Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "BROTHÁNEK, Adam"

Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
  • Kdesi, v ríši príčin
    Donovalová, Simona
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-09-12
    Bakalárska práca skúma výtvarný prejav od jeho počiatkov až po súčasnosť. Zameriava sa na vizuálne umenie, ktorého styčné body nachádza vo večnom boji človeka s časom a v realizme hlboko zakorenenom v ľudskej mysli. Tým sa otvárajú otázky týkajúce sa reality samotnej. Nástupom média fotografie a filmu sa urputná túžba zadržať život pomocou umenia neoslobodzuje, ba práve naopak - stáva sa ešte vačším väzňom ilúzie skutočnosti.
  • Kombinace skutečnosti a fikce ve filmech Anny Odell
    Jelínek, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)
    Date of thesis defence: 2021-09-15
    Tato práce si klade za cíl provést stylovou analýzu výrazových prostředků filmů Neznámá, Žena 2009-349701(2009) a Třídní Sraz (2013) režisérky Anny Odell. Stylová analýza bude založena na principu neoformalistické analýzy, kterou definuje Kristin Thompsonové v publikaci Breaking the Glass Armor. V rámci práce zařadím tvorbu autorky do historického kontextu a následně provedu stylovou analýzu daných filmů, ve které budu zkoumat, jaké prostředky Odell využívá k vytvoření dojmu, že diváci sledují dokumentární film, a to i za předpokladu, že je obsah daných filmů zinscenován.
  • Motiv a leitmotiv ve filmu
    Kashcheev, Alexander
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-06-12
    Část této práce věnují vysvětlení pojmů motiv a leitmotiv, které se neodmyslitelně pojí především s uměleckou hudební a literární oblastí. Na základě tohoto vymezení se následně snažím ve třech vybraných filmech různého typu (hraný, dokumentární a animovaný) najít spojitost mezi dílčími elementy podle principu sémantické podoby a určit tak jejich klíčové tematické seskupení. Zkoumám, jak řetězení formálně shodných prvků přidává nové zabarvení jednotlivým epizodám, udává synonymické vztahy mezi rozdílnými fragmenty filmu, a tak formuje nejenom prvoplánovou narativní kauzalitu, ale přidává také doplňující smysl a utváří ladění celého filmu. Cílem práce je nabídnout filmovým tvůrcům možnost, jak se o filmové stavbě dá uvažovat, a ukázat, jak motiv a leitmotiv fungují ve filmu.
  • Překonání prostoru ve filmech Artavazda Pelešjana: za pomoci Sovětské formální školy 20-30 let
    Chernyak, Daria
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)
    Date of thesis defence: 2017-06-07
    Doba filmu končí a přichází éra digitálních technologií. Na jednu stranu by se to dalo vnímat jako tragédie pro filmaře, na stranu druhou spíše jako velká výzva. I možnosti virtuální reality jsou rozmanité, ale příkladů vědomého použití je málo. Většinou jsou pouhým atrakcionem, jako film na počátku 20. století. Asi hlavní otázka pro diváka/uživatele, nacházejícího se uvnitř syntetického prostoru zní: "Kdo jsem já v tomto světě?" Domnívám se, že tato otázka je aktuální i pro film. Ve své bakalářské práci pokouším se nastínit to jakým způsobem se dá pracovat s divákovým vnímáním a očekáváním a to na přikládo dvou generaci filmařů Sovětské montážní školy. Na straně jedné jsou průkopníci filmu Kulešov, Ejzenštejn, Pudovkin a Vertov a na straně druhé Artavazd Pelešjan, který zdědil tradici formálního filmu a posunul ji dál. Soustředím se na analyzu a srovnání filmových postupů těchto dvou generáci. Otázkou k zamyšlení a předmětem této práce je, pokusit se nalézt i jiný úhel pohledu, ze kterého lze analyzovat a porovnávat filmové postupy, existují-li však ještě nějaké neobjevené vyjadřovací prostředky v umírajícím filmovém umění.
  • Psychologická linka jako vyprávěcí prostředek
    Dvořák, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-13
    Film je medium, které vnímáme jako svět kolem nás. Zároveň má jedinečnou schopnost se podívat i do naší duše. Jelikož film a sen mají blíže, než si můžeme myslet a odkrývá nám tajemství archetypů a jejich význam pro naši společnost. Díky analytické psychologii C. G. Junga a práce Josepha Campbella se tato práce pokouší najít klíč k tomu, jakým způsobem mohou filmy komunikovat psychologickou linkou namísto linky narativní.
  • Rolníci a rolničky audiovizuálního pole
    Pospíšil, Matěj
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-09-16
    Tato práce pojednává o zvuku coby nedílném a ve střižně nezbytně přítomném skladebném prvku při stavbě audiovizuálního díla. Zmiňuje základní fyzikální, fyziologické a psychologické působení zvukových vln na člověka - střihače (a následně diváka). Vztah zvuku a obrazu rozvádí v několika pojmech teoretika Michela Chiona a příklady precizní významotvorné práce se zvukem ve střižně pak předkládá v analýze vybraných sekvencí filmu Miroslava Janka Chačipe, který stříhala Tonička Janková.
  • Transgrese, lišácký moment filmu
    Kozáková, Mariana
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-09-16
    V této práci zkoumám vztah mezi strukturou narativního filmu s momenty trasgrese, teré do ní vnáší přítomnost ranscendentálního. Definování trasgrese a její konkrétní příklady ve filmech.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy