Browsing by referee "BAGDASAROV, Georgy"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Filmové montážne štruktúry posvätnaMlynarič, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-17Téma diplomovej práce skúma vzťah filmového jazyka a fenoménu posvätna. Práce reflektuje možnosti sprostredkovania obsahov posvätna skrz médium filmu.
- Fotochemická trasformace kinematografick ého obrazuPolenský, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-19Fotochemická transformace je proces proměny latentního obrazu na filmu v obraz viditelný. Bakalářská práce s názvem Fotochemická transformace kinematografického obrazu obhajuje tento proces jako tvůrčí nástroj významně ovlivňující obrazovou stylizaci. V teoretické části analyzuji tento výrazový prostředek na příkladě vlastních snímků a na filmech Aus Der Ferne - The Memo book Matthiasse Müllera a Passion Jürgena Rebleho. Praktická část se zaměřuje na inverzní proces, popisuje tvůrčí nástroje fotochemické transformace a obsahuje výsledky experimentů provedených s filmovým materiálem Kodak Tri-X 7266.
- Historie vzniku traileru a jeho základní principy s přihlédnutím k jeho výrobě v období 19 20-2009 aneb jak vyrobit dobrý trailerŠámal, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-19Trailer je jen o devět let mladší než film, ale v České republice si stále ještě spoustu lidí myslí, že nepodléhá žádným pravidlům. Cílem této bakalářské práce je shrnout základní principy, které by ve funkčním traileru neměly chybět. Dozvíte se nejzajímavější události okolo jeho vzniku, včetně toho odkud se vzal název pro trailery. Vysvětlíme si jaký je rozdíl mezi trailerem a teasrem. Trailer se vyvinul v Americe a z tohoto důvodu jsem se rozhodl využívat převážně ukázek trailerů k americkým filmům. V druhé části práce naleznete rozbory 'trailerů k filmům, které se staly úspěšnými a dozvíte se jak probíhá výroba traileru na americkém trhu. Tato práce by měla pomoct v orientaci mezi základními strukturami traileru a poodhalit na jakých principech trailer funguje. Je proto základní příručkou těm, kteří se v budoucnu jeho výrobou chtějí zabývat nebo zkrátka a dobře nutně potřebují vyrobit trailer k filmu a nevědí jak na to.
- Live CinemaBlažíček, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-12Práce kontextualizuje soudobý fenomén live cinema, jak jej na přelomu milénia formulovala řada kurátorů. Na základě výzkumu poukazuje na některé prvky live cinema v rámci různých uměleckých a žánrových praxí současné tvorby.
- Z doslechu, nebo na vlastní uši?Lapčík, Radim(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Toto je popularizační práce v oblasti zvukové teorie. Zabývá se základními vzájemnými vztahy zvuku a obrazu, potažmo vztahem zvuku a obrazu k diegezi, kde srovnává práce českých a zahraničních teoretiků. Ačkoliv je primárně zaměřena na narativní dílo, zmíní i určitá specifika čtyř nejběžnějších seminarativních žánrů a dotkne se strukturních vztahů v nenarativních a interaktivních audiovizuálních dílech. Kromě vzájemných pozic zvuku, obrazu a diegeze tato práce stručně popisuje fenomén synkreze a význam synchronnosti, resp. asynchronnosti pro ovlivňování percepce času a prostoru v audiovizuálním díle. Materiály v přílohách doplňují text o související témata – kombinatorické okénko, vysvětlení třech plánů zvukové dramaturgie, užití zvuku jako znaku a překlad části textu Michela Chiona.