Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "BOUDA, Marek"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • Historické kořeny minimalistického filmu
    Böhm, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-10-07
    Minimalismus reprezentuje filmový styl, který dosáhl svého vrcholu na počátku 21. století, ale stále převládá jako výrazný styl i v přehlídkách současných artových festivalů. Minimalistický je takový styl, který potlačuje rozmanitost výrazových prostředků a expresivních prvků, a narušuje i typickou vyprávěcí strukturu dramatu. Dále výrazně pracuje s časem v jeho přirozeném trvání a soustředí se na zachycení všednodennosti. Minimalistické filmy stimulují diváka k tomu, aby si vytvářel vlastní interpretace a hypotézy o zobrazované skutečnosti. Cílem této práce je analyzovat historické filmové směry, které jsou příbuzné modernímu minimalistickému stylu. Za hlavní historické kořeny považuji italský neorealismus, spirituální filmy Bressona a Ozua, strukturální film, a dále pak i kinematografický skvost Jean Dielmanová, Obchodní nábřeží 23, 1080 Brusel belgické filmařky Chantal Akermanové a filmy Michelangela Antonioniho s jeho specifickým způsobem výstavby narativu.
  • Nebeské dny Terrence Malicka
    Volek, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-09-18
    Analýza autorské tvorby režiséra Terrence Malicka na filmu Nebeské dny. Rozbor základní dramaturgické struktury filmu filmu odkazující na biblické příběhy o Rút, Abramovi a Exodu Izraele z Egypta.
  • Preskripce norem filmového vyprávění a dramatické stavby v konfrontaci s odchylkami od těchto struktur dílech vybraných evropských filmařů
    Janáček, Tomáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-09-09
    Tato práce se zabývá literaturou, která pojednává o stavbě filmového dramatu a často se užívá v souvislosti se psaním scénáře i procesem dramaturgie. Modely a poučky, ke kterým taková literatura dochází, jsou zde konfrontovány s významnými díly evropské kinematografie. Nesoulad mezi dramatickými konvencemi a předem vybranými autorskými filmy je dále interpretován. Cílem této práce je nabídnout širší perspektivu v nazírání na možnosti filmového vyprávění a porozumět tomu, jakým způsobem mohou takové odchylky od narativních konvencí obohacovat kinematografii.
  • Vnitro-záběrová montáž
    Březina, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-10-09
    Tato práce zkoumá specifika a způsoby využití vnitro-záběrové montáže jako stylistického prostředku filmové režie. Na základě analýzy díla vybraných autorů a jejich filmů zavádí systém základního dělení podle účelu využití.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy