovnání finančních nákladů za všechny zahraniční lektory, kteří jsou na kurzy zváni. Takové interpretační kurzy ale zas dokáží přilákat o mnoho víc zájemců ze stran starších studentů i profesionálů.
- Hudba tisíců - Mahler Jihlava. Historie a současnost mezinárodního hudebního festivalu.Kroužková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-08Práce se zabývá především historií, fungováním a financováním Mezinárodního hudebního festivalu Hudba tisíců - Mahler Jihlava.Zahrnuje přehled jednotlivých ročníků, dramaturgické záměry, propagaci festivalu, pořadatele a finanční zajištění. Detailně rozebírá projekt Gustav Mahler Jubilee 2010/2011. Zabývá se také osobností Gustava Mahlera a částí jeho života stráveného v Jihlavě. Je zde shrnutí, jak Jihlava a kraj Vysočina uctívá památku světového skladatele. Samostatná kapitola se zaměřuje na vývoj festivalu obecně, výběr největších světových i českých festivalů, jejich vznik a zaměření.
- Hudba v médiíchPodhola, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Diplomová práce na téma Hudba v médiích se zaměřuje především na moderní médium hudební streaming. Analyzuje dosavadní vývoj a zvažuje možnosti jeho budoucího rozvoje.
- Hudební soutěže jako inspirační a rozvojový prvek interpretace 20. stoletíLahodná, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-03V této disertační práci se zabývám přehledem některých významných mezinárodních klarinetových soutěží, jejich repertoárem a skladbami, psanými na objednávku přímo pro dané soutěže. Výčet skladeb jsem obohatila charakteristikami a rozbory některých děl se zaměřením na náročnost a výskyt soudobých technik. V neposlední řadě píši o vzniku, historii a významu jednotlivých soutěží a jejich přínosu pro mladé talentované hudebníky.
- K financování kulturního sektoru v České republiceKrejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-13Tato diplomní práce nahlíží na oblast kulturního sektoru v České republice, na jeho fungování, strukturu a systémy financování. Jako základní, volí pohled ekonomický a analytický. Práce pojednává o prostředí, ve kterém kulturní produkt vzniká, o prostředí, ve kterém je realizován a o finančních mechanismech, které vznik produktu umožňují. Na základě analýzy konkrétních dat uvažuje nad efektivitou fungování některých subjektů a nad smysluplností jejich finančních, řídících a produkčních mechanismů. Práce analyzuje základní zdroje financování kulturního sektoru v CR a na základě poznaného se pokouší navrhnout nové možné metody a modifikace stávajícího financování, vedoucí k větší efektivitě a možnému lepšímu fungování subjektů působících v rámci tohoto sektoru, jakož i sektoru samotného. Jde však pouze o relevantní pokus, návrh, pokus, který může přispět ke zlepšení stávající situace. Avšak definitivně nalézt nová efektivní řešení financování kulturního sektoru, zefektivnit jeho současný systém fungování či vyřešit některé problémy s jeho fungováním spojené není a ani nemůže být cílem této práce.
- Kulturní a tržně-ekonomická hlediska přenosů operních představení z Metropolitní opery v New Yorku (MET)Krejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-08Bakalářská práce Kulturní a tržně-ekonomická hlediska přenosů operních představení z Metropolitní opery v New Yorku (Met) si klade za cíl zmapovat jeden z produktů Metropolitní opery v New Yorku, produkt přímých přenosů operních představení ve vysoké kvalitě rozlišení obrazu, produkt Live in HD. Její snahou je zachytit vývoj úspěšného produktu uplatňujícího se na kulturním poli v době blízké jeho vzniku, zároveň však v dostatečném odstupu pro to, aby mohla zachytit jeho rozvoj a výkonnost. Komparuje podmínky uplatnění produktu (v širším kontextu fungování kulturního trhu) v USA a v ČR, objasňuje principy fungování produktu, zkoumá distribuční i propagační síť potřebnou k jeho šíření a poukazuje na určité prvky a momenty jako na zdroj možné inspirace pro kulturní trh v České republice. Tato práce je v českém prostředí v tomto rozsahu zatím ojedinělá.
