Browsing by referee "DORUŠKA, Tomáš"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- An Analysis of the Editing of the film SamsaraSaraçi, Enis(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Date of thesis defence: 2023-09-05This thesis examines the editing of the feature film Samsara (2011) by Ron Fricke. Samsara is not a documentary with a traditional narrative; however, the film conveys a very emotional story on a gut level where the narrator is hidden. The methodology used relies on a neoformalist approach and Karen Pearlman's insights on rhythm in film editing. Based on this, an in-depth analysis of each segment of Fricke's film is conducted, concerning not only its semantic and thematic function but also the film's rhythm in evoking the viewer's emotions.
- Audiovizuálne dielo ako tréningový program našej mysleGojdičová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-10-07Východiskom tejto práce je téza, že audiovizuálne umenie je tréningovým programom našej mysle, slúžiacim na jej vlastné zdokonalenie a extenziu. Táto potreba mysle využívať stimuly vo svoj prospech sa tak odráža vo forme aj obsahu audiovizuálnych diel a predurčuje ich podobu. Ak chceme porozumieť kognícii audiovizuálneho vnímania, musíme porozumieť jej zrodu. Sprievodcom práce mi bude dvojročné dieťa a jeho prvé dotyky s pohyblivým obrazom.
- Emocionální montáž a její principySýs, Alan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-12Bakalářská práce se zabývá filmem dánského režiséra Larse von Triera "Prolomit vlny" dokončeného roku 1996. Koncentruje se na jeho velice nevšední a pokrokovou práci s filmovými výrazovými prostředky, především pak se střihovou skladbou. Práce definuje a podrobně vysvětluje tři hlavní principy tzv. "EMOCIONÁLNÍ MONTÁŽE": 1. PREFERUJ EMOCI, NE INFORMACI 2. NARUŠUJ KONTINUITU 3. DBEJ NA SVOJI INTUICI Tvůrci této teorie, která se vyznačuje především schopností kondenzovat emoci, jsou Lars von Trier a střihač filmu Anders Refn. Jejich přínos je dodnes aktuální a přispěl ke vzniku hnutí Dogme95. Pojem Emocionální montáž zavádí autor práce (tedy já), který celý film podrobuje osobní analýze.
- Mary LampsonHálová, Nicole(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-25Mary Lampson je oceňovaná nezávislá filmařka a střihačka. Své první zkušenosti získala při spolupráci s pionýry hnutí Direct Cinema, režiséry D. A. Pennebakerem a Richardem Leacockem a později navázala dlouholetou spolupráci s režisérem Emilem De Antoniem, jehož přístup k dokumentární formě měl zásadní dopad na politicky angažovanou tvorbu. Jako střihačka pracovala na mnoha nezávislých dokumentárních filmech, včetně přelomového Harlan County USA Barbry Kopple. Snímky, na nichž se podílela nejen střihačsky, hledají odpověď na následující otázky: Pomáhá expozice procesu natáčení komunikaci s publikem, nebo ji naopak ztěžuje? Dopomáhá snímku k větší autenticitě? Na tyto otázky Lampson odpovídá v rozhovoru uskutečněném pro účely této práce, jež se soustředí v rámci její filmografie na řešení této problematiky ve střižně.
- Montážní paralelismus v narativních strukturách filmů Náhoda a Dvojí život VeronikyNuslauer, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-09Bakalářská práce se zabývá projevy montážního paralelismu uvnitř narativních struktur snímků Náhoda a Dvojí život Veroniky. Oblastí zájmů je i snaha pochopit kontext paralelismu a práce s ním v rámci historicky kulturních projevů. Metodologicky se opírám o naratologické koncepce Seymora Chatmana, tato metoda se uplatňuje při analýze montážního paralelismu uvnitř narativu dvou zkoumaných titulů. Cílem je postihnutí toho, jak montážní paralelismus ovlivňuje význam analyzovaných narativů.
- Porod ve filmu: Reprezentace, funkce a význam.Sánchez Calderón, Jorge(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-26Tato práce analyzuje ztvárnění, funkci a význam scény porodu ve filmu. Srovnává dokumentární i hrané filmy z různých žánrů a období. Pro objasnění toho, co je porod z klinického hlediska, a posuzování jeho reprezentace v umění během historie, navrhuje autor všeobecnou klasifikaci scén porodu ve filmu podle způsobu jeho ztvárnění, funkce a významu v dramatu, a podrobně vysvětluje jejich vlasnosti pomocí ilustrativních příkladů.
- Prvý akt v naratívnej štruktúre celovečerného filmuMidriaková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-08Práca porovnáva rôzne prístupy ku konvenčnej naratívnej štruktúre. Definuje jednotlivé prvky a rozdielnosti v ďalších používaných štruktúrach. Určuje prvky prvého aktu v trojaktovej štruktúre a skrze analýzu filmov o dospievaní s rôznymi štrukturálnymi odchylkami pozoruje všeobecné špecifiká budovania prvého aktu. Ďalej hľadá prepojenia medzi prvým aktom a aktom dospievania.
- Puzzle film - Narativní rozbor filmů Christophera Nolana Memento a Dokonalý trikPodskalský, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-09Ve své bakalářské práci analyzuji naraci ve filmech Christophera Nolana Memento (2000) a Dokonalý trik (2006). Metodologicky vycházím z konceptu „puzzle filmu“ britského naratologa Warrena Bucklanda. Puzzle film je podle Bucklanda takový film, jehoţ způsob vyprávění je natolik komplikovaný a záměrně matoucí, ţe přesahuje klasické aristotelovské pojetí sloţitého děje. Cílem práce je zjistit, jestli jsou puzzle filmy zcela novým svébytným narativním typem (způsobem, kategorií).
- Referenčnosť a sebareflexivita v tvorbe Edgara WrightaPodmanický, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-13Bakalárska práca sa zaoberá prvkami referenčnosti a sebareflexivity v tvorbe britského režiséra žánrových komédii Edgara Wrighta. Porovnávaním jeho amatérskych filmov, televíznej tvorby a celovečernej filmografie skúma, ako sa premenil Wrightov vzťah k citovaným predlohám a rozsah ich vplyvu na jeho diela. Následne práca analyzuje prostriedky sebareflexie Wrightovej tvorby a ich prejav na komunikácii s divákom.
- Studio Troma a filmová série Toxický mstitelBeran, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-18Společnost Troma Entertainment Inc. je již necelých čtyřicet let fungující nezávislé studio zaměřené na tvorbu a distribuci vědomě špatných filmů, vymezující se tak hollywoodské produkci. V této práci je charakterizováno, co se vlastně pojmem ?špatný film? myslí a společnost Troma je zde přiblížena skrze její představitele, názory a filmy, které vyrobila. Podrobně je provedena analýza série čtyř filmů Toxický mstitel, u kterých se řeší typické prvky, jejich pozitiva a negativa a ideologický význam.