Browsing by referee "Eliášová, Bohumíra"
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
- FugaCemerek, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-04V choreografii jsem se snažil o naplnění hudby pohybem a zároveň vytvoření další hudební roviny. Struktura celého tanečního díla se volně drží hudební předlohy této striktní a jasné barokní formy, která mne silně inspirovala k použití pohybového slovníku současného tance.
- Olga Ratajová: Pedagogický výstupRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-07
- Osobnost choreografaCemerek, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-04Práce se zaměřuje na popis osobnosti choreografa. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání, které choreograf k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti choreografa, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji než v obecném významu, a přesahuje tedy v případě osobnosti choreografa jeho taneční nadání, které tvoří jen složku širšího celkového nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti choreografa v kontextu s jeho komplexním nadáním.
- Průzkum činnosti tanečních oborů ZUŠ na ChomutovskuRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11Ve své bakalářské práci se zabývám průzkumem činnosti tanečních oborů při Základních uměleckých školách v Chomutovském okrese. Práce zahrnuje historii jednotlivých škol, seznámení s pedagogy tanečních oborů a jejich stylem práce a představení žáků, pro které bylo studium na ZUŠ startem k umělecké kariéře. Hlavním bodem práce je seznámení s tanečními soubory, jejich tvorbou a úspěchy na soutěžních přehlídkách. Výsledkem mé práce je zjištění, že většina učitelek, přestože mají alespoň pedagogické vzdělání ve formě kurzů, chybí širší rozhled o metodice tance a současném tanečním dění.
- Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi WaltzPalátová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08Sasha Waltz je v současnosti výrazným fenoménem současného tance nejen v Německu. Její umělecký přesah ovlivňuje klasické inscenační způsoby oper a boří i zažitá klišé tak staticky chápaných instalací, jako jsou například muzea. V bakalářské práci se snažím zmapovat tvorbu Sashi Waltz skrze prostor a jeho scénografické prostředky, a to od počátků až do současnosti. Měla jsem možnost zhlédnout prvotinu a porovnat ji s nejnovějšími projekty. Hlavním zdrojem práce byl můj několikaměsíční průzkum choreografické tvorby Sashi Waltz, spojený se sběrem informací a osobními rozhovory.
- Tanec a strukturaKlívarová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Disertační práce se zaměřuje na taneční žánr contemporary dance. Přináší poznatky z kvalitativního výzkumu provedeného v rámci dvou ročníků mezinárodní taneční a kulturně výměnné platformy Pointe to Point, Third Asia-Europe Dance Forum, uskutečněné v roce 2005 v Tokiu a Pointe to Point, Fourth Asia-Europe Dance Forum, realizované v roce 2006 ve Varšavě.
- Tanec na zemi pro děti ve věku od 8 do 12 letOndrová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-30
- Tanec s partnerem v současném tanciLamešová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-07
- Tanec v základním školstvíRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-07Tato diplomová práce se zameruje na ruzné zpusoby zapojení tance do základního školství. Jednou z možností je integrace základních škol a základních umeleckých škol, kam děti mohou být přijaty na základě talentových zkoušek. Tanci se pak věnují po celých devět let i ve výuce ZŠ. Studium je tedy pouze pro vybrané. Druhou možností je projekt Tanec školám organizace Tanec Praha a Taneční a pohybová výchova, nový předmět, který je v nabídce Rámcového vzdělávacího programu. Jsou to způsoby výuky dětí od první do páté třídy základní školy, do kterých je zapojena vždy celá třída. S tancem se tak setkají i děti, které by se o něj jinak vůbec nezajímaly. Předmětem mého zkoumání je, jak oba způsoby vznikly, kdo za jejich vznikem stojí a kde se raalizují. S žádostí o rozhovor jsem se obracela nejen na pedagogy, ale také na ředitele škol. Zajímal mě způsob práce pedagogů i jejich dosavadní výsledky.
- Taneční vzdělávání v kraji Vysočina v současnostiNosková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Tato bakalářská práce mapuje situaci tanečních oborů v Základních uměleckých školách na Vysočině ve školním roce 2010-2011. Výzkum jsem prováděla ve třech vybraných školách v Humpolci, Havlíčkově Brodě a v Jihlavě. Všechny tři zmiňované instituce mají žáky na předpokládaném stupni znalostí. Jsou na vysoké technické úrovni a zároveň i připraveni na scénickou praxi. Po absolvování tanečního oboru mají předpoklady ke studiu na tanečních konzervatořích. Průběžně se žáci účastní krajských i celorepublikových přehlídek, školy pro ně pořádají semináře, na které si zvou známé pedagogy. Pouze pedagogové v Jihlavě a Humpolci si pravidelně doplňují nebo rozšiřují vzdělání.
- Techné a poiésis v choreografické tvorběDukić, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-11-02Při svém hledání odpovědí na otázku Co je zapotřebí ovládat (do-vědět se) na cestě za tanečním uměním ?, Kam zmizela potřeba dovednosti a krásna ?, Kam se ubírá umění divadla ? se pokusím zaznamenat ve své disertační práci různorodé prameny, které na dané otazky odpovídají v kontextu divadla a světa. Nejde mi o komplexní výčet veškeré literatury k mému tématu odkazující, mým cílem je (znovu) otevřít problematiku pojmů techné a poiésis v umělecké tvorbě a pokusit se pochopit "ducha doby" .
- Tomsa Martin : FUGATomsa, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09