- Kulturní centra na blízkém východěDietzová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-14Práce je studií kulturního života na Blízkém východě. Soustředí se celkem na třináct zemí od Egypta po Írán a jejich kulturní centra. Jedná se především o operní domy, hudební tělesa a vzdělávací instituce. První část zachycuje nejdůležitější reálie muslimského světa tak, aby přiblížila čtenáři dané téma. Druhá část obsahuje informace o konkrétních institucích a v závěru práce je obsaženo shrnutí a objasnění výsledků výzkumu. Ten byl podpořen dotazníky zadané v České republice, Německu a ve vybraných zemích Blízkého východu.
- Leadership a jeho uplatnění v uměleckých organizacíchFišerová, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Cílem diplomové práce „Leadership a jeho uplatnění v uměleckých organizacích: Případová studie Národního divadla v Praze a České filharmonie” je popsat oblast efektivních podob leadershipu v obecné rovině a následně pak tyto poznatky aplikovat na prostředí uměleckých organizací s důrazem na vybrané pražské umělecké příspěvkové organizace Ministerstva kultury České republiky. V závěrečné části práce, která byla zpracována formou případové studie, jsou teoretické poznatky a získaná data z výzkumů interpretována a shrnuta. Tato práce a studie zkoumaných organizací prokazuje, jak důležitou součástí se efektivní leadership v dnešních podmínkách stává. Leadershipová složka při vedení organizací je klíčová nejen pro správné fungování organizací, ale především pro spokojenost a výkonnost zaměstnanců. Také proto je v tomto kontextu důležité přistoupit ke změnám, které efektivním leaderům a správnému leadershipu napomohou plnit svou úlohu.
- Mezinárodní hudební soutěže a jejich práce se svými laureátyDernerová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-14Předložená práce se zabývá mezinárodními hudebními soutěžemi, jejich problémy se subjektivitou, s udělovanými cenami a následnou prací s laureáty. V rámci případové studie představuje také Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro, její historii i současnost. Soutěž je podrobena detailní analýze pomocí SWOT analýzy a vnitřní analýzy. Na základě jejích výsledků jsou navrhnuta řešení především v oblastech strategického plánování, práce s médii, partnery a laureáty.
- Nové digitální formy a způsoby prodeje notových materiálůStaňová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04Diplomní práce pojednává o nových digitálních formách hudebnin, prodeje notových materiálů a podává návrh na realizaci a možnosti financování projektu databáze spartovaných hudebních pramenů. Úvodní kapitola je věnována vymezení pojmu digitalizace, ochraně a zabezpečení digitálních dat a dále je pojednáno o digitalizaci jako předmětu české kulturní politiky. Druhá kapitola se zabývá digitálními a digitalizovanými notovými materiály, přičemž jsou uvedeny hudebně notační softwary a jejich funkce a dále neziskové elektronické zdroje hudebnin. Ve třetí kapitole je přiblížen vývoj institutu hudebního nakladatelství a prodeje hudebnin a popisován rozvoj autorského práva v oblasti hudby. Závěrečná čtvrtá kapitola předkládá návrh pro realizaci a možné financování projektu databáze spartovaných hudebních pramenů.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.
- Operní studia ve světě a jejich význam pro budoucí profesionályMochnáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-05Hlavním bodem této diplomové práce je šest prestižních operních studií, která působí při světových operních domech nacházejících se v Miláně, Paříži, Berlíně, Mnichově, Londýně a New Yorku. První kapitola se zabývá samotným pojmem operní studio, účelem jeho zřizování a jeho činností. Druhá až sedmá kapitola se zaměřuje na jednotlivá vybraná světová operní studia včetně nahlédnutí do historie operních domů. Osmá kapitola je souhrnem všech získaných informací včetně grafického znázornění některých získaných dat. Devátá kapitola se věnuje současné situaci v České republice konkrétně absenci operního studia s poukazem na existující orchestrální akademie. Závěrečná kapitola popisuje dvě nová operní studia ve Vídni a Bratislavě, která právě v této době již zahájila či brzy zahájí svou činnost.