Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Blaževič, Jasmina"

Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
  • Absolventský film: Druhý život dřeva
    Kadrnka, Václav
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-12-11
    Film Druhý život dřeva je elegií, inspirovanou životem a tvorbou Jana Šimka, valašského lidového řezbáře, a krajem, ve kterém žil. Hra obrazů, jimiž by se dalo vyjádřit, co inspirovalo duši tohoto lidového řezbáře k tvorbě.
  • Puritptýz
    Wimmerová, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-06-08
    Je léto a všechno je špatně. Umírající otec, umírající vztah, umírající odvaha o čemkoli mluvit.
  • Transformace pohádky "O Červené karkulce
    Kunst, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-02
    Práce se zabývá historickým vývojem literární předlohy a vzájemnými rozdíly mezi jejími filmovými adaptacemi.
  • Význam obrazu
    Ghebremichael, Asmara
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-16
    Tato práce je věnována tématu obrazu v současném filosofickém myšlení. Autorka mapuje různé teorie významu technického obrazu ve společnosti, aby tak z pozice soudobé filmové režisérky definovala svůj osobní postoj. Toto teoretizování o ?obrazu? nerozlišuje mezi nehybnými a pohyblivými obrazy, což bude také zdůvodněno. Jakožto rámec kritického myšlení o obraze nám zde slouží dílo tří teoretiků. Myšlenky Viléma Flussera obsažené v jeho eseji Za filosofii fotografie z roku 1983 nabízejí pesimistický pohled na technický obraz, jenž podle jejich autora nese zodpovědnost za robotizaci společnosti. Flusserovy myšlenky kontrastují s úvahami Rolanda Barthese v eseji Světlá komora: poznámka k fotografii. Barthes nám zde předkládá optimističtější a humanističtější výklad vztahu člověka a fotografie. A poslední teoretická práce, publikovaná v roce 2003, The Future of the Image (Budoucnost obrazu), jejímž autorem je Jacques Rancière, překlene rozdílnost pohledů Flussera a Barthese a uvede do naší diskuse Godarda. Teoretickým úvahám a filmové tvorbě Jean-Luc Godarda jsou věnovány poslední kapitoly této práce. Jak teorie, tak filmy tohoto autora totiž filmovému režisérovi nabízejí dobré východisko pro průzkum obrazu. Závěr práce shrnuje autorčin názor na dané téma.
  • Život před sebou
    Zapletal, Vít
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-21
    Film o vzpomínání a lidské identitě.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy