Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "ERICSSON, Mikael"

Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
  • Arthur Honegger - Koncert pro violoncello
    Štěpánek, Matěj
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Date of thesis defence: 2017-09-06
    Tématem této magisterské diplomová práce je violoncellový koncert Arthura Honeggera. Cílem práce je prozkoumat okolnosti jeho vzniku, provést základní strukturální analýzu, upozornit na fakt, že navzdory vysoké řemeslné i umělecké kvalitě tohoto díla se mu nedostává adekvátní pozornosti a přispět k rozšíření povědomí jak o této skladbě, tak o jejím autorovi. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První prozkoumává skladatele a jeho život, zejména období od dětství do roku 1929, kdy byl koncert pro violoncello napsán. Druhá pojednává v několika kapitolách přímo o koncertu samotném. O jeho formální, rytmické a tematické struktuře, jazzových prvcích a zvláštních interpretačních technikách, kadencích a dostupných profesionálních nahrávkách.
  • Dmitrij Šostakovič a jeho violoncelová tvorba
    Fedorov, Zachar
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-09-15
    V Bakalářské práci se zabývám ruským skladatelem Dmitrijem Šostakovičem. Práce obsahuje přiblížení života a doby ve které skladatel žil, a komponoval. Druhá část práce obsahuje interpretační analýzu Sonáty pro violoncello a klavír d moll a Koncert pro violoncello a orchestr č. 1.
  • Dmitrij Šostakovič: Klavírní trio č. 2 e-moll, op. 67
    Škodová, Judita
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-09-15
    Diplomová práce se zabývá Triem pro housle, violoncello a klavír č. 2 e-moll ruského skladatele Dmitrije Šostakoviče. Kromě stručného životopisu samotného skladatele se věnuje také představení Ivana Ivanoviče Sollertinského, výjimečné osobnosti sovětského kulturního života a také Šostakovičova blízkého přítele, jemuž byla skladba věnována. Poté práce nastiňuje okolnosti vzniku i prvního uvedení skladby a dobové reálie, jež měly s největší pravděpodobností vliv na tehdejší Šostakovičovu hudební řeč a tím pádem i na výslednou podobu díla, uvádí také jeho nejvýznamnější interprety. Následuje podrobný rozbor všech čtyř vět tria a to jak z hlediska harmonického a funkčně-tektonického, tak i z čistě instrumentálního pohledu a výrazového působení skladby a jejích celků na posluchače.
  • Franz Schubert a jeho tvorba pro violoncello se zaměřením na smyčcový kvintet C dur, op. 163
    Špaček, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-09-07
    Tato bakalářská práce pojednává o životě a tvorbě jednoho z největších skladatelů raného romantismu, Franze Schuberta. V první kapitole si představíme život skladatele od dětství, přes jeho cestu životem až po jeho úmrtí. Ve druhé kapitole se seznámíme s přehledem díla, se zvláštním přihlédnutím k jeho tvorbě pro violoncello. Ve třetí kapitole si práce klade za cíl přiblížit rozbor Smyčcového kvintetu C dur, D956, jak po stránce foremné, tak harmonické.
  • Friedrich August Kummer a jeho skladby pre dve violončelá
    Ivanecká, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-06
    Táto magisterská práca pojednáva o violončelistovi Friedrichovi Augustovi Kummerovi, predstaviteľovi drážďanskej školy, a jeho skladbách pre dve violončelá. Súčasťou práce sú informácie o nemeckej violončelovej hudbe 19. storočia, predstaviteľoch drážďanskej školy, životopis a metodika Friedricha Augusta Kummera, ďalej popis niektorých skladieb pre 2 violončelá a rozbor určitých častí z jeho 3 violončelových duetov op. 22. Informácie som čerpala z internetových článkov, kníh a notového materiálu.
  • Klavírní tria Zdeňka Lukáše
    Petras, Vilém
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-06
    Cílem práce je prozkoumat skladby pro klavírní trio Zdeňka Lukáše, který je považován za jednoho z nejvýznamnějších českých skladatelů druhé poloviny 20. století. Autor práce se snažil stručně shrnout i skladatelův život se zaměřením na jeho hudební kariéru. Informace jsou čerpány z knih a studií, hudebních periodik, audionahrávek i rozhovorů s interprety Lukášových děl.
  • Proměny violoncella na prahu 21.století.
    Stehlíková, Michaela
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-06-01
    Bakalářská práce popisuje vývoj violoncella od počátků jeho vzniku až po současnost, spolu se vznikem dalších typů violoncella, problematikou ozvučení a uplatnění violoncella na současné hudební scéně.
  • Violoncellová literatura A.Piattiho v kontextu 21. století
    Ťupa, Josef
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-06-04
    Práce seznamuje se životem italského skladatele a violoncellisty Carla Alfreda Piattiho a dále s jeho skladatelským dílem. Poté zkoumá využívanost této literatury v současné praxi v oblasti českých i mezinárodních soutěží, konkurzních řízení ve velkých českých orchestrech a českého hudebního školství. Práce dospívá k závěru, že z celého katalogu skladeb A. Piattiho, zkomponovaných pro violoncello, je v současné době obligátně využíváno v praxi jen jedno jediné jeho dílo.
  • Wolfgang Boettcher- život a hudba
    Petr, Václav
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-09-08
    Tato diplomová práce se snaží přiblížit čtenáři jedinečnou osobnost Wolfganga Boettchera. Jedná se o vůbec první ucelený text o tomto geniálním violoncellistovi. Rozebírá jeho život od dětství až po současnost. Podrobně se zabývá jeho rodinou a vykresluje podrobnosti a souvislosti jeho hudebního dospívání. Seznamuje čtenáře se všemi důležitými mezníky ve Wolfgangově životě i setkání s důležitými osobnostmi, která byla pro jeho profesní růst nejzásadnější. Snažím se představit Wolganga Boettchera ne pouze jako hudebníka, violoncellistu a pedagoga, ale i jako člověka s velkým srdcem a bezednou láskou k hudbě. Do druhé části práce je zařazena podrobná historie Berlínské filharmonie, neboť to je orchestr, který sehrál v jeho životě velmi důležitou roli.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy