Browsing by referee "Dutka, Edgar"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Bakalářský filmový scénář: Hádés TourKocábová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Hádés Tour, s.r.o. je tragikomedie o postoji člověka ke smrti. Hlavní postava, studentka medicíny Veronika, dostane po smrti příležitost se vrátit do života a něco změnit. Neví, že její dědeček, kvůli kterému se rozhodne vrátit, si v jisté reklamní akci zakoupil dva hroby, aby k nim získal pohřeb zdarma. A neví, že mrtvý muž, na jehož pitvě byla v den své smrti, je dědečkův soused ? kněz, který se patologicky děsí své vlastní smrti.
- Databáze tvůrců českého animovaného filmu V.Kukal, Adrian(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-12Tato bakalářská práce přispívá k rozšíření Databáze tvůrců českých animovaných filmů, která vzniká od roku 2002 na FAMU, katedře animované tvorby. Navazuje na magisterské práce Jana Bubeníčka z roku 2002 a Davida Súkupa z roku 2004 a Jan Bohuslav v 2007. Důvodem vzniku tohoto ?diplomantského seriálu? je fakt, že neexistuje jiná databáze, podrobně se věnující tvůrcům našeho animovaného filmu. Práce obsahuje dle předem určených nároku profily padesáti tvůrců seřazených podle abecedního pořádku. Profil každého z nich zahrnuje stručný životopis, výběr z filmografie, fotografii daného jedince a několik fotografií filmového díla. Databáze zahrnuje nejen portréty filmových profesionálů, ale také několika začínajících filmařů z řad současných studentů. Výběr je zaměřen na nejdůležitější, především autorské profese. Jsou zde zastoupeny jak autoři námětů, scénářů, animace, hudby, výtvarného pojetí, tak i režiséři, kameramani, zvukaři, střihači, produkční, a herci, kteří nezapomenutelně přispěli svými vypravěčskými schopnostmi.
- Databáze tvůrců českých animovaných filmů IV.Bohuslav, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Tato bakalářská práce přispívá k rozšíření Databáze tvůrců českých animovaných filmů, která vzniká od roku 2002 na FAMU, katedře animované tvorby. Navazuje na magisterské práce Jana Bubeníčka z roku 2002 a Davida Súkupa z roku 2004. Důvodem vzniku tohoto ?diplomantského seriálu? je fakt, že neexistuje jiná databáze, podrobně se věnující tvůrcům našeho animovaného filmu. Práce obsahuje dle předem určených nároku profily padesáti tvůrců seřazených podle abecedního pořádku. Profil každého z nich zahrnuje stručný životopis, výběr z filmografie, fotografii daného jedince a několik fotografií filmového díla. Databáze zahrnuje nejen portréty filmových profesionálů, ale také několika začínajících filmařů z řad současných studentů. Výběr je zaměřen na nejdůležitější, především autorské profese. Jsou zde zastoupeny jak autoři námětů, scénářů, animace, hudby, výtvarného pojetí, tak i režiséři, kameramani, zvukaři, střihači, produkční, a herci, kteří nezapomenutelně přispěli svými vypravěčskými schopnostmi.
- Estonská animace 1. dílHetmerová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-18Tématem bakalářské práce je historie estonského animovaného filmu. Zabývá se počátkem estonské animace, založením prvních oddělení animace Nukufilmu a Joonisfilmu v Tallinnfilm studiu, produkcí režisérů, kteří tato studia vedli za Sovětského svazu. Elbertem Tuganovem, Arvo Parsem, Reinem Raamatem a Avo Paistikem. Dále potom režiséry další generace, která ve studiích pracovala od 80. let, přes osamostatnění Estonska v roce 1991 až po jejich současnou produkci. V Nukufilmu to jsou Rao Heidmets, Kalju Kivi, Hardi Volmer a Riho Unt. V Joonisfilmu Mati Kütt, Janno Põldma a Heiki Ernits. Závěrečná kapitola práce pojednává o díle a životě Priita Pärna, nejvýraznější osobnosti estonského animovaného filmu.
- Kdo se bojí Edwarda AlbeehoToul, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22
- Michaela PavlátováDelgado, Laura Victoria(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-08Tato diplomová práce si klade za cíl znovu zhodnotit animaci jako prakticko-estetickou činnost člověka a to i mimo oblast kinematografie. Důležitým teoretickým východiskem pro mne jsou především práce prof. Semira Zekiho z oblasti neuroestetiky. Budu se zabývat kořeny animace a historickým průběhem od pravěku do současnosti, a to zejména se zřetelem k evolučním procesům (tělesně-mentálním) a problematice vnímání, které se týkají každého člověka (diváka i tvůrce), souvisejí s jeho vývojem již od neútlejšího dětství a jsou proto podkladem pro existenci animace vůbec. Za tímto účelem jsem si jako příklad vybrala animovanou tvorbu Michaely Pavlátové, přičemž tato práce nechce být v žádném případě monografickou studií, nýbrž mojí snahou je hledat kontexty její tvorby v souvislosti s výše vymezenými tématy. Hlavní charakteristické rysy jejích animovaných filmů se budou postupně objevovat v jednotlivých kapitolách jako podněty k rozvíjení úvah o tom, jaké může mít vliv okolí na způsob zobrazování prostoru, jak funguje vnímání barev na úrovni mozku, jakou důležitost mají tváře v sociálních vztazích a jak se tyto jednotlivé motivy transformují do výtvarného a tématického rukopisu autorky. V neposlední řadě se chci rovněž zabývat změnami společensko-politickými i technologickými a jejich vlivem na českou animaci, konkrétně pak na dílo Michaely Pavlátové.
- Srdce EvropyŠkultéty, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-15Heart of Europe je současným příběhem Bělorusky Světlany (27), která emigruje do České republiky ve snaze žít svobodný a nezávislý život. To se jí ve službách Viktora (55), českého manažera, který ale není tím, za koho se vydává, zpočátku daří. Světlana se přitom nechtěně dostane do prostředí politické hry o snižování energetické závislosti Evropy na ruské ropě a plynu, respektive ruské snaze těmto aktivitám zabránit, jíž Světlana, jak postupně zjišťuje, nevědomky napomáhá a musí proto znovu a daleko srdnatěji bojovat o svou svobodu a nezávislost. Její boj je navíc komplikovaný milostným vztahem s Viktorem a porodem jeho dcery. Světlana se snaží udržet si důstojnost a možnost volby, je připravena za svůj život nést zodpovědnost.
- Vynález zkázyKazda, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Vynález zkázy je scénářem o emocích.
- Židovská tématika v české televizní hráné tvorběAronová, Alice(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-04Práce se zabývá vývojem židovské tématiky v české televizní tvorbě
- Znamení dobyHulík, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-22Scénář se vrací k jedné z nejvýznamnějších událostí novodobých československých dějin, protestnímu sebeupálení studenta Jana Palacha z ledna roku 1969. Není však Palachovou biografií. Zachycuje jeho čin přes autentický soudní proces, v němž Janova matka Libuše žalovala poslance tehdejšího Federálního shromáždění dr. Viléma Nového, který se před veřejností pokusil Palachův čin zdiskreditovat. Sledujeme tak především úsilí Libušiny advokátky Judr. Dagmar Burešové, která se snaží usvědčit Nového z cílené lži. Příběh, který by se dal žánrově nejlépe charakterizovat jako soudní drama, je tedy záznamem napínavého boje o pravdu, v němž se na pozadí konkrétních lidských osudů promítá obraz jedné z klíčových etap československých dějin dvacátého století.