Browsing by referee "Bendová, Helena"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Analýza prvých troch mezinárodných filmov Yorgosa LanthimosaKováč, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-14V bakalárskej prácii sa venujem analýze prvých troch medzinárodných fimov, gréckeho režiséra Yorgosa Lanthimosa. Snažím sa odpovedať na výskumnú otázku: “ako výrazne sa mení autorová poetika pri práci na medzinárodných filmoch?” Zameral som sa preto na jeho prvé diela snímané už mimo Grécka. V tejto práci chcem zohľadniť len tieto tri diela. Film “Humr” ktorý vytvoril v roku 2015, následne film “Zabitie posvätného jeleňa”, ten vytvoril v roku 2017 a film “ Favoritka” z roku 2018. Tieto tri filmy sa v tejto bakalárskej práci snažím detailne rozobrať a skúmať Základne tituly 1.) BRESSON Robert, Poznámky o kinematografu, strana: 29, jako 1. svazek edice Film Praha 1998, ISBN 80-86019-68-3 2.) ARISTOTELÉS, Poetika, upravil: Milan Mráz, str. 73-75, 1. vyd. - Praha: OIKOYMENH, 2008. - 290 s. - (Knihovna antické tradice: sv. 7) ISBN 978-80-7298-131-1 (váz.)
- Bakalářský cyklus CoagulaVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Bakalářský cyklus Coagula je trojdomý. Tvoří jej esej, filmy a diagramy. Tématem práce je kinematografický proces, který nahlížím pozpátku ze čtyřech prostorových pozic a světelných dispozic: (promítací) plátno, promítačka, cesta filmu (z negativu v positiv), kamera (a předsnímací skutečnost).
- Motivace postav v trilogii Matrix nahlížené systémovou teoriíSysel, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Subjekt-Autor-AutoportrétMachajová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-19V mojej bakalárskej práci skúmam funkcie sebazobrazovania v umení v rôznych historických obdobiach a na ich základe rozvíjam súvislosti medzi autoportrétom a koncepciami subjektu a autorstva v rôznych dejinných obdobiach. Od anonymného tvorcu a umenia, ktoré malo vţdy svoje spoločenské opodstatnenie sa s modernou dobou zrodil subjekt a s ním aj autor. Pri konštitúcii subjektu je najdôleţitejší vzťah človeka k jeho ?zrkadlovému obrazu? u iného človeka. Moderný subjekt je zvrchovaná entita, ktorá má moc nad svojou reprezentáciou a materiálny svet, nad ktorým bdie, je v jej moci. Čo sa stane so subjektom a jeho reprezentáciou, keď sa začnú línie modernistickej logiky uzliť? Postmoderný subjekt stratí jasné obrysy a stane sa konštruktom momentálneho diskurzu. Ako s tým súvisí vynález fotografie a rozvoj masmediálnej mašinérie? A čo sa deje so subjektom dnes, pri kaţdodennom sýtení vlastných komunikačných kanálov na internete?
- Subjektivní dějiny maďarské dokumentaristikyNemes, Gyula(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-09Teoretická práce popisuje celé dějiny madarského dokumentárního filmu, pak soustředí především na madarské dokumenty, které v Madarsku jsou považovány spíš jako experimentální nebo dokumentárně hrané.
- Svět(y) Tima BurtonaŠperkerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Vnitřní monologDuponchel, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-10-12Význam vnitřního monologu ve filmu
- Vztah autor, herec a postavaNemčeková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Práca sa zaoberá vzťahom medzi autorom, hercom a postavou. Celá je rozdelená do troch veľkých kapitol, z ktorých každá pojednáva o jednom z tvoriacich elementov tohoto vzťahu. K analýze mi slúži film a scenár Charlieho Kaufmana, Synekdocha, New York a v neposlednom rade aj diela Šesť postáv hľadá autora a Vedomie a svedomie Zena Cosiniho. Cieľom tejto práce je dostať sa k finálnej podobe postavy, ktorú zachytil autor, a ktorú pred kamerou interpretoval herec. Hľadám dokonalú postavu, ak taká existuje. Píšem o pohybe postavy vo svete fantázie a jej zachytení v našom svete, i o vedení dialógu s autorom a hercom a o vzájomnom dialógu týchto dvoch.
- Zcizovací efekt ve filmuRudolfová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-19Problematika zcizovacího efektu ve filmu a jeho následné uplatnění