Browsing by referee "Bělor, Roman"
Now showing 1 - 19 of 19
Results Per Page
Sort Options
- Databáze koncertních sálů v PrazeKoutná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-05Text této práce je dokumentací k praktickému projektu databáze Koncertní sály, jenž je uveřejněn na internetu na adrese www.prehled.net/koncertni-saly. Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit nástroj napomáhající hudebním pořadatelům k vyhledání vhodného sálu pro jejich projekt. Databáze obsahuje technické detaily prostorů pro hudbu vPraze a některých koncertních síní v regionech a umožnuje vyhledávání podle nejrůznějších parametrů.Součástí textu je kromě popisu tvorby této internetové aplikace také část týkající se porovnání parametrů významných sálů v ČR a dále pasáž, týkající se zmapování netradičních prostorů pro provozování hudby v Praze.
- El Sistema: Jedinečný systém hudebního vzdělávání ve VenezueleRežová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Bakalářská práce zpracovává současné aktuální, avšak v českém prostředí ještě nepříliš diskutované téma unikátního hudebního vzdělávání ve Venezuele. Na pozadí venezuelských reálií se snaží poskytnout přehled o cíli, vývoji a současném stavu projektu El Sistema a jeho dopadech na venezuelskou společnost i na svět klasické hudby. Práce obsahuje také srovnání s českým systémem hudebního vzdělávání a portréty nejvýznamnějších těles a hudebníků vzešlých z El Sistema. Práce se snaží přinést materiál ke srovnání, zamyšlení a k podnícení diskuse o možné implementaci obdobného projektu v českém prostředí. Klíčová slova: hudební vzdělávání, Venezuela, El Sistema
- Filharmonie JenaBrůj, Zbyšek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06Diplomová práce Filharmonie Jena se zabývá specifickým segmentem německého hudebního trhu - symfonickým orchestrem. Její první část seznamuje čtenáře se současnou situací v německých symfonických orchestrech. Uvedená fakta jsou objasněna historickými souvislostmi a těžištěm na vývoji po roce 1989, kdy došlo následkem společenského převratu ke sjednocení tehdejší Německé spolkové republiky s Německou demokratickou republikou a vzniku Spolkové republiky Německo. Zvláštní pozornost je věnována následným strukturálním změnám hudebních těles a jejich členění do tarifních tříd. Druhá část práce popisuje organizaci, strukturu a fungování veřejně financovaného regionálního orchestru Filharmonie Jena. Poukázáno je především na specifika spojená s právní formou tohoto tělesa a existencí individuální tarifní smlouvy mezi jeho zřizovatelem a orchestrem. Pomocí nástrojů marketingového mixu je popsán provoz celého orchestru a díky řadě statistických údajů ze zmíněného časového úseku, neschází ani zpětné ohlédnutí za posledními roky. Práci doplňují grafické diagramy, tabulky, fotografie a kopie interních neveřejných dokumentů, které se podařilo od vedení Filharmonie Jena pro tyto účely získat. Magisterská práce "Filharmonie Jena" má ambici být jedním z prvních tištěných dokumentů, umožnujících českému čtenáři nahlédnout do této oblasti německé hudební kultury, která ve zdejším povědomí často začíná a končí v Berlíně případně v Lipsku.
- Granty EU ve vztahu k financování kulturních projektů na území ČRHyksová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-05Cílem této práce je seznámit se se strukturouEvropské unie obecně, podrobněji s financováním kultury prostřednictvím grantových programů Culture 2000, v náznaku s jeho nástupným programem Culture 2006 a zmapovat finanční zdroje získané v posledních letech na financování projektů s českou účastí.
- Habilitační řízení PhDr. MgA. Josefa Záruby - Pfeffermanna, Ph.D.Záruba - Pfeffermann, Josef(2022)Date of thesis defence: 2022-05-12
- K otázkám hudebních pořadů v ČTNováková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-28Magisterská práce s názvem "K otázkám hudebních pořadů v ČT" se věnuje porovnání hudebních a hudebně dramatických pořadů vyrobených Hlavní redakcí hudebního vysílání v letech 1980 - 1990 s pořady vyrobenými Tvůrčí skupinou Radima Smetany a Vítězslava Sýkory v rámci Producentského centra uměleckých pořadů a Centrem divadelní a hudební tvorby vletech 2000 - 2005 z hlediska proměny obsahové formy a obsahové typologie pořadů (koncert, koncert s výkladem, symfonická hudba, komorní hudba, dechovka, jazz, rock). Dále byl porovnán Statut ČT s Ideově tématickými plány ČST z let 1980 - 1990 a Programovou směrnicí ČST 1986 - 1990.
- Koncepce moderního orchestru mladýchTrojan, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-28Tato bakalářská práce se zabývá postavením klasické hudby v současné společnosti, zvláště potom jejím vnímáním mladou generací. V úvodní kapitole se autor pokouší sestavit profil současného posluchače z mozaiky vybraných sociologických a statistických výzkumů, jež následně doplňuje o poznatky z anketních setkání se zástupci mladé generace posluchačů. Dále jsou analyzovány dva významné počiny v oblasti popularizace klasické hudby - proslulé "Koncerty pro mladé publikum; Leonarda Bernsteina a aktuálně probíhající "Keeping score; dirigenta Michaela Tilson Thomase. Jestliže Leonard Bernstein dokázal naplno využít výhod tehdy nejmodernějšího média - televize - dnešní propagátoři klasické hudby hojně využívají internetu, jehož přínosu se věnuje celá následující kapitola. Na základě podrobného zkoumání webových prezentací světových orchestrů autor vyslovuje zásady a předpoklady budování úspěšného vztahu posluchače a orchestru prostřednictvím webu. Závěrečná kapitola přínáší shrnutí získaných poznatků a představuje konkrétní nápady uplatnitelné při rozvoji komorního orchestru se zvláštním zřetelem k propagaci klasické hudby mladé generaci.
- Kruhy přátel hudby ve Zlínském krajiŠedivá, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06
- Marketing a public relations na mezinárodním operním festivalu Smetanova LitomyšlMeravý, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06Tato práce popisuje oblast marketingu a public relations na festivalu Smetanova Litomyšl a jejich specifičnosti. Začíná v roce 1992, kdy se festivalu dostalo profesionálního vedení. Práce se zabývá festivalovou reklamou, grafickým designem festivalových publikací, způsobem informování publika a sebeprezentací festivalu. Snaží se poukázat na některé zvláštnosti tohoto tradičního festivalu ve vztazích s veřejností jak Pardubického kraje, tak celé České republiky.
- Media relations v hudební oblastiVávra, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06Cílem této práce je popis vztahu media relations jak v teoretické rovině, tak i jejich praktických aspektů. Hlavním úkolem oboru media relations je vést úspěšnou komunikaci se sdělovacími prostředky. Na základě této komunikace můžeme vystavět korektní vztahy s médii a pokoušet se využívat jejich síly a vlivu na veřejnost pro zdar našich marketingových aktivit. Jako takové jsou media relations v první části této práce popsány jako součást oboru public relations a zasazeny do obecného kontextu. V druhé části je pak věnována pozornost oboru media relations v hudební oblasti, konkrétně ve vztahu k hudbě vážné. Jsou zde uvedeny i praktické případové studie z hudební oblasti a vyhodnocena vlastní dotazníková anketa o nejběžnějších kanálech pro sdělení z hudební oblasti.
- Mezinárodní spolupráce a zahraniční prezentace umění a kultury ČRPalánová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-06Prezentace české kultury a umění v zahraničí probíhá ve dvou základních liniích - na bázi soukromé a vládní. Ve své práci jsem se soustředila na roli státu a vládních institucí v této oblasti, na pozici kultury jako takové ve společenské struktuře a zároveň na pozici zahraniční prezentace a mezinárodní spolupráce v koncepcích kulturní politiky a v systému financování kultury. Práce je rozdělena v podstatě do dvou částí - nejprve hledáv ve státní struktuře zázemí pro domácí projekty, které tvoří základ pro kvalitní zahraniční prezentaci ("aby bylo co prezentovat"), a podporu pro projekty mezinárodní spolupráce, poté se zabývám "marketngovou strategií ČR", zahraniční politikou v oblasti kultury, tím, jak vláda přistupuje k zahraniční prezentaci obecně a jaké místo zde hraje kultura. V závěru vybírám několik zajímavých paralel s Velkou Británií.
- Ochrana autorského práva v EvropěTomášková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Cílem bakalářské práce je deskripce českých i zahraničních pramenů autorského práva a jejich vzájemná komparace s ohledem na celoevropský vývoj disciplíny autorského práva, koherence mezi kolektivními správci tuzemskými i celosvětovými. V neposlední řadě v této práci nechybí exkurz do diskutabilní oblasti nelegálního stahování obsahů autorských děl a jeho dopadu především na hudební průmysl. Tato práce má za cíl objektivně zhodnotit historickou i stávající situaci v oboru autorského práva, porovnat koncepce jednotlivých národních systémů, zanalyzovat prameny této právní disciplíny a také se kriticky vyjádřit k současné ochraně autorského práva v Evropě v kontrastu k celosvětovému technologickému vývoji. Klíčová slova: autorské právo, kolektivní správce, nelegální stahování, hudební průmysl
- Postavení stanice Radio Ware v rámci Českého rozhlasuVidomusová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Předmětem diplomové práce je postavení veřejnoprávní stanice pro mladé - Český rozhlas Radio Wave. Práce popisuje zrod, vývoj, formát, poslechovost a současnou situaci, ve které se rádio nachází. Rozebírá okolnosti vypnutí jejího analogového vysílání, proces odvolání Václava Kasíka, rezignaci jeho nástupce Richarda Medka, kauzu Swastika Eyes, průběh možného návratu na FM, úlohu Rady ČRo a celkový stav jako speciální stanice Českého rozhlasu. Poté si klade si otázky týkající se budoucnosti v případě schválení zákona o vysílání Radia Wave na frekvenci. Součástí práce je rovněž obrazové představení propagačních aktivit a marketingový plán na rok 2010.
- Proměny hudebního průmyslu po roce 1989Reissmüllerová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat současnou situaci hudebního průmyslu v České republice a porovnat ji se situací ve světě a v poslední části s jinou oblastí, avšak úzce související, s filmovým průmyslem. Značná část analýzy je založena na statistikách a tiskových zprávách celosvětové Mezinárodní federace fonografického průmyslu a její české odnoži, Mezinárodní federaci hudebního průmyslu, obojí se zkratkou IFPI. Pro porovnání s filmovým průmyslem jsou zde primárně použity údaje a statistiky Unie filmových distributorů (UFD). Práce obsahuje velké množství tabulek, které pomáhají přehlednosti dané tématiky. Klíčová slova: hudební průmysl, hudební vydavatelství, obrat, podíl na trhu, prodej fyzických nosičů, digitální prodej, filmový průmysl, prodej DVD.
- Rozvržení pracovní doby orchestrálního hudebníka, jakož i další problémy spojené s provozem operního orchestruKaniaková, Valerie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-10Tato bakalářská práce se věnuje nejen otázce nerovnoměrného rozvržení pracovní doby orchestrálního hudebníka, ale i dalším problémům spojených s provozem operního orchestru. Jako vzorový orchestr jsem si zvolila orchestr Státní opery Praha. Vedle analýzy pracovního řádu SOP se věnuji též srovnání zákoníku práce s požadavky kladenými na orchestrální hudebníky ve zmíněné instituci, základním modelům pracovního poměru orchestrálního hudebníka a systematice obsazování pracovních míst v operních orchestrech i ve smyslu jejich přezaměstnanosti či naopak poddimenzovanosti ve vztahu k objemu jejich výkonů. Svou práci uzavírám závěrečným shrnutím poznatků o rozvržení pracovní doby orchestrálního hudebníka a úvahou nad možným zlepšením situace v operních orchestrech v ČR.
