Browsing by referee "Dufek, Jiří"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
- Ak hrdinka road movieKajánková, Lucia(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Súčasný príbeh o dospievaní a o tom, ako si poradiť so vzťahmi, láskou, sexom a lákavosťou úniku pred realitou ako z road movie. Dej sa odvíja v troch autonómnych, ale previazaných častiach, očami enfant terrible hlavnej hrdinky, ktorá sa snaží vyrovnať s otriasajúcim rozpadom svojho prvého vážneho vzťahu - skúša získať späť svoju bývalú, absurdne sa zamiluje do najlepšieho homosexuálneho kamaráta, ktorý sa o ňu stará, a prežíva fantasknú cestu s nezvestnou filmovou herečkou. Scenár rozdeľuje jej úvodná autonehoda, keď v ukradnutom aute uniká z Prahy preč - prvú časť predstavuje možná budúcnosť vo forme nehodu nasledujúcej imaginárnej road movie, druhú minulosť, ktorá k úteku bezprostredne viedla, a tretia, v prítomnosti, časovo priamo nadväzuje na onú autonehodu. V závere sa hrdinka skutočne vydáva na cestu.
- BabičkeMicenková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-19Tento scenár je osobnou, skoro autobiografickou výpoveďou o istom období života mojej babičky. Prelínam tu fiktívne - fantazijne prvky s dokumentárno -realistickými. Je to príbeh o osobnosti mojej babičky, ktorá sa nezlomila ani pri najtvrdších skúškach a dokázala zabojovať s nevyhnuteľnosťou osudu - so samotou, opustenosťou, beznádejou, chorobou... a vždy si dokázala nájsť cestu, spôsob, ako sa so všetkým pobiť. Je to o sile vôle a slobode ducha, o dlhej ceste za osvietením.
- Bakalářský filmový scénář: MagdaLudvíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Scénář ?Magda? vypráví o mladé dívce, která po roztržce s milencem navazuje spiklenecký vztah s malým chlapcem. Jejich vztah funguje na principu hry ?na indiány?. V rámci této hry ?na život a na smrt? Magda dokáže dospět .
- Bakalářský scénář: Břečťanová vilaŠperkerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Cesty hrdinůHruška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Příběh vyprávěný na základním archetypálním vzorci mytologického příběhu o cestě hrdiny. Jarda žije nejprve v odloučení, neschopen nějakým způsobem změnit svůj život. Poté aniž by o to zcela usiloval, se po vzoru mytologických hrdinů vydává na cestu, při které přetrhává pouta se starým světem, zamilovává se a dostává se do romské osady, ve které dochází k jeho prozření. Zpět se Jarda vrací plný síly, zralejší a schopnější žít.
- Dům k pronajmutíHrdinová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Dům k pronajmutí je příběhem, který se odehrává uvnitř prostoru jediného domu. Staré vily, kterou politická mašinérie v 50.letech rozdělila mezi dvě rodiny s odlišnými politickými preferencemi. Obě rodiny po mnoho let slyšely skrze zdi svoje hlasy i kroky a čichaly vůně jídel ze svých kuchyní. Ve skutečnosti toho však o sobě navzájem věděly více ve svých představách než z letmých a mlčenlivých setkání na společných chodbách a zahradě domu. Dívka, její matka a stárnoucí dědeček, bývalý veterán ze západní fronty. Všichni vnímali minulost a své nechtěné sousedy po svém. O několik let později, kdy dům zůstal téměř prázdný, už minulost nechce hrát dál svou tíživou roli. Vzpomínky se mísí s představami a zbývá jediné. Zbavit se stínů, které vyplnily dům i duše hlavních hrdinů, aby jedni mohli začít novou kapitolu ve své historii a ti druzí mohli odpočívat v pokoji.
- Ikony na hladiněHrdinová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Teoretická bakalářská práce Ikony na hladině zkoumá filmový obraz lidského těla ve středověké kultuře. Její snahou je postihnout nejen schopnost tvůrců vyobrazit středověk a jeho tělesnost, ale zároveň analyzovat, co rozmanité přístupy k tomuto tématu vypovídají o kinematografii i kultuře současnosti. Kromě analýz několika konkrétních, z hlediska dějin kinematografie klíčových snímků se středověkou tematikou věnuje svou pozornost i samotné tematice těla ve smyslu základního stavebního materiálu filmového vyprávění a vztahu mezi tělem filmovým, tělem tvůrce a tělem diváka. Zároveň zkoumá problematiku filmového uchopení historie a pohnutky, jež vedou tvůrce k znovuoživení minulosti na plátně. Obraz středověkého těla, tedy těla naplněného symbolickými významy i těla oscilujícího mezi krajními póly lidské existence, nahlíží jako filmařskou výzvu. Výzvu, v níž by mohl tvůrce vybízet diváky v kontrastu k mainstreamové produkci k větší senzitivitě a k účasti na takových prožitcích, jež by reagovaly na obrazy v jejich základní estetické a symbolické kvalitě.
- Krvavá pomlázkaBittnerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-10Pohraničí. Válka. Němci. Zbraně. Werwolfové. Kamarádi. Dobrodružství. Eliška. Sex. Všechno by bylo absolutně skvělé, kdyby to špatně nedopadlo. Scénář na motivy skutečné události z roku 1946 vypráví o kraji, ve kterém válka neskončila. O předčasně ukončeném dětství. O neosudové souhře náhod. O zodpovědnosti a soucitu. O banalitě zla. Je volnou rekonstrukcí činu, který ve své době šokoval obyvatele malého horského městečka, i když měli spoustu důvodů na něj rychle zapomenout. Je to příběh Jirky Procházky a Ilse Jesenské.
- Nevyzpytatelné směry větruToul, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22
- Oholit se a vyčistit si zuby jednou provždyFelcman, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-16Svět tohoto příběhu je rozdělený na Západ a Východ. Stane se tu, že jistá západní univerzita se rozhodne udělit čestný doktorát významnému bojovníkovi za svobodu projevu, takřka disidentovi, ve východní zemi. Příprava je přitom svěřena jedinému člověku, mladému elévovi. Na druhé straně celý čin vhodně poslouží jako záminka pro zahájení denunciantské kampaně a zkomplikuje plány jednomu východnímu akademikovi. Ten se ovšem nechce svých plánů vzdát.
- Špionážní letadlo nad územím KubyBoršková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-10Víra je individuální prožitek každého z nás. Ale kdo rozhodne, čí víra je ta správná?
- Srovnání mytologických obsahů děl ´Smrt krále Artuše´ a ´Excalibur´Sajdok, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Srovnání si klade za cíl postihnout hlavní rozdílnosti ve vyprávění stejného příběhu s odstupem 500 let mezi jednotlivými verzemi a na základě tohoto posunu se pak pokouší sledovat proměny kolektivního vědomí i nevědomí.
- Terry Gilliam - BrazilVomáčka, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Práce pojednává o okolnostech vzniku filmu Brazil. Zaobírá se podrobným rozborem jednotlivých témat a myšlenek filmu, spojitostmi s románem a filmem 1984, definicí pojmu dystopie a následné aplikace ve filmu (filmech). Zabývám popisem a částečně i rozzáběrováním vybraných důležitých lokací ve filmu ztvárněných, dramaturgickou strukturou filmu. Film však i po vzniku prošel několika problémy, které nápadně připomínají děj filmu samotného.
- Základní výrazové prostředky Charlieho KaufmanaMáčiková, Lucia(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-10-12
- Zkoumání filmů Claire Denisové přes jejich motivickou strukturuKroupová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-21