Browsing by referee "Capko, Štefan"
Now showing 1 - 13 of 13
Results Per Page
Sort Options
- Absolventské představení -" Jako každý rok"Zhigunova, Ekaterina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Akrobatické jednáníBrtnická, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03Navazuji na svou bakalářskou práci,kde se pokouším zodpovědět některé otázky týkající se akrobacie v divadle. Rozšířeny budou kapitoly o akrobatickém vyjádření, tvorbě akrobatického jednání a o dramaturgii nového cirkusu.
- Akrobatické jednáníBrtnická, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-10V této práci se pokouším zodpovědět některé otázky týkající se akrobacie v divadle. Na začátku uvádím definice pojmů, které později používám. Části zabývající se akrobatickým vyjádřením a tvorbě akrobatického jednání jsou stěžejními kapitolami. Krátce se věnuji historii, žánru nový cirkus a divadelní akrobacii v praxi. Práci doplňuji pro lepší představu obrázky a video přílohou.
- Blázni ve hrách Williama ShakespearaLísková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-12Studie slouží jako přehled bláznů v kompletním díle Williama Shakespeara. Blázni se objevují jak v komediích, historických hrách, romancích, tak i ve všech tragédiích. Práce se podrobněji zabývá typy bláznů- rustikálními clowny, šašky ? filozofy a božími blázny. Pomocí analyzovaných postav z her a s pomocí sociálně- a kulturněhistorického kontextu se určuje jejich chování, postavení a funkce ve hře. Podrobnějšímu zkoumání jsou podrobeni i největší komici divadla Globe- Will Kemp a Robert Armin. Nejlepší clowniády prostupující Shakespearovo dílo demonstrují ukázky z her.
- "Clown a šašek"Zhigunova, Ekaterina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Tato práce pojednává o podstatě a historickém vývoji klauna a šaška a snaží se najít rozdílné i společné rysy těchto komických postav.
- Esej o žánrechPavuková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-30Studie žánrů, ve kterých hlavní roli hraje herec, to znamená žánrů divadla a filmu. Studium zvláštností, prostředků a technik různých žánrů. Demonstrace jednotlivých žánrů na jednotlivých příkladech.
- Leonid Jengibarov - Klaun minulosti i dneškaHadušovská, Michala(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Tato bakalářská práce se zabývá životem a hlavně tvorbou klauna L.G.Jengibarova. Snaží se o náhled do života umělce, který se ve svém oboru stal ikonou a inspirací pro mnohé generace umělců zabývajících se jak kluniádou, tak pantomimou. Uvádí jeho vlastní myšlenky, čím odhaluje způsob myšlení tohoto génia. Čerpá také z knihy ruské spisovatelky Marie Romanuško, která poskytla velice subjektivní a intimní zpověď o Leonidovi Jengibarovovi.
- Němý film jako zdroj inspiraceMléčková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-08
- Oleksiy Bichek: MichelagnioloBychek, Oleksiy(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-02Mimodrama Michelagniolo obsahuje výjevy ze života Michelangela Buonarottiho, snad nejslavnějšího sochaře všech dob, ale především člověka titánských duševních schopností. Přes všechny životní obtíže dokázal propojit své nazírání krásy lidského těla a víry ve fascinujícím uměleckém díle. Tam také vidí svou největší službu jak lidem, tak Bohu.
- Pouliční divadlo v dnešní doběŠtěpánek, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-02Stručná charakteristika: Tato bakalářská práce se snaží vymezit pojem pouličního divadla a představit alespoň některé soubory, která se jím u nás zabývají. Zahrnuje také revoluční Living Theatre a Bread and Puppet, kteří vývoj u nás do značné míry ovlivnili. Součástí této práce jsou také moje zkušenosti s pouličním divadlem a postřehy z oblasti nezávislé scény. Obsahuje také rozhovor ne jen s pouličním umělcem Dominikem Tesařem a bohatou obrazovou přílohu.
- Režie v mimickém divadleČechová, Miroslava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-10Tato práce se zabývá režijní tvorbou mimických představení, tedy představeních, kde převládá mimické a pohybové vyjádření nad verbálním a kde funkci autora, režiséra, choreografa, dramaturga i aktéra většinou zastává jediný člověk, jenž v sobě všechny tyto funkce spojuje. Úloha režiséra a režijně kompoziční struktury je nejen nezpochybnitelná, ale i nezbytná i u nejmenších divadelních tvarů, jako je např. sólová pantomimická etuda. Uvedené kompoziční postupy, jež jsou rozděleny na postupy režijní a choreografické, jsou doplňovány konkrétními příklady z tvorby Theatra Pantomissima a Spitfire Company.
- Soubory Derevo a Teatr novogo frontaJanč, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-08
- Terapia pohybomKlimová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-10V tejto práci sa snažím poukázať na význam pohybovej terapie.Krátko spomeniem historiu a pohyb samotný.Ďalej uvádzam rozne techniky a druhy pohybovej terapie. Chvílu sa venujem práci terapeuta a poskytujem rozhovor s jedným z nich.Na záver ,pre lepšiu zrozumitelnosť, uvádzam register cudzích slov, ktoré v práci používam.