- Společenské centrum UFFO - nová tvář české kulturyKasík, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-15Bakalářská práce ?Společenské centrum Uffo ? nová tvář české kultury? si klade za cíl zmapovat všechny aspekty činnosti kulturní instituce, která disponuje novým, v rámci České republiky ojedinělým prostorem, polyfunkčním centrem Uffo, otevřeným v září roku 2010 v podkrkonošské metropoli Trutnově. Na základě seznámení s důvody vedoucími k faktické realizaci centra, a prostřednictvím využití moderních trendů řízení v jednotlivých oblastech činnosti organizace, konkrétně ve sféře dramaturgie, marketingu a ekonomiky, se snaží zprostředkovat netradiční a inovativní náhled na vedení kulturní instituce. Výsledky práce mohou prakticky využít vedoucí pracovníci organizací činných v oblasti kultury, přínosná ale může být i dalším, především programovým, marketingovým, PR a fundraisingovým pracovníkům.
- Systém financovania kultúry v Spolkovej republike NemeckoKonevalová, Silvia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-08Systém takmer výlučne verejne financovanej kultúry Spolkovej republiky Nemecko je historicky podmienený. Vo vývoji Nemecka bolo umenie vždy podporované určitou vládou, nakolko slúžilo reprezentatívnym účelom. Tým vznikol prevažne systém štátom prevádzkovaných inštitúcií. Povinnosť štátu k podpore umenia v ústavnom znení krajiny chýba. Podpora umenia v rovine spolkových krajín náleží k kúloham, ktoré vníma štát ako záujmy verejného blaha (Art. 5 III GG). V komunálnej rovine spadá podpora umenia do oblasti dobrovoľných úloh. Takáto zákonná štruktúra sa ukazuje ako obtiažná u financovania kultúrnych inštitúcií, ktoré väčšinu svojich príjmov čerpajú z verejných prostriedkov komunálnej a spolkovej roviny. V konfrontácii s hospodárskou krízou, štrukturálnymi zmenami spoločnosti sa stavia budúci vývoj kultúrnej infraštruktúry Nemecka pred čoraz väčší otáznik.
- Talichův komorní orchestrFryščáková, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-28Tato bakalářská práce pojednává o Talichově komorním orchestru, který byl založen v roce 1992 a jehož uměleckým ředitelem a dirigentem je Jan Talich ml. Popisuje a hodnotí vývoj orchestru za 16 let jeho existence a vyzdvihuje zajímavé dramaturgické počiny. Zaměřuje se na problematiku financování z veřejného a soukromého sektoru, produkční práce pří přípravě abonentních koncertů a na problematiku dramaturgie. Součástí práce jsou přílohy obsahující podrobnou dramaturgii významných koncertů, programy abonentních koncertů z posledních koncertních sezón (2005 ? 2008), podrobný soupis natočených CD, historické i nové titulky programů, výběr ze zaslaných log do konkurzu vyhlášeného v roce 1998 a historické a současné fotografie orchestru i Jana Talicha a ukázky kritik.
- Zvukový záznam a progresivita jeho distribuce na přelomu 20. a 21. stoletíVidomusová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-28Bakalářská práce obsahuje sedm kapitol, kde se jedna z nejzásadnějších věnuje aktuálním hudebním fenoménům ve virtuálním světě (Myspace, bandzone, Youtube). Práce samozřejmě vychází z historických základů a podává čtenáři přehlednou zprávu o vývoji zvukového záznamu od prvopočátku až doposud. Jelikož v naší zemi už od listopadu 2006 funguje legální stahování hudby, stala se klesající prodejnost CD a díky tomu i populárnější internetové obchody hlavním tématem této práce. Zároveň se snaží poukázat na různé nápady, jak zvrátit pokles v prodeji kompaktních disků a také jakým způsobem lze v dnešní době album vydat. Jako společný produkt serveru i-legálne.cz a bandzone.cz se představuje projekt Inkubátor, který pomáhá začínajícím kapelám, interpretům. Tudíž na závěr se poukazuje na to, že lidé se v hudbě neustále snaží objevovat něco nového.