Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "DVOŘÁK, Aleš"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • Normalizace hlasitosti zvukového signálu v digitálních médiích
    Beneš, Filip
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Date of thesis defence: 2021-09-06
    Práce se zabývá problematikou normalizace hlasitosti a její implementace v digitálních a především internetových médiích. Shrnuje současné poznatky o měření hlasitosti a zabývá se dopodrobna nejrozšířenějším systémem pro měření hlasitosti podle ITU-R BS.1770. Rozebírá strategie normalizace a zkoumá příčiny nejednotných hlasi- tostních standardů mezi médii. Popisuje způsoby normalizace hlasitosti vybraných in- ternetových služeb a hlasitostní standardy některých služeb byly ověřeny experimen- tálně. Práce také nabízí vhled do důsledků problematiky v práci zvukových mistrů.
  • Pro Tools – historie, možnosti a srovnání s vybranými DAW
    Čermák, Filip
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Date of thesis defence: 2021-09-06
    Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem světového standardu v nahrávacím průmyslu – programem Avid Pro Tools. Nahlédnutí do historie této aplikace a společnosti, která za ní stojí, nám umožňuje objevit úskalí a nesnadné cesty prvotních pokusů o přenos komplexní práce se zvukem do domény osobních počítačů. Historický vývoj nám kulminuje ve výčet současného stavu platformy a nastíní i směry, kterými se do budoucna ubírá. Ani konkurence nezůstane opomenuta – ostatní DAW programy přispěly do světa zpracování zvuku nemalým dílem a v poslední kapitole se jim proto náležitě pověnujeme a vztáhneme ve srovnání jejich vývoj zpět k Pro Tools. Cílem práce je edukovat profesionální i amatérskou zvukařskou veřejnost o historii tohoto programu (jež doposud nebyla uceleně publikována v českém jazyce) a přinést příchozím studentům katedry zvukové tvorby příručku pro rychlý start v nově akreditovaném, eponymním předmětu.
  • Současný stav problematiky hlasitosti zvukového signálu
    Kravařík, Jindřich
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-09-12
    Práce se zabývá dlouhodobě se zhoršující situací v oblasti hlasitosti a dynamického rozsahu zvukových signálů, a to jak signálů distribuovaných na klasických nosičích, tak těch šířených pomocí vysílání, ať už rozhlasového, televizního nebo internetového. Diskutuje příčiny a důsledky současného stavu. Problematika je totiž naprosto obecná a dotýkající se skutečně každého posluchače a diváka. Velmi nevyrovnaná hlasitost vysílání a odstrašující stav některých nahrávek vydávaných u hlavních vydavatelství jsou terčem stížností již delší dobu. Až v současnosti se objevují metody jak situaci zlepšit, těm je také věnována podstatná část práce a s jejich pomocí jsou ukázány vzorové nevhodné případy.
  • Stereofonní záznam akordeonu
    Yasinski, Aliaksandr
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Date of thesis defence: 2021-06-21
    Tato práce popisuje konstrukční a zvukové vlastnosti akordeonu, základní principy stereofonního záznamu, a hlavně je zaměřená na porovnání stereofonních systémů složených z mikrofonů s kardioidní směrovou charakteristikou pří nahrávání sólového akordeonu.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy