Browsing by referee "ELIÁŠOVÁ, Bohumíra"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Další vzdělávání pedagogů TO ZUŠSikorová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-07Cílem diplomové práce je zmapování zájmu tanečních pedagogů o další vzdělávání formou dotazníkového průzkumu. Konkrétně se jedná o pedagogy tanečních oborů základních uměleckých škol (TO ZUŠ) působících ve Středočeském kraji a v Praze v letech 2014 - 2017. Odpovědi respondentů jsou shrnuty do dvou tematických okruhů, jeden představuje profil pedagoga, druhý pak zájem o další vzdělávání včetně informovanosti. Pro představu možností dalšího vzdělávání v letech 2014 - 2017 slouží souhrn seminářů a tanečních workshopů těchto vybraných pražských institucí - NIDV, NIPOS-ARTAMA, SE.S.TA a HAMU. Jasnější představu pak přináší popis a průběh dvou konkrétních vzdělávacích seminářů. Dále práce vymezuje požadavky na pedagoga TO ZUŠ a přestavuje Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV).
- Dance for camera v ČR po roce 2000Jandová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-29Dance for camera je tanečně filmový žánr, jehož popularita ve světě neustále narůstá a je mu díky tomu věnována stále větší pozornost z oblasti odborné i širší veřejnosti. To, jaká je situace v České republice, však dosud nebylo nikým přesně zmapováno. Práce je náhledem, uskupením, analýzou a přehledem děl žánru dance for camera, která se po roce 2000 v zemi začala umělci více vytvářet a zároveň nabízí vhled do 80. a 90. let, ve kterých hledá počátky dnešních tanečních filmů.
- Dítě jako zdroj inspirace pro tanečního pedagogaPlachá, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-05-26Diplomové práce představuje osobnost dítěte jako stále se utvářející lidskou bytost. Práce poukazuje na důležitost citlivosti pedagoga vůči svěřenému dítěti v kreativním procesu. Teoretická část zmiňuje jednotlivé aspekty, jež na dítě ve společnosti působí, jeho potřeby a role, které ve společnosti zastává. Také obecně líčí vliv výchovy a taneční pohybové výchovy na utváření osobnosti dítěte. Připomíná, jak důležité je vytvářet dostatečně podnětné prostředí pro dítě. Praktická část obsahuje popis vlastního kreativního výstupu, kterým je krátký taneční film, v němž se přistupuje k tvorbě s dětmi s povědomím o zmíněných skutečnostech.
- Nahota v současném tanciMinárová, Alica(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-05V bakalářské práci s názvem „Nahota v současném tanci“ jsem se zaobírala znakovostí nahoty v tanečním umění v posledních letech. Nejdřív jsem definovala sémiotické pojmy a kategorie použití nahoty na jevišti. Dále jsem taneční analýze podrobila inscenace dvou významných choreografek a dvě svoje díla. Na základě analýzy jsem se snažila každou choreografii zařadit do jedné z vymezených kategorií a postihnout její znakovost. Zaobírala jsem se nahotou na jevišti nejen z významového hlediska, ale i z hlediska kontextu, ve kterém vzniká.
- Otvírání studánek (Bohuslav Martinů)Charouzová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-05-29Cílem bakalářské práce je seznámení se s vlastním rituálem Otvírání studánek a vytvořit si představu o jeho podobách v proměnách času. V práci budou představeni tvůrci kantáty Otvírání studánek Miloslav Bureš a Bohuslav Martinů a ujasněn zdroj jejich inspirace k dílu. Dalším cílem bylo vytvořit vlastní choreografii na tuto kantátu v Základních uměleckých školách ve dvou různých formách. Nejprve vytvořit choreografii pouze se skupinou dívek v plenéru na reprodukovanou hudbu a následně se skupinou tvořenou profesionálními i dětskými interprety v prostorách kostela za doprovodu sboru. Tuto choreografickou práci jsem se pokusila zaznamenat pomocí videa, fotografií i písemnou formou. Závěrem jsme zhodnotila pozitivní a negativní stránky celého tvůrčího procesu.
- Pedagogická a choreografická činnost v chlapecké třídě v ZUŠCharouzová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-24Záměrem magisterské práce je prohloubení mých znalostí týkajících se psychologického vývoje dítěte od předškolního věku ve smíšené skupině až do mladšího školního věku tentokrát již z pohledu chlapecké skupiny, která má svá specifika, a spojit tyto obecné informace s vlastní pedagogickou praxí v TO ZUŠ. Dále díky dotazníkovému šetření budu zveřejňovat zkušenosti pedagogů TO ZUŠ, kteří mají rovněž ve své praxi chlapeckou třídu. V praktické části zrekapituluji tři roky mé práce s chlapeckou třídou v ZUŠ Libčice nad Vltavou. Hlavně se zaměřím na rozbor jednotlivých choreografických prací a průpravné části k jednotlivým obrazům. Tato práce si neklade za cíl zmapovat chlapeckou třídu jako fenomén dnešní doby, ale zjistit, kde všude se odehrává, a detailně popsat, jak se metodicky přistupuje k chlapcům v typicky dívčím prostředí tance. Cílem této práce je spíše otevřít prostor pro sdílení mezi pedagogy TO ZUŠ skrze konkrétní zkušenosti v pedagogickém procesu. Nejde o analýzu stavu, spíše o otevření tématu vůbec.
- Současná taneční scéna ve Velké BritániiLaifrová, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-05Bakalářská práce se zabývá zmapováním aktuálního stavu současného tance na území Velké Británie a jeho historickému vývoji, zejména s přihlédnutím k dobové politicko-ekonomické situaci. Britská taneční platforma je přiblížena pomocí konkrétních příkladu, mezi něž patří taneční školství, nejvýznamnější festivaly, divadla, organizace podporující současný tanec, způsoby financování tance či analyzování vládních dokumentů. Pozornost je zaměřena samozřejmě také na nejvýznamnější interprety britského současného tance, a to především na život a dílo tanečníka a choreografa Akrama Khana.
- Studium choreografie na HAMUOrszulik, Eduard Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-14Diplomová práce Studium choreografie na HAMU je sondou do problematiky studia choreografie na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze. Hlavním záměrem je zpřítomnění a zkonkretizování abstraktní představy studia a výuky choreografie. Přiblížení specifických problémů a výhod spojených se studiem. Konkrétně se zabývá tématy, kterými jsou například přijímací řízení, rozdílné pojetí choreografie ze stran pedagogů, diferencemi výuky choreografie v zavedené třístupňové formě studia, hodnocením studentské tvorby, akademickým zázemím, nebo uplatněním absolventů v oboru. Ústřední pozornost je věnována především praktické výuce choreografie a s ní spojených souvislostí v kontextu historického vývoje oboru, s úmyslným zaměřením se na její současnou podobu. Stěžejní část této práce je založena na kvalitativním výzkumu s respondenty z řad současných i minulých pedagogů a absolventů oboru choreografie na taneční katedře HAMU, což vedlo k vytvoření prvního systematického pokusu o (sebe)reflexi tohoto vyučovaného uměleckého oboru s jeho veškerou komplexností.
- Tanec a módaOrszulik, Eduard Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04V mé bakalářské práci se zabývám vývojem tance od doby dvorských baletů v období vlády Ludvíka XIV. a módy od vzniku módního průmyslu až po současnost. Snažil jsem se nalézt společnou linii mezi tancem a módou a dopátrat se toho, z jak velké části se tyto dva rozdílné obory navzájem ovlivňují. V práci čerpám především z odborné literatury, módních médií, ale také z rozhovorů, které jsem vedl s předními tanečními tvůrci. Během výzkumu jsem dospěl k závěru, že ačkoliv jsou tyto dva obory zcela nezávislé, je mezi nimi propojení, které pozměnilo vývoj každého z nich.
- Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy základních škol po čtyřletém působeníPlachá, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-03Bakalářská práce na téma "Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy prvního stupně základních škol po čtyřletém působení" se zabývá mapováním situace na základních školách, kde má taneční pohybová výchova krátkou tradici a popisuje její vliv a dopad na žáky a pedagogy základních škol. Dalším tématem je objasňování otázek, týkajících se zavádění taneční pohybové výchovy do rámcově vzdělávacího programu. V práci je popsáno, v jakých momentech se původní vize taneční pohybové výchovy odchýlila od současné situace a jak se aktuálně daří taneční pohybové výchově na poli základního vzdělávání. Veškeré poznatky byly snímány ze třech úhlů pohledu: žáci a pedagogové základních škol a odborní taneční pedagogové. Forma zpracování bylo sociometrického šetření.
- Umělecko - vzdělávací projekt DialogyBlau, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-12Cílem této bakalářské práce je seznámení se s podstatou umělecko - vzdělávacího projektu Dialogy, který se týká spolupráce mezi žáky, věnující se taneční výchově v rámci základního uměleckého vzdělávání, a jejich pedagogy a profesionálními tanečníky naší současné taneční scény. Ve stručné charakteristice jsou zde představeni jednotliví aktéři projektu - Velký soubor ZŠ a ZUŠ Karlovy Vary, taneční skupina NoTa Plzeň a pražský taneční soubor NANOHACH. V jednotlivých kapitolách je zachyceno přesné časové schéma příprav, detailní popis tvorby choreografie - Okamžik proměn- i závěrečná prezentace celého projektu. Tento odborný text rovněž obsahuje zamýšlení se nad smyslem a významem vzájemného ovlivňování amatérského a profesionálního tanečního světa v širším společensko – uměleckém kontextu.