Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "CAPKO, Štefan"

Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
  • Fašiangy / Masopust
    Lyga, Andrej
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-04
    Obrad masiek v ľudovej tradícií – Fašiangy – v Čechách a na Slovensku. Pokus o definovanie fenoménu masky, jej významy, funkcie a formy naprieč históriou a v rôznych odvetviach. Skúmanie vlastných dojmov a vytrácania obradnosti a vážnosti z tradícií. Hľadanie pôvodných významov od kultových rituálov cez antické slávnosti, stredovek, slovanské formy tradícií až po súčasnosť. Zhodnotenie vlastnej skúsenosti, účasť na pražskom masopuste. Skúmanie vzniku a vývoja spoločenskej masky a jeho vplyvu v spojení so spracovávanou témou. Získanie prílišnej racionality vedenej k vytrateniu sa rituálnosti a magickosti z tradícií. Dramatické umenie ako pomoc pri zachovaní obradnosti v tradíciách. Vzájomná pomoc a inšpirácia.
  • Lionel Ménard - tvůrce silných obrazů
    Nechanická, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-06-05
    Bakalářská práce je předběžným portrétem francouzského režiséra, herce, uměleckého pedagoga a pohybového trenéra Lionela Ménarda, se specifickým zaměřením na jeho učební metodu zvanou choreodrama. Práce je napsána na základě osobních zkušeností s touto výukovou metodou a osobním rozhovorem s Lionelem Ménardem. Cílem práce je sebereflexe mých dosavadních hereckých zkušeností a aplikace jeho výukové metody, konkrétně uváděna v rámci procesu zkoušení inscenace "Než vše začalo..."(Avant tout).
  • Neutrální maska Jacquese Lecoqa
    Holba, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-09-08
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou užití neutrální masky při přípravě herce ve 20. století se zaměřením na metodiku Jacquese Lecoqa. Práce se zabývá také porovnáním Lecoqovy neutrální masky s neutrálními maskami jiných divadelníků a zkráceně je zde popsán stav neutrality a význam masky jako takové.
  • Novodobý bouffon
    Ješutová, Ludmila
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-04
    Cílem této bakalářské práce je popsat vizi novodobého bouffona tak, jak ji vytvořil Jacques Lecoq. Dále se ve své práci zaměřuji na obecné upřesnění termínu bouffonerie a na využití tohoto specifického stylu v praxi.
  • Setkání dvou světů
    Křížková, Karolína
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-06-06
    Cílem bakalářské práce je přiblížení divadelní tvorby bratří Formanů a její přenesení zatypických divadelních prostor na oficiální kamenné scény. Na inscenacích La Belle et la Bête / Kráska a Zvíře, Dobře placená procházka, Čarokraj a Jeníček a Mařenka se dokládá funkčnost setkání těchto dvou světů.
  • Využití stepu ve filmu a na jevišti
    Waidingerová, Andrea
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-09-06
    Step je celkem novou a oblíbenou taneční formou. Baví jak tanečníky, tak diváky. Setkáme se s ním v různých filmech, záznamech světových stepařů a bubenických, stepařských a ryze tanečních show, které ovládly srdce a peněženky současných diváků. Tato práce pojednává o těchto snímcích i o zapomenutém filmovém muzikálu, novodobém němém filmu, historii stepu a divadelních představeních, které rytmické poselství předávají divákovi přímo z jeviště. Dočtete se zde, že step je možné použit jako hudební nástroj, prostředek k vyjádření pocitu radosti, frustrace, napětí, cynizmu či arogance, jako hlavní prostředek dramaturgie divadelního představení či jako úžasnou podívanou.
  • Žonglování jako dramatický jazyk
    Blaha, Lukas
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-04
    Diplomová práce pojednává o žonglování a zejména jeho scénickém potenciálu pro divadelní tvorbu a komunikaci. Nejprve se budu zabývat historií žonglování od jeho počátků v tradičním cirkuse přes jeho vývoj v rámci nového cirkusu až do dnešní doby, a jeho současné pozici ve scénickém umění. Pro přesnější a konkrétnější výklad o novodobém žonglování a jeho směrech rozeberu a srovnám tvorbu tří současných žonglérských uskupení na evropské scéně.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy